Kaffedrikking?

Ja, te-produsentene bør jo vite hva som er trygt og ikke.. tror jeg må spørre litt om den listen der på første kontroll..


Gi gjerne tilbakemelding på hva som sies om den [emoji4]ser at det ikke er noe som er tatt inn hos helsedirektoratet, eller det offentlige. Så er litt usikker hvor mye man skal legge i det. Og at all info på siden er skrevet av 1 person. Men det behøver jo ikke bety at det er uriktige opplysninger, en del urter kan jo faktisk påvirke både det ene og det andre. Bare tenker det er greit å være litt kritisk, er så sinnsykt mange råd og meninger om alt på nett [emoji18]
 
Gi gjerne tilbakemelding på hva som sies om den [emoji4]ser at det ikke er noe som er tatt inn hos helsedirektoratet, eller det offentlige. Så er litt usikker hvor mye man skal legge i det. Og at all info på siden er skrevet av 1 person. Men det behøver jo ikke bety at det er uriktige opplysninger, en del urter kan jo faktisk påvirke både det ene og det andre. Bare tenker det er greit å være litt kritisk, er så sinnsykt mange råd og meninger om alt på nett [emoji18]

Håper det der ikke stemmer.. Det høres bare så altfor rart ut..... Altså at den lista ikke er riktig.
 
Jeg er ikke så avhengig av vanlig kaffe, men elsker å måå ha tine iskaffe og cola zero/pepsi max, hvor mye er ok, og hvor mye tillater dere dere å drikke hver dag? [emoji85]
 
Ingefærrot skal jo være veldig bra mot kvalme. Jeg har drukket flere kopper med selvlaget ingefær avkom. Håper det ikke er farlig. Koker opp vann og legger 2-3 tynne skiver fersk ingefær oppi koppen. Lar det trekke noen min og så er det bare å kose seg [emoji3] Effektivt mot kvalmen.
 
Jeg er veldig glad i både kaffe, te og cola [emoji85] Har ikke kjent like mye på kaffesuget de siste dagene, så har klart å holde meg til en kopp. Pleier som regel å drikke 5-6 kopper om dagen.... Men det gjør jeg selvfølgelig ikke nå som jeg er gravid.
 
Drikker 1-2 kopper kaffe hver dag, eventuelt bytter jeg en ut med Pepsi Max. Forsøker å trappe ned men sliter med det.. Har en ettåring som får tenner og holder meg våken om natten. I tillegg føler jeg at Pepsi Max holder kvalmen på avstand. Men vet at det ikke er bra. Kan legge til at de andre barna mine var godt over gjennomsnittlig vekt og født på/over termin med samme inntak da .
 
Ingefærrot skal jo være veldig bra mot kvalme. Jeg har drukket flere kopper med selvlaget ingefær avkom. Håper det ikke er farlig. Koker opp vann og legger 2-3 tynne skiver fersk ingefær oppi koppen. Lar det trekke noen min og så er det bare å kose seg [emoji3] Effektivt mot kvalmen.

Ja, det har jo jeg også hørt. At ingefær skal være bra mot kvalme (funker ikke på meg, men). Men jeg har også hørt at man ikke skal få i seg mer enn ett gram konsentrert ingefær om dagen... Hva nå det vil si... [emoji848] Men veldig fint om den lista bare er tull, for det var litt vel mye å tenke på. [emoji28]
 
Kjøpte koffeinfri Evergood idag. Ikke det beste jeg har smakt.:crybaby2 Kan godt være jeg holder meg innenfor to kopper vanlig kaffe istedenfor å bruke mye av den koffeinfrie..:coffee
 
  • Liker
Reactions: TS
Kjøpte koffeinfri Evergood idag. Ikke det beste jeg har smakt.:crybaby2 Kan godt være jeg holder meg innenfor to kopper vanlig kaffe istedenfor å bruke mye av den koffeinfrie..:coffee

Koffeinfri filterkaffe smaker ikke særlig godt... Prøvde koffeinfri lungo på Dolce Gusto-maskin, og den var bedre. Likevel ikke like godt som vanlig kaffe. Lurer på om det er den som gjør at jeg har fått litt avsmak på kaffe [emoji28] I såfall er det bare bra!
 
Noen som vet om mørkbrent kaffe inneholder mer koffein enn lys kaffe? Kanskje et dumt spørsmål...:confused004
 
Noen som vet om mørkbrent kaffe inneholder mer koffein enn lys kaffe? Kanskje et dumt spørsmål...:confused004

Jeg tror det er omvendt? Pleier å kjøpe kaffe på Kaffebrenneriet, og da anbefaler de ofte den mildeste, for den er det mest koffein i. TROR at jo mørkere kaffen er, jo mer av koffeinen er brent bort? Veldig usikker altså, men synes å ha hørt at det er omvendt [emoji4]
 
Har drukket kaffe i de andre svangerskapene, men holdt meg til maks 2 kopper om dagen.

Har drukket frem til nå og, men denne gangen har jeg så syyykt med luft i magen så tror jeg skal prøve å kutte det ut helt for å se om det hjelper.

Drakk mye pepsi max før jeg ble gravid med eldste, men kuttet det helt ut for å se om det hjalp på energinivået mitt. Leste noe greier om aspartam og psoriasis, og tenkte at det skader ikke å prøve å kutte det ut. Om det var tilfeldig eller ikke vet jeg ikke, siden jeg også begynte med d-vitamin, men formen har vært bedre ihvertfall :)
 
Kaffe og Cola skulle vise seg å bli en enkel avhengighet å legge fra seg! Ikke hatt lyst på kaffe i det hele tatt så langt [emoji50] Drukket Cola kanskje 2-3 ganger på 10 uker. Så glad for at suget har gitt seg!

Pga. kvalme har jeg byttet ut morgenkaffen med en stor kopp te. Det er stort sett det eneste jeg drikker som inneholder koffein [emoji1][emoji1360]
 
Drikker max 2 kopper i løpet av en dag hvis den er ordentlig laget, hvis jeg drikker kaffe. Er jeg på kontoret drikker jeg vann. Kaffekapsler smaker ikke godt, jeg kverner bønner hjemme. Kjøpte noen koffeinfrie bønner fra Kaffebrenneriet som jeg kværner, de smaker helt OK. De har de ikke fremme, men de har det bak disk. Må spørre etter det. Jeg savner bare følelsen av å holde en kopp nytrukket kaffe i hendene! Lukter så godt!
 
Jeg er også gla i kaffe, drikker ikke svart. Kunn latte eller cappuccino. Må alltid ha 1-2 kopper på Narvesen eller seven når jeg er ute hjemme har jeg det innimellon. Men begynt å drikke litt te også nå, for å avenne kaffen
 
Drikker vanligvis 1-2 kopper om dagen, men har ikke fristet i det hele tatt de siste 2-3 ukene.
 
Back
Topp