Kaffedrikking?

Eiapopeia

Flørter med forumet
Drikker dere kaffe? Evt hvor mye? Kaffe er min største last, og jeg sliter masse med å kutte ned. Prøver å holde meg til to halve kopper om dagen, men det er så vanskelig! 4+2 i dag.

Hadde en MA i fjor, og en kjemisk/tidlig SA i februar, så vil jo gjerne holde meg unna alt som kan skade spiren. Alkohol og diverse mat er ikke noe problem, men kaffe klarer jeg meg altså ikke uten...
 
Synes det er vanskelig jeg også. Og er i tillegg Pepsi Max-drikker. Så føler jeg må velge kaffe eller Pepsi, innenfor de anbefalte grensene. Men har funnet en del te som er koffeinfri, synes det hjelper litt når kaffetørsten melder seg [emoji4]
 
Er veldig glad i kaffi, men prøver å klare meg med ein kopp om dagen. Det er innafor eller? Enten espresso eller filterkaffi
 
Jeg liker ikke kaffe eller peppsi, min svakhet er cola:( prøver å holde meg til helgene, men føler det er galt uansett. Blir jo alltid mer enn ett glass liksom
 
Er veldig glad i kaffi, men prøver å klare meg med ein kopp om dagen. Det er innafor eller? Enten espresso eller filterkaffi

Helsedirektoratets anbefaling: "Drikk vann til maten og som tørstedrikk. Drikk gjerne også 1–2 glass melk om dagen, helst skummet eller lettmelk med 0,7 % fett eller mindre. Maks 1–2 kopper kaffe eller 3–4 kopper vanlig te. Du bør i tillegg begrense inntaket av cola."
 
Drikker mye kaffe med melk hjemme og vanlig kaffe på jobb, men har med meg koffeinfri kaffe på jobb og da [emoji4]
Men sliter!!
 
Sliter med å kutte den kaffen jeg også.. [emoji17] Men jeg får dårlig samvittighet for hver slurk jeg tar. Har drukket en liten kopp med melk i daglig nå denne uka. Igår drakk jeg kun koffeinfri. Men det er mye kosen med en varm kopp kaffe også for min del. I forrige svangerskap drakk jeg 1-2 kopper kaffe hver dag og minsten kom for tidlig og var veldig liten ved fødsel. Trenger selvfølgelig ikke ha sammenheng med kaffedrikking i det hele tatt, og jeg tror ikke det har det heller. Men jeg kjenner veldig på at jeg ikke bør drikke kaffe denne gangen [emoji848]
Noen som har forslag til te vi trygt kan drikke?
 
Det med te lurer jeg også på! Jeg klarer meg fint uten nå, men det blir verre utover høsten på jobb.. Fryser alltid, så da er det så godt med de tekoppene. Jeg tenkte ingefærte var innenfor, men så fant jeg ingefær på lista over urter/krydder osv som man skal være forsiktig med.. [emoji849] Og på all koffeinfrie teen jeg finner, så er det enten lakrisrot, bringebærblader osv. Jeg drikker også Pepsi Max, men holder meg til en til to kopper daglig. Og om kvalmen kommer denne gangen også, så vet jeg at all Pepsilyst forsvinner som dugg for solen.
 
De fleste av pukka sine teer er "naturally caffeine-free" Anbefales! Jeg "trakter" en pose i en Swell flaske hver morgen og da holder den i mange timer.
 

Vedlegg

  • IMG_7617.JPG
    IMG_7617.JPG
    974 KB · Visninger: 55
"Heldigvis" er jeg alltid så kvalm når jeg er gravid og da er kaffe sjeldent jeg drikker! På tross av at jeg drikker minst 5 kopper til vanlig :)
 
Sniker, men hvis du har nespressomaskin så er de koffeinfrie kapslene veldig gode :)
 
Godt å høre at jeg ikke er alene om kaffetørstingen! Skal kjøpe inn koffeinfri, og se om det hjelper noe!
 
Ja, de er koffeinfrie, men inneholder en del av de urtene man skal holde seg unna...

http://www.helsekostopplysningen.no/Artikler/Urter-som-ikke-bor-brukes-under-graviditet/?ref=70

Ikke enkelt dette.. [emoji848]

[emoji33] Her var MYE jeg aldri har hørt om at vi skal holde oss unna! Men ser det er skrevet av lege/ basert på legekunnskap så det bør jo være pålitelig det som står der? Men det må vel være snakk om en viss mengde for at det skal ha noe å si? Må kunne krydre maten med timian og basilikum f eks?
 
[emoji33] Her var MYE jeg aldri har hørt om at vi skal holde oss unna! Men ser det er skrevet av lege/ basert på legekunnskap så det bør jo være pålitelig det som står der? Men det må vel være snakk om en viss mengde for at det skal ha noe å si? Må kunne krydre maten med timian og basilikum f eks?

Ja, det sto vel på en tilhørende side, at små mengder i mat var OK.. Veldig rart det der, for dette tror jeg ikke det er mange som vet.. Og veldig rart at gravidte inneholder flere av disse...
 
Ja, det sto vel på en tilhørende side, at små mengder i mat var OK.. Veldig rart det der, for dette tror jeg ikke det er mange som vet.. Og veldig rart at gravidte inneholder flere av disse...

Ja, te-produsentene bør jo vite hva som er trygt og ikke.. tror jeg må spørre litt om den listen der på første kontroll..
 
Back
Topp