Kaffe

Ett av de første symptomene jeg har merket veldig tidlig (nesten før positiv test) i begge mine svangerskap er at kaffe begynner å smake gift/svette. Så da blir det veldig naturlig å kutte det ut. :p

Nå smaker det helt OK igjen, men er fortsatt ingen høydare. Det hender jeg tar en halv kopp fordi jeg jo synes det er kos med kaffe til vanlig og savner det litt.

Pepsi Max derimot, det funker både som kos og kvalmestillende denne gangen. Drikker det med grei samvittighet, kommer uansett ikke opp i urovekkende mengder. :)
Her har jeg hatt aversjon mot all brus, men nå har det gitt seg, og pepsi max/cola zero er helt utrolig bra som kvalmestillende!! Har blitt en del av det den siste uka.

Før jeg ble gravid drakk jeg mengder kaffe.. Hjemme 2-3.. jobb... maaange .. nå blir det ofte ingen når jeg er hjemme på jobb prøver jeg å begrense til Max 2

Jeg har ikke drukket noe kaffe siden jula pga kvalme. Kvalmen har endelig blitt mye bedre siste uken. Prøvde meg på en utvannet kopp for noen dager siden, og det smakte endelig bra :) det eneste negative var at jeg ble så kvalm etter kort stund :dead: så det ser dårlig ut med kaffedrikking fremover likevel, er det mulig å bli kvalm av kaffe hele svangerskapet?

Jeg har ikke drukket noe kaffe siden jula pga kvalme. Kvalmen har endelig blitt mye bedre siste uken. Prøvde meg på en utvannet kopp for noen dager siden, og det smakte endelig bra :) det eneste negative var at jeg ble så kvalm etter kort stund :dead: så det ser dårlig ut med kaffedrikking fremover likevel, er det mulig å bli kvalm av kaffe hele svangerskapet?
Tror det er ganske vanlig dessverre. For meg tok det kanskje en uke eller to etter at kvalmen ga seg før jeg ikke ble kvalm av kaffe lenger. Og jeg må passe på å få pusset tennnene ganske raskt etterpå.

Back
Topp