Kaffe

hoppestokken

Forumet er livet
Sensommerbarna 2019
Påskeliljene 2022 ❤️
Drikker dere kaffe? I såfall hvor mye? Jeg pleide ikke å drikke mer enn 1-2 kopper om dagen før jeg ble gravid, og har fortsatt med den ene nå. Men prøver enkelte dager å droppe den helt, så kan jeg nyte den ekstra de dagene den virkelig trengs :) Hva er deres tanker rundt dette?
 
Jeg drikker 2 kopper. Samme jeg drakk før gravid :)

2 kopper skal være innenfor mener jeg å huske
 
Drikker ikke kaffe hjemme men er mye kaffedrikking på jobb og glemmer meg litt der :smiley-ashamed008 Husker gjerne på det sånn halvveis nedi koppen da og tømmer den ut :laughing002
Blir vel 2-3 kopper pr vakt. Jobber heldigvis mye netter og da drikker jeg ikke kaffe :)
 
2 kopper er helt innafor! :) jeg klarer ikke drikke kaffe pga kvalmen, men gleder meg til å drikke kaffe når kvalmen har reist sin vei! :)
 
Jeg liker ikke kaffe (uten baileys), og ettersom jeg nå ikke kan drikke baileys løste kaffeproblemet seg selv:hilarious:
 
Jeg har ikke klart å kutte den ut. I hverdagen går det greit, 1 kopp på vei til jobb og 1 kopp i pausen. Det er verre med helgene, for da er jeg vant til å drikke bortimot fem kopper. Hehe
 
Drikker 2 kopper kaffe pr dag, evt bytter jeg ut den ene koppen med 2 kopper te (siden det er mindre koffein) :)
Drikker normalt 3 kopper kaffe pr dag, så har kuttet den ene.
 
Før jeg ble gravid drakk jeg 2-3 kopper om dagen, så går fint å begrense seg til 2 kopper for meg :coffee2 Samtidig får jeg mindre og mindre lyst på kaffe, så blir gjerne bare 1 kopp også (for å holde avhengighetshodepinen unna :coffee). Også prøver jeg å velge små kopper/fylle koppen kun halvveis opp. Da blir det automatisk litt mindre og jeg kan drikke kaffe i sosiale sammenhenger uten at det blir for mye i løpet av dagen :happy112
 
Sist svangerskap syns jeg kaffe smakte vondt, så da droppa jeg hele kaffen. Ikke samme problemet nå, drikker en kopp til dagen, samme som jeg gjør til "vanlig". Egentlig greit å fortsatt ha den ene koppen, sliter med treg mage nå, noe jeg sjeldent gjør ellers.
 
1-2 kopper om dagen, en sjelden gang 3. Helt ok det mener nå jeg. Drikker cola kanskje en gang hver 14. dag eller noe og da dropper jeg kaffekopp nr 2 den dagen.
 
Kaffekjærring deLux, sliter med å begrense meg. Alltid drukket mye kaffe. 1-2 kopper om dagen er vell ok.
Glad jeg ikke jobber natt lengre. Da drakk jeg lett ei kanne helt alene. Nå prøver jeg å helle opp halve kopper 2-3 ganger ila ei dagvakt.
 
Jeg drakk mye kaffe før jeg ble gravid, men har nå kuttet den helt ut sammen med alt annet av koffein ☺️ Hender av og til st jeg drikker litt cola for det hjelper mot kvalmen, men er veldig redd for at koffein skal føre til spontanabort, så finner det best å la være selv om det skal være helt trygt å drikke 2-3 kopper kaffe ☺️
 
Deilig å høre at ingen er hysteriske her. Da fortsetter i alle fall jeg med min ene (litt store) kopp hver morgen på vei til jobb :D
 
Last edited:
Drikker kaffi her og. Prøver å kutte ned, merker det godt på hodepine ja :joyful:
 
Jeg er ikke så glad i kaffe, men drikker Pepsi Max. Begrenser meg nå til 1-2 bokser om dagen :p
 
Kutta all koffein fra uka før innsett, så når går det i koffeinfri te og kaffe :) Går ikke med all verden uansett, en kopp eller to om dagen.
 
Dobbel espresso om morgenen. Har kutta ned fra firedobbel espresso.:(.Hender jeg tar en kaffe på ettermiddagen også, men drikker ellers ikke noe med koffein i.
 
Kjenner at dette kommer til å begrense seg selv. Kaffen smaker forsåvidt greit fortsatt, men jeg blir så kvalm etterpå :yuck: Så nå kutter jeg den for en stund :hungover:
 
Jeg drikker bare "tullekafe" latte eller iskaffe med smak og sånt. Har ikke hatt lyst på det siden jeg ble gravid. Cola og svart te prøver jeg å begrense, da. Går ganske bra :)

2 kopper kaffe er vel innafor iforhold til det jeg har lest. Ser de andre som har svart er enig :)
 
Back
Topp