Kaffe

Jeg drakk maks en kopp om dagen før jeg ble gravid, men nå prøver jeg å unngå det så godt det lar seg gjøre. Vet at det ikke er nødvendig, men er dessverre blitt littegrann hysterisk:hilarious:
 
Jeg drakk maks en kopp om dagen før jeg ble gravid, men nå prøver jeg å unngå det så godt det lar seg gjøre. Vet at det ikke er nødvendig, men er dessverre blitt littegrann hysterisk:hilarious:
Jeg kjenner meg også ørlittegrann hysterisk. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at dersom det ikke går veien, så kommer jeg til å analysere spisevanene mine igjennom de siste ukene til hver lille smule for å finne grunnen :rolleyes:
 
Jeg savner kaffe, for jeg er så trøtt! Men jeg orker ikke kvalmen den bringer med seg :wacky:
 
Drikker 1-2 kopper daglig forsøker på små kopper. Ellers blir jeg passet godt på av samboer som nekter meg kaffe på ettermiddagen:dead:
 
Skikkelig kaffekjærring her....
Gjennom arbeidsdagen går d normalt (før jeg ble gravid) 1 på tur til jobb, 1 når jeg kom på jobb, 9-kaffe, 10-kaffe, 2 kopper til lunsj, 13-kaffe, 14-kaffe og en kopp på tur hjem, altså 9-10 kopper kaffe per dag....
Hardt å kutte ut ja, prøver nå å holde meg til mårrakaffen og etter lunsj, resten av dagen går d i Pukka te....
Skjønner jo hvorfor jeg har hatt mye hodepine sålangt i svangerskapet ja....
 
Jeg drikker ikke kaffe, men drikker en kopp te om dagen eller jeg kan si en tepose om dagen, for jeg heller vann på samme pose noen ganger. Dette har jeg gjort siden sist svangerskap. Begynte aldri med kaffe igjen. Nå kunne jeg ikke tenke meg kaffe pga kvalmen, men te går fint. :) Jeg må ha et stabilt forhold til koffein fordi jeg sliter med migrene og reagerer veldig på endring av koffeininnholdet. Drikker ikke brus men det hender at jeg i tillegg drikker koffeinfri te. Jeg tenker at man fint kan følge anbefalingene :)
 
Lager meg en latte med dobbel espresso på morningen :) Er vant til å drikke mye mer, men nå etter noen uker så går det lettere å ikke drikke så mye kaffe :happy:
Blir kvalm av kaffe noen dager, men er sjeldent jeg klarer å hoppe over kaffe’n av den grunn :yuck:
Må vel være definisjonen på kaffekjerring. :hilarious:
 
De dagene kvalmen er ok drikker jeg 1 kopp midt på dagen. Det er godt innafor anbefalt mengde. Liker smaken, holder meg våken mot kvelde , roser ADHD min siden jeg ikke kan ta medisiner og hjelper litt på magen og lettet på avføringen.
 
Noen som drikker cola da? jeg prøver å begrense meg :p

Jeg drikker mye cola til vanlig, men nå synes jeg det smaker skikkelig dårlig. Men man kan drikke ca 1 l cola daglig med tanke på koffeininnholdet. Men alltid greit å begrense seg pga sukker også, da :angelic:
 
Har gått hardt og brutalt ned fra 6-8 kopper om dagen til to små! :stop: Hjelper jo ikke akkurat på trøttheten :shifty:
 
Er veldig glad i kaffi, kutta veldig ned en stund før innsett.. Og kutta helt en stund. Og det har ikke frista så mye heller etter at jeg ble gravid, men drikker en liten kopp om morgenen, og noen ganger litt på jobb eller om jeg er på besøk..blir 1-2 kopper max. Føler ikke kroppen kommer i rett rytme helt uten, den lille koppen om morgenen gjør underverker for treg mage også her.
 
Nå er kaffe bare esj :depressed::hungover::laughing001 hilsen tidligere kaffekjering
 
Jeg blir bare kvalm av kaffe nå. Men drakk en del før. Elsker frappe. Men drikker litt cola pga kvalmen.
 
Jeg har fortsatt 2-3 hjemmelaget latte pr dag. Det hadde jeg også med begge guttene
 
Jeg er kommet meg ned til en kopp i bilen på vei til jobb. Hadde aldri trodd jeg kom til å drikke så lote kaffe:)
 
Ett av de første symptomene jeg har merket veldig tidlig (nesten før positiv test) i begge mine svangerskap er at kaffe begynner å smake gift/svette. Så da blir det veldig naturlig å kutte det ut. :p

Nå smaker det helt OK igjen, men er fortsatt ingen høydare. Det hender jeg tar en halv kopp fordi jeg jo synes det er kos med kaffe til vanlig og savner det litt.

Pepsi Max derimot, det funker både som kos og kvalmestillende denne gangen. Drikker det med grei samvittighet, kommer uansett ikke opp i urovekkende mengder. :)
 
Jeg er tilbake på kaffen igjen nå, etter fullstendig stopp i uke 5/6-12. Holder meg til 1, max 2 kopper om dagen. Er så trøtt, så det trengs for å fungere rett og slett :p
 
Drikker vanligvis lite kaffe, men mellom uke 6 og 14 har det vært helt stopp siden jeg har blitt kvalm bare ved tanken. Drakk en kopp i dag og koste meg med den, men blir nok ikke kaffe hver dag, bare i ny og ned når jeg får lyst på :)
 
Back
Topp