Kaffe :)

Fantastisk :D Jeg må drikke mer for å unngå kreft :p

4-5 tror jeg er for mye. Kan geave frem info til deg senere. :p

"- Kaffe har veldig høy antioksidantkapasitet. Hvilken fysiologisk effekt disse antioksidantene har, vet vi ikke. Studien tyder imidlertid på at antioksidantene i kaffe faktisk kan redusere oksidativt stress. Dette er en grunnleggende sykdomsmekanisme som fremmer alvorlige sykdommer, forklarer hun.

Studien er basert på data fra 27 000 eldre kvinner, som ble fulgt over 15 år.

Resultatene viser at kvinnene som drakk moderate mengder med kaffe (1-3 kopper om dagen) hadde 20-25 prosent lavere risiko for hjerte- og karsykdommer og betennelsesrelaterte (inflammatoriske) sykdommer.

Ikke mer enn fem kopper
Kategorien inflammatoriske sykdommer har forskerne definert selv.

Det er altså en ny kategori som omfatter mange forskjellige sykdommer, for eksempel sukkersyke, Parkinsons sykdom, Alzheimers sykdom, i tillegg til flere lungesykdommer, leversykdommer, nyresykdommer og leddgikt. Alle disse sykdommene er relatert til betennelsesreaksjoner og oksidativt stress.

Et annet viktig funn er at den positive effekten av kaffedrikking forsvinner dersom du drikker mer enn fem kopper om dagen."

Trodde det var mindre enn fem. Men der var bra fir deg da S. :)

Herlig det :D

yes, akkurat i grenseland ;) Men eg kunne sikkert ha prøvd å kutta ned til 4... heller tatt mindre kopper, fleire gonger; )

Det er sikker lurt! :)

Jaja, jeg drikker aldri kaffe :P

Da er du verken i faresonen eller får noe helseeffekt. :P

Nei :( Burde jeg? :p

Eller! VG?

Istid, dei fuglane. når dei kjem og seier at det var deira melon, så seier dei (skrive slik dei uttaler det): "synd for dei, synd for dei, synd for dei..." ..

Tok den ikke jeg heller. ;-)

ser dokke ikkje tegnefilm eller?: P det går om igjen og om igjen i hodet mitt:P men så står istid på ganske ofte:P til frukost på dagen og til kvelden :P
MEN! Berre legger ved tilleggsinfo om at han SER ikkje filmen kvar gong, den blir satt på feks dersom eg lager middag, og så ete vi middag og leiker osv...og til frukost er det snakk om 15 min max liksom osv osv ;)

Tviler ikke på at du passer på S :p

Back
Topp