Køkultur

Altså man må få lov til å handle når det passer inn i dems timeplan ikke din. Og jeg lurer på en ting når du mener du skal gå først i køen på grunn av få ting. Hvor mange skal få lov til det? Om det står 4 til bak deg med få varer bør de også slippe foran de med den store kurven? Eller er det bare du som bør slippe forbi?
Jeg forventer aldri å slippe forbi i køen, selv med tre barn med meg inn og vi har bare kjøpt en ting. Det er en hyggelig ting om jeg får det, takker da høflig. Hvorfor forventer man dette?
Jeg mener da ikke at jeg har rett på å gå foran, eller bestemme når andre skal handle. Mulig jeg formulerte meg dumt, men det var likevel en kjip situasjon både for dem selv, den butikkansatte som var tydelig stresset og alle som sto i køen bak. Og mer enn det mente jeg ikke ;-)

Da tror jeg den dama hadde fått noen gloser :p det der hadde jeg absolutt ikke godtatt...
Nei jeg pleier gjerne å spørre om folk vil gå forran om de har en vare, men når de tar seg retten til det så blir jeg irritert.

Nei jeg pleier gjerne å spørre om folk vil gå forran om de har en vare, men når de tar seg retten til det så blir jeg irritert.

Slik er jeg og.... Vinker gjerne folk forbi men når de tar det som en selvfølge så blir det helt feil for meg... Respektløst etter min mening....

Altså man må få lov til å handle når det passer inn i dems timeplan ikke din. Og jeg lurer på en ting når du mener du skal gå først i køen på grunn av få ting. Hvor mange skal få lov til det? Om det står 4 til bak deg med få varer bør de også slippe foran de med den store kurven? Eller er det bare du som bør slippe forbi?
Jeg forventer aldri å slippe forbi i køen, selv med tre barn med meg inn og vi har bare kjøpt en ting. Det er en hyggelig ting om jeg får det, takker da høflig. Hvorfor forventer man dette?

Selvsentrerte mennesker som ikke skjønner at det kan være flere grunner til at noen må ta storhandelen midt i rushet forventer tydeligvis det..

Jeg er veldig enig med deg. Og om man har x antall bak seg med få ting må man jo vente veldig lenge ekstra selv, det er faktisk ikke sikkert man har tid til det :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har opplevd de som tar seg retten til å gå forran meg bare fordi de har en vare.

Opplevde dette på butikken før jul! Jeg står i kø med barnevogn, lille hylgriner å en dame bare tråkker forran meg å sier "ja jeg har bare en vare så jeg kan gå forran deg"

Det er da man svarer "nei, det kan du ikke" :o så frekt :@

Det er da man svarer "nei, det kan du ikke" :o så frekt :@

I slike tilfeller så svarer jeg alltid veldig sarkastisk :p
Tror jeg sa noe som at "jaja for ungen min blir ikke noe mere rolig av at vi må tilbringe mere tid her"

I slike tilfeller så svarer jeg alltid veldig sarkastisk :p
Tror jeg sa noe som at "jaja for ungen min blir ikke noe mere rolig av at vi må tilbringe mere tid her"

Jeg blir så satt ut av hvordan folk oppfører seg jeg. Kø er kø uansett mengde varer..

Min største irritasjon er de som dytter handlevognen inn i oss som står foran - utrolig nok skjer det ofte!
Eller de som står helt oppi meg når jeg skal betale...
Altså personlig rom er det noe som heter.. :-P

Når det kommer til køordning på legevakta har jeg opplevd å bli kjeftet ut etter noter av en irritert køgjenger da jeg gikk rett i luka.
Bar på en stykk bevisstløs sønn som hadde falt og slått på seg hjernerystelse. Var raskere å reise inn enn å vente på sykebil.
Har fortsatt "litt" dårlig samvittighet for oppførselen min i etterkant, men jeg tror jeg brølte noe slikt som: jeg driter vel i halsbetennelsen din, ser du ikke at jeg har en død unge her??? Blålys og rett til 5 dager på sykehus to minutter senere.

Ellers prøver jeg å oppføre meg. Og må si at de butikkene som lagde køordning med en felleskø hvor du ble sluset til første ledige kasse nå før jul var genial.

Min største irritasjon er de som dytter handlevognen inn i oss som står foran - utrolig nok skjer det ofte!
Eller de som står helt oppi meg når jeg skal betale...
Altså personlig rom er det noe som heter.. :p

Ah,enig! Hører og kjenner pusten deres i nakken.... ekkelt!

Når det kommer til køordning på legevakta har jeg opplevd å bli kjeftet ut etter noter av en irritert køgjenger da jeg gikk rett i luka.
Bar på en stykk bevisstløs sønn som hadde falt og slått på seg hjernerystelse. Var raskere å reise inn enn å vente på sykebil.
Har fortsatt "litt" dårlig samvittighet for oppførselen min i etterkant, men jeg tror jeg brølte noe slikt som: jeg driter vel i halsbetennelsen din, ser du ikke at jeg har en død unge her??? Blålys og rett til 5 dager på sykehus to minutter senere.

Ellers prøver jeg å oppføre meg. Og må si at de butikkene som lagde køordning med en felleskø hvor du ble sluset til første ledige kasse nå før jul var genial.

På legevakten har en da også flere kø system, de med mer alvorlig sykdom/skade kommer foran de med mindre alvorlig skade/sykdom. Sånn må det jo være..
Så synes ikke du skal ha noe som helst dårlig samvittighet for å svare tilbake på uberettiget kjeft der. :)

Ah,enig! Hører og kjenner pusten deres i nakken.... ekkelt!

Ja utrolig ekkelt. Og føler det er ganske respektløst. Spesielt når de står heelt oppi deg og du skal betale med kort feks.
Jeg er litt for høflig. Bør lære meg å gi beskjed til slike folk om at det er mulig å holde noe avstand. Det går ikke fortere ved å presse seg på.. :-p
Jeg aksepterer ikke at dyr har slik oppførsel mot meg og presser seg innpå, så burde ikke akseptere at andre mennesker gjør det heller egentlig :-p

Må ærlig innrømme at jeg ikke syns det spiller noen rolle hvor mye folk skal ha, kø er kø. Men, flere burde kjenne på følelsen av å la en gravid/en voksen med grinete unge/gammel person som er dårlig til bens gå foran seg. For de fleste blir veldig glade om man spør om de vil gå først :happy:
Og jeg føler jeg har gjort en god gjerning. Vinn - vinn :happy:

Men folk som kaster seg over en ny kasse eller som"bare skal spørre om noe", de har jeg ikke mye til overs for...
Enig her! :)
Men jeg kan jo forså hvorfor noen eldre folk kanskje tar seg til rette slik fordi det ikke er noen som løfter blikket og ser rundt seg om det er noen som trenger å slippes fram. De står bare i sin egen verden og tenker på seg selv. Noen av de er selvfølgelig bare frekke da;)

På legevakten har en da også flere kø system, de med mer alvorlig sykdom/skade kommer foran de med mindre alvorlig skade/sykdom. Sånn må det jo være..
Så synes ikke du skal ha noe som helst dårlig samvittighet for å svare tilbake på uberettiget kjeft der. :)

Der vi bor har du en skranke. Her melder du både akutte alvorlige skader og de mindre "flis i en finger" problemene gjennom kølapp. De som har vært inne og skal betale for seg står i kø foran den samme skranken. Skjønner at de som ventet på tur begynte å bli mugne når jeg gikk foran det som var.

Jeg har faktisk forlatt legevakta en gang uten å gjøre opp for meg pga kaos. Fikk regning i posten da.

Enig her! :)
Men jeg kan jo forså hvorfor noen eldre folk kanskje tar seg til rette slik fordi det ikke er noen som løfter blikket og ser rundt seg om det er noen som trenger å slippes fram. De står bare i sin egen verden og tenker på seg selv. Noen av de er selvfølgelig bare frekke da;)

Det unnskylder uansett ikke å bare gå foran andre. Da sier man "unnskyld, jeg er skrall, kan jeg få gå før deg?" Jeg har aldri opplevd at noen tar seg til rette slik, men fy flate så sinna jeg hadde blitt om noen plutselig hadde trengt seg foran slik. :@

Jeg mener da ikke at jeg har rett på å gå foran, eller bestemme når andre skal handle. Mulig jeg formulerte meg dumt, men det var likevel en kjip situasjon både for dem selv, den butikkansatte som var tydelig stresset og alle som sto i køen bak. Og mer enn det mente jeg ikke ;-)

Om den butikkansatte synes det er en kjip situasjon at noen legger storhandel til den butikken synes jeg den ansatte skal levere oppsigelsen sin. Det er ikke kjipt at noen velger å handle i butikken selv i rushen, det er nettopp slik som betaler lønnen til den ansatte.
Ut i fra ditt innlegg så leser jeg at du anser det som en selvfølge å slippe frem i køen fordi du har få ting.
Jeg lurer da på hvor er køkulturen?
For å stå i kø betyr jo å vente på din tur, det er ikke forskjell på gamle Olga eller høygravide Marit der mener jeg.
En selvfølge for å slippe frem i kø er det ikke, ikke noe man bør forvente heller.

Skjønner godt du gikk rett i skranken da ja! Fatter ikke at noen kan kjefte på en som står der med et besvisstløst barn!! Herre!! Har ingen problemer med at de som det er akutt til går rett inn eller rett i skranken, akutt er akutt for en grunn! Derimot irriterer jeg meg grønn på alle som "skal bare", blir der inne i evigheter og så kommer ut og setter seg og venter sammen med oss andre, var tydeligvis ikke så akutt da!

Håper det gikk fint med gutten din!

Om den butikkansatte synes det er en kjip situasjon at noen legger storhandel til den butikken synes jeg den ansatte skal levere oppsigelsen sin. Det er ikke kjipt at noen velger å handle i butikken selv i rushen, det er nettopp slik som betaler lønnen til den ansatte.
Ut i fra ditt innlegg så leser jeg at du anser det som en selvfølge å slippe frem i køen fordi du har få ting.
Jeg lurer da på hvor er køkulturen?
For å stå i kø betyr jo å vente på din tur, det er ikke forskjell på gamle Olga eller høygravide Marit der mener jeg.
En selvfølge for å slippe frem i kø er det ikke, ikke noe man bør forvente heller.
Jeg tar det slett ikke som en selvfølge å slippe frem, men du er ikke uenig i at det er surt å bli stående i kø bak noen som bruker et kvarter? Jeg vet godt at kø er kø, og det kan ta tid, men kjipt er det jo likevel.

Jeg ble da ikke sur på paret som storhandlet (som jeg forøvrig både kjenner og liker) - storhandlet har jeg gjort selv og sikkert på tidspunkt andre mener er dumme. Jeg ble frustrert over hele situasjonen, at jenta mi hylte, køen gikk sent og bare to kasser var åpne. Det vil jeg forsiktig påstå er en helt menneskelig reaksjon ;-)

Det unnskylder uansett ikke å bare gå foran andre. Da sier man "unnskyld, jeg er skrall, kan jeg få gå før deg?" Jeg har aldri opplevd at noen tar seg til rette slik, men fy flate så sinna jeg hadde blitt om noen plutselig hadde trengt seg foran slik. :@

Det er jeg enig i:)
Men når man er skrall og føler ingen bryr seg kan man bli litt lei også vet jeg ;)

Gjelder det samme ang sitteplass på bussen feks mener du? Eller er det førstemann til mølla da også?
Jeg synes det er en selvfølge å reise seg om jeg ser gamle folk eller gravide så de slipper å stå lenge - det samme i kø så de slipper å stå lenge.

Back
Topp