Køkultur

Her synes jeg folk er verst ang å klage på kø. Hvis det er to personer foran dem så må de skrike ut: er det ikke flere som jobber her eller, har jo blitt kø!!!
Sånne mennesker liker jeg virkelig ikke. Har man det så travelt så ikke kjøp mat midt i rushen. Jeg må ha 2.5 åringen i vogn for at jeg skal få stått i kø på den butikken. Folk har det så utrolig travelt.

Gaaah, hva er det med folk? Hvorfor kan man ikke bare stille seg i én kø, og gå til den kassen som blir ledig først? Jeg havnet bak en ulidelig treg kunde med to millioner ting som skulle byttes, og fire kunder rakk å bli betjent i nabokassen mens jeg ventet.
Evnt. når en ny kasse blir åpnet, og de som har ventet i to sekunder sprinter bort til kassen, mens de som har ventet i ti minutter fortsatt må vente. Folk kan ta seg en bolle!
Såååååå enig!

Jeg slipper alltid forbi de som har få varer, når jeg har full vogn. Men søren meg ingen som gjør det samme tilbake!
Igår hadde jeg 4 ting i kurven, ig han foran meg hadde sååå full vogn! Hadde ikke begynt å legge på varer, så på min kurv og begynte deretter og lesse på tingene sine! Er det mulig... Ingen bak meg heller!!

Jeg slipper alltid forbi de som har få varer, når jeg har full vogn. Men søren meg ingen som gjør det samme tilbake!
Igår hadde jeg 4 ting i kurven, ig han foran meg hadde sååå full vogn! Hadde ikke begynt å legge på varer, så på min kurv og begynte deretter og lesse på tingene sine! Er det mulig... Ingen bak meg heller!!
Åh, det er så frustrerende. Like før jul ble jeg stående bak et ektepar med to stappfulle handlevogner, jeg hadde tre ting i vogna og en utålmodig baby. I tillegg var det kl 16 og midt i "rushet", de kunne tatt storhandelen på et annet tidspunkt altså..

Folk er så frekke! Var på legevakta i dag, og der var der kølappsystem, så da skal det jo egentlig være veldig enkelt! Nei da! Er så mange som bare må spørre om ett eller annet, eller bare går inn før de rekker å trykke på neste nummer! Da jeg kom var det ni stk før meg i køa til registeringa, en time og 15 minutter og sikkert 17 stk var det endelig min tur!!

Dette har jeg vært fæl på.. Men i det siste har jeg slutta med det :P

Åh, det er så frustrerende. Like før jul ble jeg stående bak et ektepar med to stappfulle handlevogner, jeg hadde tre ting i vogna og en utålmodig baby. I tillegg var det kl 16 og midt i "rushet", de kunne tatt storhandelen på et annet tidspunkt altså..

Nei men! Skjønner det var ffrustrerende altså,men du kan jo ikke si når de skal ta storhandelen sin!

Når du står i kø med armene fulle av ting, og det endelig blir din tur.. så kommer ei eldre dame å slenger en pose sjokolade på disken rett fremfor nesa på deg mens hun sier til hun bak kassa "jeg skal bare ha den jeg".
Finnes virkelig mange eldre folk uten normal folkeskikk!
Normal folkeskikk synes jeg er å slippe forbi folk med bare en ting om du selv opptar kassen i lang tid;)

De må få ta storhandelen sin når de vil! Men om det står gravide, eldre som er dårlig til bens eller noen med små barn så bør man ha såppas med medmenneskelighet at man lar de gå foran seg selv synes jeg.

Når du står i kø med armene fulle av ting, og det endelig blir din tur.. så kommer ei eldre dame å slenger en pose sjokolade på disken rett fremfor nesa på deg mens hun sier til hun bak kassa "jeg skal bare ha den jeg".
Finnes virkelig mange eldre folk uten normal folkeskikk!

Da hadde jeg blitt dritsur, og kjerringa hadde fått høre det! :@

Sent from my iPhone using BV Forum

Folk er så frekke! Var på legevakta i dag, og der var der kølappsystem, så da skal det jo egentlig være veldig enkelt! Nei da! Er så mange som bare må spørre om ett eller annet, eller bare går inn før de rekker å trykke på neste nummer! Da jeg kom var det ni stk før meg i køa til registeringa, en time og 15 minutter og sikkert 17 stk var det endelig min tur!!

La merke til dette sist jeg var på xxl faktisk, kølapp der også.... Alle trenger jo hjelp av et slag men noen må da bare innom å spørre om en "kjapp" ting... Kjente at gravidhormonene mine bobla greit etter å ha stått 40 min i kø og sett hverfall 10 sånne :(

Har opplevd de som tar seg retten til å gå forran meg bare fordi de har en vare.

Opplevde dette på butikken før jul! Jeg står i kø med barnevogn, lille hylgriner å en dame bare tråkker forran meg å sier "ja jeg har bare en vare så jeg kan gå forran deg"

Må ærlig innrømme at jeg ikke syns det spiller noen rolle hvor mye folk skal ha, kø er kø. Men, flere burde kjenne på følelsen av å la en gravid/en voksen med grinete unge/gammel person som er dårlig til bens gå foran seg. For de fleste blir veldig glade om man spør om de vil gå først :happy:
Og jeg føler jeg har gjort en god gjerning. Vinn - vinn :happy:

Men folk som kaster seg over en ny kasse eller som"bare skal spørre om noe", de har jeg ikke mye til overs for...

Ingen i Norge kan køkultur, om de ikke har bod en del år i utlandet. -Hilsen eks kassadame!

Har opplevd de som tar seg retten til å gå forran meg bare fordi de har en vare.

Opplevde dette på butikken før jul! Jeg står i kø med barnevogn, lille hylgriner å en dame bare tråkker forran meg å sier "ja jeg har bare en vare så jeg kan gå forran deg"

Da tror jeg den dama hadde fått noen gloser :p det der hadde jeg absolutt ikke godtatt...

Last edited by a moderator:

Altså man må få lov til å handle når det passer inn i dems timeplan ikke din. Og jeg lurer på en ting når du mener du skal gå først i køen på grunn av få ting. Hvor mange skal få lov til det? Om det står 4 til bak deg med få varer bør de også slippe foran de med den store kurven? Eller er det bare du som bør slippe forbi?
Jeg forventer aldri å slippe forbi i køen, selv med tre barn med meg inn og vi har bare kjøpt en ting. Det er en hyggelig ting om jeg får det, takker da høflig. Hvorfor forventer man dette?

Et alltid like irriterende!

Back
Topp