Junitråden!

Hjemme fra handletur. Handletur, ikke shoppingtur, men vi fikk det mere vi trengte i dag så skal vi på shopping en dag fleste uken i juli, når jeg har ferie.

Å skal vi spise lunsj og vaske klær og vaske klær og vaske klær, brette og sorter og ha opptelling til ferien etterhvert.

Man har 4 åring i hus.
Mor er borte i 5 minutter for å sette på en maskin med klær.
Hva skjer så?
lilla.png

Ja det er det jeg er redd for ^^ Jeg har tatt henne på fersken hver gang til nå, men det spørs hvor lenge det varer. Vi har lås på kjøkkendøra, men det er ikke alle som husker å bruke den.
Kok egg og gi henne dem ;) når hun er ferdig lager du eggesalat :) nam nam

Brettet en vask med klær fra en dag før, har en vask i maskina. Oppvaskmaskinen er klar for å tømmes egentlig.

Jeg er super over moden for å komme igang med å pakke til ferie, men det er litt tidlig. Undertøyet jeg har brettet i dag skal nok vaskes en gang til eller to før vi drar. Om tidligst 14 dager, trolig opp mot 18...

Jeg er bare så innstilt på ferie.

Mellomste vil ikke ta den runden der vi sorterer vekk klær som er for små. For det pleier vi ta når jeg har ferie sier hun. Men i år kom arvrklærene før ferien, vi pleier rydde plass til dem før vi drar, og nå ligger de i en svær ikea pose forran kommoden....

Tidligere i dag regnet det kattunger, men nå er det sol. Om det holder seg slik så lurer jeg på om jeg tar meg en tur ned til elva for å ta bilder. Elva burde være fin og høy nå med alt regnet vi har hatt i det siste.

Pizza i ovnen. Bålet i nabolaget tennes i kveld o mange griller nok i partyteltet der. Vi feirer selve st hans i moegen men kunne godt hatt begge jeg. Mannen er ikke i form og det blir leggetid for yngste og hun er ikke innstilt på sommer-rangling enda og blir derved trøtt og sur i moegen om hun er for lenge oppe i dag, mens de to eldste skal få begynne å rangle litt. De får vel gå ut og leke litt med de andre ungene med en av oss voksne sikkert. Normalt mannen som kan ta med en øl og sitte og prate med de andre men han sover på sofaen og er kvalm sier han så vi får se.

Pizza i ovnen. Bålet i nabolaget tennes i kveld o mange griller nok i partyteltet der. Vi feirer selve st hans i moegen men kunne godt hatt begge jeg. Mannen er ikke i form og det blir leggetid for yngste og hun er ikke innstilt på sommer-rangling enda og blir derved trøtt og sur i moegen om hun er for lenge oppe i dag, mens de to eldste skal få begynne å rangle litt. De får vel gå ut og leke litt med de andre ungene med en av oss voksne sikkert. Normalt mannen som kan ta med en øl og sitte og prate med de andre men han sover på sofaen og er kvalm sier han så vi får se.

Er det at.hansaften i dag?

Brettet en vask med klær fra en dag før, har en vask i maskina. Oppvaskmaskinen er klar for å tømmes egentlig.

Jeg er super over moden for å komme igang med å pakke til ferie, men det er litt tidlig. Undertøyet jeg har brettet i dag skal nok vaskes en gang til eller to før vi drar. Om tidligst 14 dager, trolig opp mot 18...

Jeg er bare så innstilt på ferie.

Mellomste vil ikke ta den runden der vi sorterer vekk klær som er for små. For det pleier vi ta når jeg har ferie sier hun. Men i år kom arvrklærene før ferien, vi pleier rydde plass til dem før vi drar, og nå ligger de i en svær ikea pose forran kommoden....
Hvor går ferien? :)

Hvor går ferien? :)
Jeg jobber en uke til.
Så er jeg og ungene hjemme og gjør oss klare mens mannen jobber en ukes tid eller så til..
Så drar vi til svigers, innlosjeres hos svigermor og er der noen dager, besøker svigerfar som bor 20 min unna, og muligens en dag på hunderfossen om vi rekker det. 19. Juli drar vi til keifiandand, 20-22 skal vi være i dyreparken og deretter hjem med en overnatting og muligens en dag å hvile hos svigers på vei hjem.

Jeg skal på jobb fra 29.7 og første lørdag etter det skal vi ha vår 2*40 års fest.

Back
Topp