Junitråden!

Vi hadde riktig god mat i dag etter mitt hode

Ytrefilet av svin, saltet lett og stekt i stekepanne og lagt i ovnen (siden jeg laget til 11 var det greit å la dem få plass i ovnen) hvor der ble litt for varmt kjøtt men det sto og hvilte en stund og var deilig og mørt.

Servert med ris og salat og saus fra pose som nok kunne vært bedre laget fra bunn. Begrensning, ikke bruke pepper eller chili eller annet krydder mamma altså ikke tåler.
Men der er du inne på poenget mitt kjære Sara.
Slik du beskriver kjøttet vil det bli perfekt.
Posesaus inneholder ofte litt sukker og vil være veldig godt med det.
Selv om jeg selv ikke bruker så mye posesaus så har jeg aldri sagt at det er galt.
Salat og ris er fantastisk sammen

Jeg skulle så absolutt ha klart å lage mat som deg altså. Og mer enn det skulle jeg gjerne hatt den basiskunnskapen du har, den evnen til å forstå hva som passer med hva og hvorfor :)
Jeg har prøvd og feilet en del.
I tillegg har det vært en del morsomme programmer på BBC som har tatt for seg smak hvor jeg har lært en del.
Men når det er sagt, du er en del år yngre enn meg, og den gang jeg var ung sverget jeg til Toro, Knorr og alt på glass

Men der er du inne på poenget mitt kjære Sara.
Slik du beskriver kjøttet vil det bli perfekt.
Posesaus inneholder ofte litt sukker og vil være veldig godt med det.
Selv om jeg selv ikke bruker så mye posesaus så har jeg aldri sagt at det er galt.
Salat og ris er fantastisk sammen

Posesaus er litt poenget med mamma fordi de inneholder mindre fett enn vanlige sauser, og det er av kostholdsrådene hun har med sin kost-regulerte diabetes. "unngå saus, må du ha saus bør den komme fra en pose". Pga sjøgrens har hun for lite spytt i munnen så hun trenger saus. Men altså fra pose.

Men jeg bruker pose oftere enn jeg liker egentlig. Det er så lett at det blir sånn.

Back
Topp