Juniskravling:D

Og når vi først er inne på streik.. Jeg synes i denne streiken at det ble mye fokus på lærerne (i alle fall lokalt her). En gruppe som (i mitt hode) burde vært løftet mer frem er barnehagelærere/andre som jobber i barnehage. Den alderen hvor barna er i da er utrolig viktig, og den jobben som gjøres da er superviktig og legger jo en del grunnlag for fremtiden. Mener ikke at ikke lærere på skole er viktige, det er de også, men synes bhg ofte blir litt glemt i sånne diskusjoner

Jeg er helt ærlig litt stolt av meg selv. De siste mnd har jeg trøstespist noe veldig, og jeg kjente cravingen da de dårlige nyhetene kom idag. Vi var på butikken, og jeg lurte på om jeg skulle kjøpe noe godt. Men så tenkte jeg at "nei, nå har jeg klart meg så bra de siste to mnd". Så jeg klarte å la være. Men absolutt en motivasjon at jeg pleier å kjøpe en liten sjokolade på lørdagen:p

Og når vi først er inne på streik.. Jeg synes i denne streiken at det ble mye fokus på lærerne (i alle fall lokalt her). En gruppe som (i mitt hode) burde vært løftet mer frem er barnehagelærere/andre som jobber i barnehage. Den alderen hvor barna er i da er utrolig viktig, og den jobben som gjøres da er superviktig og legger jo en del grunnlag for fremtiden. Mener ikke at ikke lærere på skole er viktige, det er de også, men synes bhg ofte blir litt glemt i sånne diskusjoner
Helt enig i det altså, veldig mye fokus på lærere

Kjekt å ha ungene på overnatting på fars helg:D Men guttungen er vanskelig å legge og så står han opp 6.30:arghh: Han vil ikkje tilbake til far i ettermiddag seier han.

Hatt en fin dag med ungene jeg.

Mannen er på male - dugnad i bhg, snart vært der i sine 5 timer så kanskje han snart kommer hjem.

Jeg tok med flokken til kommunesenteret, siden to av dem skulle hente premie i sommerles og alle tre burde hatt sandaler. Mellomste endte uten, for hun ville ikke ha like som søsteren og sporten hadde bare en modell i rosa og blått. Storebror hadde vokst seg større enn gutt str 36, men herre begynte på 40.. Vel, han fikk dame-modellen, den er svart og ganske unisex. 36 likevel, for den var større i størrelsen.

Så var det rebusløp på senteret der, så vi gikk oss en runde og ungene fikk seg premie. Lillemor valgte bøtte og spade, de to store tok klubbe/kjærlighet og eplejus. Etter biblioteket gikk vi på butikken og kjøpte boller og eplejus til minste også og så gikk vi på lekeplassen så de fikk spise det og jentene fikk leke litt. Plassen er egentlig ikke for så store unger og det begynte å bli kaldt så vi ble ikke så lenge. Men fikk nå gjort en del av det jeg ville med dagen i alle fall.

Til og med hadde biblioteket fått inn "heilt spesiell. sy til Kids, tweens og queens" som jeg hadde bestilt så får jeg bladd litt i den og sett om det er noe jeg skal kjøpe til jentungens mange sy-prosjekteter.

Alt i alt en god dag, men jeg må ha en tur på kiwi og kjøpe inn melk og brød og sånt til helga da.

Det skal desverre begynne å regne så jeg teller på knappene om jeg skal ta ned teltet nå som det trolig har tørket etter natta eller la det stå og ta det ned når det tørker over helga. Evt ligge der med en unge eller to. Det skal regne litt, men det regnet natt som var også. Teltet holder nå litt.

Jeg er litt på teste - kjøret av soveposer og liggeunderlag, hvem som skal bruke hva. Og vurderer veldig å kjøpe noe nytt til meg og mannen. Exped synmat tar mye, mye mindre plass enn vår easy camp siesta 10 cm dobbelmadrass...

Fikk vite nabogutten er innlagt :( Fått diabetes. Så vil kjøpe en gave til han/oppmuntring. Men hva. Vil ikke spørre mor for vil overraske. Går i 7 klasse. Tips tas i mot! Hva str bruker man i 7 klasse da mon tro. Det vil jo variere selvsagt, men Hmm. Hva skal man finne på. Skriver på fra ungene. Han er en del over her vanligvis og leker med de.

Back
Topp