Det har noen ulemper å våkne tidlig.
Sånn før det egentlig er morgen, når jeg prøver å få sove litt til, sånn i en fase litt mellom søvn og våken, da er drømmene /tankene virkelighetstro men litt dumme.
I dag fikk jeg for meg at det er skummelt at vi om et par uker drar på ferie med telt, også har vi ikke hatt det oppe siden august. Tenk om vi kommer til campingplassen også er det møllspist /muggent/hull/noe annet feil.
Tidligere år har vi vært på pinsecamp og ungene har teltet i hagen før ferien. I år bare regner det så det dropper vi.
Teltet har det nok helt fint, men det er teoretisk mulig at jeg setter det opp i hagen til svigermor (hey. Ekstra gjesterom) bare for å se at alt er ok før vi sitter der på en campingplass og er litt i beit.
Men helt reelt. Vi har med gaffa. Vi kan fikse hva enn som er galt, omtrent, med gaffa for en natt og skaffe nytt neste dag om så er. Eller til neste år. Det trengs høyst sannsynlig ikke.
Vi startet campingferien 2020 med å knekke en teltstang da der på en ellers solfylt dag kom 20 min regn og vind akkurat når vi reiste teltet og skulle til å feste det. Det lettet.
Gaffa fikser ikke det (joda, teltstangen så, men ikke den strikken inni som sleit) men der ordnet seg takket være god hjelp fra mine foreldre.
Vi startet campingferien 2021 med en plass mer enn de 20 meter fra strøm-tilgang vi hadde ledning til. Gaffa fikser ikke det heller, men mannen fikk etter mye om og men tak i 10 meter til. Ikke ideelt, men der var de som hadde både to og tre skjøter på den campen der.... I år har de satt opp flere strøm-påler. Det er nok lurt.
Så det vil liksom bare passe finfint inn i tradisjonen om vi setter opp teltet sommeren 2022 på en campingplass litt langt fra butikker som selger sånne telt, og finner en flerre i taket fordi noe gikk galt da vi pakket det sammen, eller noe slikt (langt mer trolig bare et lite hull, at en metall - del har presset seg gjennom.
Gaffa fikser det midlertidig, sånn i tillegg til at vi har med lim og lappesaker til småting. Er det muggent er det kjipere, grender for hva våtservietter klarer å gjøre med det.
Høyst trolig er det som hvert av de andre årene det er satt opp for første gang for sesongen, alt vel. Bare at da har vi vært hjemme eller ikke så langt hjemmefra, om det ikke skulle vært så vel. I fjor var vi 1,5 time hjemmefra og innledet med å bytte den strikken i den telt - stanga. Det gikk fint det også. Så, dumme 5-om-natta-drømmer: det går bra!