Juniskravla

Ohh så synd vi ikke bort i nærheten av hverandre . Da hadde jeg med glede baket en kake til deg :Heartred kake baking er terapi for meg.Fikk seinast høre det i går på kartlegging at bake når du har energi og ork til det. Og jeg fikk og spørsmålet om jeg verkelig ikke har tenkt på satse på det i framtiden.

Sender deg en stor styrke klem
Kaka er i ovnen.
Halvveis i prosjektet innså jeg at vi ikke hadde bakepulver, men nå er det i orden.

Det er egentlig helt ok å bake. Men den oppvasken....
 
Skall bake cupkakes til guttens trinn :) overraske de. Bare læraren som vet det.
Bare 48 st:laughing002 lurer veldig på om jeg skall lage de ikveld, legge en kjøkkenhåndkle på og pynte de imorgen tidligt.
 
Last edited:
Sist skoledag for i år.

Eldstemann er ferdig om en liten halvtime, venter halveis på en sinna gutt som sier "Vi HADDE lov å ha med godteri, de andre hadde, bare ikke jeg!!" som legger skylden på meg for at han sa at han ikke hadde fått beskjed om t de t var lov og derfor ikke hadde med (men han hade noe greier i går da)

Jentene hadde med godteri, og de skulel få grilelt bruger og pølse på skolen, været er nå ikke helt tipp topp for det da, det har vært tungt og grått og regn hele formiddagen, lettet litt opp i regnet, men det er fortsatt ikke akkurat sommervær. Det meldes at det skal bli varmere og litt sol og opplett og fint i kveld, litt vind da, men vi får se. Hvorvidt vi drar avsted for grilling i fjæra avhenger av været.

Men ungene har i alle fall sommerferie i løpet av de neste par timene. Eldste ferdig 1115 og tar bussen hjem da, mellomste ferdig 1315 og går hjem da, yngste også 1315 men blir på sfo til hun blir hentet, tømming av garderoben for hun skal ikke på sfo igjen før i august og da er det ny skole
 
Sist skoledag for i år.

Eldstemann er ferdig om en liten halvtime, venter halveis på en sinna gutt som sier "Vi HADDE lov å ha med godteri, de andre hadde, bare ikke jeg!!" som legger skylden på meg for at han sa at han ikke hadde fått beskjed om t de t var lov og derfor ikke hadde med (men han hade noe greier i går da)

Jentene hadde med godteri, og de skulel få grilelt bruger og pølse på skolen, været er nå ikke helt tipp topp for det da, det har vært tungt og grått og regn hele formiddagen, lettet litt opp i regnet, men det er fortsatt ikke akkurat sommervær. Det meldes at det skal bli varmere og litt sol og opplett og fint i kveld, litt vind da, men vi får se. Hvorvidt vi drar avsted for grilling i fjæra avhenger av været.

Men ungene har i alle fall sommerferie i løpet av de neste par timene. Eldste ferdig 1115 og tar bussen hjem da, mellomste ferdig 1315 og går hjem da, yngste også 1315 men blir på sfo til hun blir hentet, tømming av garderoben for hun skal ikke på sfo igjen før i august og da er det ny skole
Gratulerer med bryllupsdag!
 
Frøkna skal ha sommerklippen idag. Få av det slitte!
Det skal få lov å vokse frem til hu selv bestemmer seg for noe annet.
Jeg har et par jenter som også bør så sommerkloppen snart. Hun på 11 vil ha bort et som er slitt, hun på 6 vil ha pannelugg
 
Vi kommer til å la alt vokse jevnt om mulig. Hu har litt krøller. Så får hu bestemme selv når hu er eldre.

Våre ble klippet bort de krøllene når de var... huske ikke, et par år. Da tok vi babyhåret, rett og slett. Men fra de hadde egen mening har de fått velge. Hun som nå er 11 hadde en periode hvor valget var å sove med flette eller klippe håret, det ble så flokete hver natt. Hun valgte å sove med flette lenge, inntil hun ville klippes, og så ville ha det vokst ut igjen, og nå vil hun klippes igjen. (altså slitte tuppe er tatt jevnlig, men ellers vekslet mellom å spare og å klippe det hun kaller "kort" som er over skuldrene)

Eldstemann trenger også en sommerklipp, han har også krølle når det blir lengde på det, og ganske tykt hår. (og tenåringssvett på et blunk)
 
Da har vi feiret st hans på tradisjonelt vis.
Ga oss i rimelig tid og er på vei hjem, yngste er trøtt.

Eldste snakket om å sove i telt i natt, vi får se om han har ombestemt seg.

Vi lukter bål og bør dusje. Minstemor blir i morgen. Hun våkner tidig. Mellomste må i kveld for hun vekkes og tar på klær og settes i bilen i morgen tidlig.

De skal til mine foreldre i morgen, jentene skal sy med mormor. Eldste blir nok bare alene hjemme. Sommerferie
 
Cupcakes blev levert på skolen idag.
De slutta kl 12 og dagen har gått med mye følelser. Nå er det sommerferie . Vi har slappet av og koste oss ute i hagen. St hans feiring hoppet vi over dette år da ingen var gira eller ville noe som helst .
Nå ligger jeg i sengen stup trøtt og sovner sikkert fort
 
Sitter og venter på legekontor meg og alle mødrer med barn :p Minste er levert i bhg. Mellomste skall til en vennine og eldste skall vær hjemme. Da betyr det for mammaen at ligge i solen mest mulig idag.
 
Fredag.

Det er meldt et trålende fint vær, det ligger noe tåke borti fjella, litt disig, så ikke helt tipp topp, men det letner nå i skydekket, så sola viser seg vel snart og det vil hjelpe på den tåka tenker jeg.

Jentene levert hos mine foreldre i dag tidlig og jeg på jobb før tåte i stedet for før ni, de er jo fint, da blir jeg tidligere ferdig. Mulig jeg sitter til litt over fire likevel, vi får se.

Muligens setter vi opp det nye miniteltet i hagen i natt, dersom sola kommer til sin rett og varmen blir som yr sier (24-25 grader) så kommer det ut noe vann også p ået vis, at vi enten går på stranda eller basseng eller spreder eller vannsklie eller vannkrig eller noe (spreder under trmpolina er populært. Da kan vi ikke sette teltet der vi pleier, men dette teltet er mye mindre så det går trolig braå ha det en annen plass)

Mannen skal sansynligvis jobbe lenge, men det tr vi som det kommer, null stress.

Om ei uke er det siste dag før ferien, jeg gleder meg, men ser at lita over alt jeg har å gjøre er lang så jeg trenger nok tida
 
Åhh, nå stiger gradene ute. Og det er fredag ettermiddag. Og oppgaven jeg gjør på jobb akkurat nå er kjempe kjedelig.

Da vil jeg heller hjem. Men skal jobbe minst 2 timer til. Ideelt sett 3.
 
Helg :) å permisjon på ubestemt tid, jaja det blir spennende.
Strålende sol og varmt her, 28 g i går. Håper bassenget blir ferdig fyllt i helgen
 
Back
Topp