Juniskravla

Halvannen time etter at hun ble lagt begynner jentungen å føle seg såpass søvnig at hun vil prøve å sove. Jeg vet enda ikke hvor lang tid det vil ta. Fortvilende å legge et barn som gråter fordi hun vet hun ikke får sove

God morgen, det er fredag, og snart helg.

Tåka ligger langt ned i fjellet og det småregner. Det var helt rett avgjørelse å ikke dra på campingtur, men det betyr også at vi faktisk ikke har noen planer i helga. I det hele tatt. Jaja. Huset trenger at vi har tid til å fokusere på det.

Fredag og langhelg, vel for meg som har vært hjemme hele uken så merkes det ikke så mye at det er helg.
Skal en liten tur på jobb etterpå pga planleggingsdag , må bare vente til mannen kommer hjem.
Så må heg på apoteket en tur , ellers lite planer

Langhelg uten egentlig noen planer, men vi bør prøve å finne på noe kjekt med ungene som substitutt for at campingen ikke ble noe vi regnet da.

Så fikk jeg en telefon fra helsesykepleier på ungdomsskolen og stadig et nytt tema å lese seg opp på, hun har sjekket ryggene på hele 8. trinn for skoliose i forbindelse med en "helseprat" med en og en, og reagerer på at ene skulderbladet hans er høyere og lenger ut enn det andre, så hun ba oss bestille en legetime for å få det sjekket, meget mulig det er innenfor normalen men hun ville ha en sjekk.

Er det ikke det ene, så er det det andre. Alltid noe. Jaja, legetime bestilt, fikk time neste uke, så får vi ta det derfra. Venter jo egentlig på at legen skal ringe meg ang mellomste jeg da, om vi skal prøve noe endret medisinering for å se om hun kan sovne lettere.

Prøvekjører ny bil idag mens vår er inne for vurdering ifht innbytte :p

Noen som har noe forslag til beroligende musikk? Er til meg selv for å slå av hjernen rett og slett så jeg får sove.
hmm, hvit støy? elle er du ute etter musikk? Jeg synes en del klassisk musikk kan fungere sånn. (Har fr rent gammelt noen cd'erd med "klassiske røde favoritter" som jeg liker, men cd'er hører man jo ikke på lenger, og DEN fant jeg ikke på spotify, men klassisk er der jo

Tips til å få nabokatter til å slutte å bæsje over hele tomta vår? Jeg er så sinnsykt lei av at jeg ikke kan gå ut døra uten å tråkke i bæsj. HVER dag, FLERE katter så det er mange bæsjer om dagen.
Prøv å strø litt kanel langs gjerdet?

hmm, hvit støy? elle er du ute etter musikk? Jeg synes en del klassisk musikk kan fungere sånn. (Har fr rent gammelt noen cd'erd med "klassiske røde favoritter" som jeg liker, men cd'er hører man jo ikke på lenger, og DEN fant jeg ikke på spotify, men klassisk er der jo
Musikk. Syns hvit støy bare bråker og irriterer.

Syns så synd på hu. Jeg vet nøyaktig hvordan hu har det.

Fortvilende, og særlig siden hun jo må opp tidlig neste morgen for skole. For da tenker hun på det også.

Så helger og ferier er mye bedre. Da stresser hun ikke så med at hun ikke får sove, da kan hun evt også være lenger oppe, for hun kan sove lenger. Jeg vet det ikke er ideelt, men akkurat nå handler dette om å komme oss gjennom de siste tre ukene til sommerferien, 13 skoledager til, og aller helst finne en løsning på sove-problemene før høsten kommer.

Last edited:
Prøv å strø litt kanel langs gjerdet?
Nå har jeg prøvd chilli pulver og hvitløkspulver til ingen nytte. Kan prøve kanel også, men hadde ikke nok :p haha. Flere nye bæsjer i dag også. Kan ikke ha vinduer åpne engang fordi det stinker

Fortvilende, og særlig siden hun jo må opp tidlig neste morgen for skole. For da tenker hun på det også.

Så helger og ferier er mye bedre. Da stresser hun ikke så med at hun ikke får sove, da kan hun evt også være lenger oppe, for hun kan sove lenger. Jeg vet det ikke er ideelt, men akkurat nå handler dette om å komme oss gjennom de siste tre ukene til sommerferien, 13 skoledager til, og aller helst finne en løsning på sove-problemene før høsten kommer.
Jeg overlever fordi jeg veldig sjeldent må opp tidlig. Så føler med hu.

Jeg overlever fordi jeg veldig sjeldent må opp tidlig. Så føler med hu.

Ja, i ferien og helgene går et mye bedre, for da må hun ikke opp like tidlig.

Nå er ikke dette et permanent problem da, leggetid har vært krevende lenge, men det å ikke sovne når hun er kommet i seng det er nytt nå de siste mnd, defor tror vi det kan ha samenheng med medisinering som fikk doblet dose omkring den tiden

den nye, antar jeg? :)
Jepp. Fikk tilbud på vår gamle (2016 modell, auris) på 110.000 pga diverse ting de er nødt til å lakkere før videre salg. Vi forventet ca 90.000 fra forhandler ( de prøver jo å få litt profit), så ble positivt overrasket over det. Da blir det 480.000-500.000 vi må ut med, mye penger :wacky:
Skal også innom vw imorgen og forhøre oss ang id4 og evnt innbytte :)

Jepp. Fikk tilbud på vår gamle (2016 modell, auris) på 110.000 pga diverse ting de er nødt til å lakkere før videre salg. Vi forventet ca 90.000 fra forhandler ( de prøver jo å få litt profit), så ble positivt overrasket over det. Da blir det 480.000-500.000 vi må ut med, mye penger :wacky:
Skal også innom vw imorgen og forhøre oss ang id4 og evnt innbytte :)
Flott bil blir det uansett
Mustangen vet jeg ikke noe om leveringstid på, men id er jo ganske lang ventetid på nye, men et spøs jo på hva som evt finns av "meget let brukt" da. Nok av dem som kjøper mer eller mindre for å slege igjen, de som kjøper ventebiler etc

Hodet er så klart for helg!

Nå hadde jeg en annerledes dag i går, med noe jobbing, og mye mamma-jobb før det var tilbake på jobb i dag, en dag hvor jeg går og venter på en telefon fra legen ang mellomste, og endte me å måtte bestille legetime til eldste i stdet, og mye mamma-tanker mens jeg prøver å konsentrere meg om jobb.

Men det skal bli godt med helg i alle fall. Pinse. Langhelg. Ikke camping desverre, men får finne på noe annet gøy

Back
Topp