Junijentenes skravletråd :)

Hva har dere til tacoen? Gøy med inspirasjon om noen gjør det annerledes :)

Vi har: lomper, tacokrydder, karbonadedeig, mais, ananas, babyspinat, agurk, paprika, tomat, ost, koriander, lime og guacemole, salsa og rømme (med holidaydip til meg fordi jeg ikke liker salsa). Tror det var alt. Nam! Løk hopper vi over, jeg er ikke så glad i rå løk.
Vanligvis har vi nachos på tacofredag. Da lager vi snadder guacamole med masse koriander, og en bønnedip av tomatbønner som kokes inn med hvitløk, chili og chipotle før det stavmixes. Supersnadder! Selve nachosen er chilinachoschips lagvis med ost, tacosaus og karbonadedeig med tacokrydder. Også har vi rømme og salsa til, pluss løk, agurk, paprika, tomat og mais. Av og til gidder vi å lage salsaen selv av tomat, løk, hvitløk, koriander og lime.

Men; dette fungerer ikke lenger. Ordentlig vemmelig er det. Så nå er jeg tilbake til taco slik det var i gamledager; tortillalefse, tacokjøttdeig (karbonadedeig), ost, tacosaus, rømme, mais, agurk, paprika og løk. Også litt mer rømme. Og enda mer. Mmmmm rømme.

Sushi er godt! Lager dere selv eller skal dere ut? Vi kjøper kun take away-sushi :D

Det blir nok take-away-sushi, fra Isushi :) kjøper du sånn de har på butikken? Har ikke prøvd den jeg, har heller ikke dristet meg til å prøve å lage sushi selv!

Håper bare jeg har lyst på sushi i morgen :p det som frister mest om dagene er "typisk husmannskost". Poteter, sauser, grønnsaker, kjøtt osv... Mmm! Søndagsmiddag! <3 og taco :p

Dette lurer jeg også på.
Jeg er bare 5+3 dag, men føler meg helt fin.
Har litt ømme pupper og så har jeg veldig synlige blodårer på mage, lysken og armene.
Jeg er ikke så lys i huden, men de er godt synlig(en kommenterte det på jobb i dag da jeg dro opp genseren på armene)

Jeg husker ikke helt når jeg ble skikkelig dårlig sist, men mener det var i uke 7-8.

Jeg hadde tre dager med kvalme nå i uke 8, men det var liksom det! Kan jeg være så heldig?
*bank i bordet* så jeg ikke ligger med bekkenløsning og det som er før jul :p

Det kan jo være kvalmen kommer hos deg om et par uker, håper du slipper :)

Her er fredagstacoen allerede unnagjort! Vanligvis vil jeg ikke ha den før tidligst klokken 18, men nå må jeg jo spise heeeele tiden og jeg begynner å bli lei av skiver med leverpostei. Så da blir det middag når mannen kommer fra jobb.

Og åååå det var så digg!

Jeg hadde tre dager med kvalme nå i uke 8, men det var liksom det! Kan jeg være så heldig?
*bank i bordet* så jeg ikke ligger med bekkenløsning og det som er før jul :p

Det kan jo være kvalmen kommer hos deg om et par uker, håper du slipper :)

Nesten så jeg ønsker kvalmen kommer.
Husker jeg var litt"utafor"sist for kvalmen ikke kom, før den plutselig var der og da var det ille.
Vi får se..

I morgen er det bursdag og i dag var det bursdag i bhg :D har 2 åring i morgen ❤️

Det blir nok take-away-sushi, fra Isushi :) kjøper du sånn de har på butikken? Har ikke prøvd den jeg, har heller ikke dristet meg til å prøve å lage sushi selv!

Håper bare jeg har lyst på sushi i morgen :p det som frister mest om dagene er "typisk husmannskost". Poteter, sauser, grønnsaker, kjøtt osv... Mmm! Søndagsmiddag! <3 og taco :p

Vi pleier å ta med hjem fra et sted som heter Rå sushi (ved Colosseum). Supergodt!! Litt dyrt, men vi gjør det ikke så ofte så det går greit.

Ikke prøvd å lage selv, vi heller :p

Husmannskost er alltid godt :)

Vanligvis har vi nachos på tacofredag. Da lager vi snadder guacamole med masse koriander, og en bønnedip av tomatbønner som kokes inn med hvitløk, chili og chipotle før det stavmixes. Supersnadder! Selve nachosen er chilinachoschips lagvis med ost, tacosaus og karbonadedeig med tacokrydder. Også har vi rømme og salsa til, pluss løk, agurk, paprika, tomat og mais. Av og til gidder vi å lage salsaen selv av tomat, løk, hvitløk, koriander og lime.

Men; dette fungerer ikke lenger. Ordentlig vemmelig er det. Så nå er jeg tilbake til taco slik det var i gamledager; tortillalefse, tacokjøttdeig (karbonadedeig), ost, tacosaus, rømme, mais, agurk, paprika og løk. Også litt mer rømme. Og enda mer. Mmmmm rømme.
Den nachosen hørtes rågod ut! Hvor finner dere chipotle? Forsøkte å finne da vi skulle lage pulled pork for første gang, men endte opp med noe som heter liquid smoke..

Den nachosen hørtes rågod ut! Hvor finner dere chipotle? Forsøkte å finne da vi skulle lage pulled pork for første gang, men endte opp med noe som heter liquid smoke..
Ja, den er snadder :)
Chipotlen fant mannen på Meny.
ImageUploadedByBV Forum1446225877.067434.jpg

Salasa dip er så godt !!!!

Jeg også, litt ømme pupper og trøttere enn vanlig(men det kan være årstiden)
Merkelig..

Nå skal jeg til frisøren og det gleder jeg meg til :-D

Godt å høre nesten :) jeg mener å ha hørt at symptomene kan roe seg ned i uke 9 osv.

Åå alltid gøy å gå til frisøren da! :D

Back
Topp