Juni 2025

Hcg stigningen fra 15-19 dpo var kun fra 166 til 542. Som jo er 122 mindre enn det burde være. Så magefølelsen om at npr ikke stemmer var ikke så gal likevel,
Dette høres helt innenfor normalen ut for meg :Heartred Dette er en doblingstid på ca. 56 timer, som ikke er langt unna. Ikke alle vil treffe rett på 48-timers-merket, dette er ingen eksakt vitenskap og mange kilder sier 48-72 timer. Ville forventet mye dårligere utvikling enn dette om det hadde stoppet opp. Pust med magen! :Heartred

Jeg stimulerer for harde livet nå, og har kontroll i morgen. Alt har gått greit frem til de siste par dagene. I dag kjennes det ut som om det sitter steiner i korsryggen og sidene på meg og ingen stillinger er behagelige. Jeg syklet over et par fortauskanter og litt brostein på vei til jobb i dag, og det kjentes ut som om noe skulle falle ut inni meg.

Jeg er litt bekymret for overstimulering (har amh på over 70), men nå kjenner jeg at jeg bare vil bli ferdig med denne fasen. Blir det frys blir det frys så lenge vi får ut noen gode egg. :dead:

Dette høres helt innenfor normalen ut for meg :Heartred Dette er en doblingstid på ca. 56 timer, som ikke er langt unna. Ikke alle vil treffe rett på 48-timers-merket, dette er ingen eksakt vitenskap og mange kilder sier 48-72 timer. Ville forventet mye dårligere utvikling enn dette om det hadde stoppet opp. Pust med magen! :Heartred
Mener du det? Jeg har liksom tenkte at alt over 48 timer er døfødt. Vanskelig å vende den tankegangen. Det er jo det alle forholder seg til virker det som. Gikk skikkelig i kjelleren:dead:

Jeg er ikke så god på hcg og utviklingen til hcg, men er det ikke noen ganger det hår litt i rykk og napp? Hva sier Medicus? Den har jo definitivt økt, selvom den ikke har økt like mye som vi håpet :Heartred
Jeg har ikke snakket med Medicus enda. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal tenke nå. Prøver å være litt optimist, men det går bare ikke.

Mener du det? Jeg har liksom tenkte at alt over 48 timer er døfødt. Vanskelig å vende den tankegangen. Det er jo det alle forholder seg til virker det som. Gikk skikkelig i kjelleren:dead:
Det mener jeg 100%! Her er det masse normalvariasjon. Se på den kalkulatoren jeg legger ved her for eksempel, nederste linje med tekst - 80% 2-dagers økning med normal i parentes, svart på hvitt (ignorer at det står 14 DPO, den gir samme uansett). Det er absolutt ingen grunn til å gå helt i kjelleren av dette tallet!
IMG_0183.png

Det mener jeg 100%! Her er det masse normalvariasjon. Se på den kalkulatoren jeg legger ved her for eksempel, nederste linje med tekst - 80% 2-dagers økning med normal i parentes, svart på hvitt (ignorer at det står 14 DPO, den gir samme uansett). Det er absolutt ingen grunn til å gå helt i kjelleren av dette tallet! Vis vedlegget 463359
Takk :Heartpink da velger jeg å leve i håpet litt til. Så langt det lar seg gjøre. Dette er brutalt altså!

Takk :Heartpink da velger jeg å leve i håpet litt til. Så langt det lar seg gjøre. Dette er brutalt altså!
Det er skikkelig brutalt ja! Men det er masse masse håp her :Heartred Nå er det bare å få de neste dagene til å gå etter beste evne. Får du snakket med Medicus i dag?

Det er skikkelig brutalt ja! Men det er masse masse håp her :Heartred Nå er det bare å få de neste dagene til å gå etter beste evne. Får du snakket med Medicus i dag?
Jeg har sendt dem svaret på prøven. Så regner med at de ringer meg i dag. For hodet mitt hadde det vært så godt om det hadde vært innenfor 48 timer i dag. Da hadde jeg kanskje klart å slappe litt av. Nå er skuldrene like høye som de var i går, og skikkelig gråtelabil:bag:

Last edited:
Jeg har sendt den svaret på prøven. Så regner med at de ringer meg i dag. For hodet mitt hadde det vært så godt om det hadde vært innenfor 48 timer i dag. Da hadde jeg kanskje klart å slappe litt av. Nå er skuldrene like høye som de var i går, og skikkelig gråtelabil:bag:
Det er så forståelig :Heartred Nok å bekymre seg for selv med «picture perfect» tall, så det er ikke noe rart at dette får hodet til å spinne. Vær snill mot deg selv :Heartred

Jeg stimulerer for harde livet nå, og har kontroll i morgen. Alt har gått greit frem til de siste par dagene. I dag kjennes det ut som om det sitter steiner i korsryggen og sidene på meg og ingen stillinger er behagelige. Jeg syklet over et par fortauskanter og litt brostein på vei til jobb i dag, og det kjentes ut som om noe skulle falle ut inni meg.

Jeg er litt bekymret for overstimulering (har amh på over 70), men nå kjenner jeg at jeg bare vil bli ferdig med denne fasen. Blir det frys blir det frys så lenge vi får ut noen gode egg. :dead:
Uff, det høres ubehagelig ut! Håper du får «lønn for strevet» i form av masse fine follikler på UL i morgen :Heartred

Det er så forståelig :Heartred Nok å bekymre seg for selv med «picture perfect» tall, så det er ikke noe rart at dette får hodet til å spinne. Vær snill mot deg selv :Heartred
Dro hjem fra jobb. Ligger apatisk i senga og googler. Som jo ikke nødvendigvis er det lureste man kan gjøre. Jeg er så utslitt av hele denne prosessen vi har stått under siste 1,5 året. Så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette videre. Rett og slett. Første skritt er å høre fra klinikken.

Last edited:
Dro hjem fra jobb. Ligger apatisk i senga og googler. Som jo ikke nødvendigvis er det lureste man kan gjøre. Jeg er så utslitt av hele denne prosessen vi har stått under siste 1,5 året. Så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette videre. Rett og slett. Første skritt er å høre fra klinikken.
Huff, føler skikkelig med deg! Det beste hadde jo vært et tall innenfor 48-timers dobling for å slippe den grublinga :Heartred Men vil si jeg støtter Hassel veldig her! 48-72 timers dobling regnes som helt normalt, og det er jo tydelig at det stiger!

I Norge opererer vi jo også med 95% normalintervall (hodet mitt kortslutta på det helt rette ordet her), som vil si at 5% av helt friske prøvesvar ligger utenfor det som regnes som helt normalt uten at det er noe galt med dem. Ditt prøvesvar ligger jo fortsatt innenfor 95-prosenten (siden opptil 72 timers dobling er helt normalt), men tenkte kanskje det også kunne være en trøst.

Uansett tenker jeg det er veldig lov å leve i håpet litt til hvis det går :Heartred:Heartred

Huff, føler skikkelig med deg! Det beste hadde jo vært et tall innenfor 48-timers dobling for å slippe den grublinga :Heartred Men vil si jeg støtter Hassel veldig her! 48-72 timers dobling regnes som helt normalt, og det er jo tydelig at det stiger!

I Norge opererer vi jo også med 95% normalintervall (hodet mitt kortslutta på det helt rette ordet her), som vil si at 5% av helt friske prøvesvar ligger utenfor det som regnes som helt normalt uten at det er noe galt med dem. Ditt prøvesvar ligger jo fortsatt innenfor 95-prosenten (siden opptil 72 timers dobling er helt normalt), men tenkte kanskje det også kunne være en trøst.

Uansett tenker jeg det er veldig lov å leve i håpet litt til hvis det går :Heartred:Heartred
Takk :Heartpink det hjelper litt å lese. Venter fremdeles på å høre fra klinikken. Men antar de ikke sier så mye mer enn at de vil ha en blodprøve til kanskje:bag:

Snakket med klinikken nå. De sier det er et litt lavere tall enn de hadde ønsket i dag. Med sånn veldig medfølgende stemme. Og at de vil ha en ny prøve. Jeg orker ikke ta på torsdag, siden jeg skal jobbe den dagen. Så venter til fredag. Blir kjipe dager uansett :bag:

Da kan jeg nok settes som ruger:happy: Det hadde ikke blitt en blasto enda, men de satte inn likevel. Det andre hadde falt fra i helgen, så går det ikke denne runden må jeg gjennom stimulering på nytt til høsten når enn jeg får syklus og det er det svært lite i meg som har lyst til etter det smertefulle uttaket :nailbiting: er sedasjon noe som hjelper på smerter eller bare på evt frykt?

Snakket med klinikken nå. De sier det er et litt lavere tall enn de hadde ønsket i dag. Med sånn veldig medfølgende stemme. Og at de vil ha en ny prøve. Jeg orker ikke ta på torsdag, siden jeg skal jobbe den dagen. Så venter til fredag. Blir kjipe dager uansett :bag:
Da tar du på fredag :Heartred Og dagene blir nok kjipe, men dette kan fortsatt gå bra! Jeg er litt sånn selv at jeg gjerne trenger å forberede meg på det verste, og kanskje legge bort håpet litt når det verste står på. Jeg vet ikke hvordan det er for deg, men det er lov å synes dette er skikkelig vondt - selvom det kan gå godt til slutt. Det er denne forbaskete uvissheten som gjør alt så veldig uforutsigbart og vondt. Jeg føler med deg, og sender deg masse varme tanker. Og selvom det er mørkt hos deg akkurat nå, så håper og tror jeg for deg:Heartred:smiley-angelic001:Heartred

Da kan jeg nok settes som ruger:happy: Det hadde ikke blitt en blasto enda, men de satte inn likevel. Det andre hadde falt fra i helgen, så går det ikke denne runden må jeg gjennom stimulering på nytt til høsten når enn jeg får syklus og det er det svært lite i meg som har lyst til etter det smertefulle uttaket :nailbiting: er sedasjon noe som hjelper på smerter eller bare på evt frykt?
Uttak er så forskjellig - kan godt hende du bare var uheldig? Jeg har hatt 5 uttak, hvor et var ganske vondt og jeg fikk en skikkelig reaksjon etterpå (som var verre enn selve uttaket). Blødde MYE. De andre fire var helt ok. Og det siste jeg hadde var ikke vondt i det hele tatt. Jeg merket det knapt, og hadde minimalt med ømhet etterpå. Jeg dro rett tilbake på jobb, faktisk.

Jeg har vært veldig nøye med å fortelle legen om at jeg har hatt et smertefullt uttak da. Og de har tatt veldig hensyn til det.

Ok, dere hadde rett og herved skal jeg ikke teste på morgenurin igjen. Til og med jeg ser at denne har økt. Edit: Jeg tok en ny test nå, den øverste er 10 dpo, den nederste ble tatt nå. 11 dpo.

Jeg tok frem de gamle testene mine, som var fra min kjemiske for snart 2 år siden (ja, jeg har tatt vare på dem :shy:). Den testen jeg tok nå er nesten sterkere eller kanskje like sterk som testen jeg hadde 13 dpo. Og det var den sterkeste testen jeg hadde. Nå tror jeg at jeg skal prøve å ikke teste igjen før torsdag. Jeg kjenner at jeg trenger litt pause fra testing også:Heartred

Vedlegg

• IMG_1924.jpeg
    IMG_1924.jpeg
    1 MB · Visninger: 56
Last edited:
Back
Topp