Juni 2025

Har noen spørsmål som dere erfarne kanskje kan gi gode råd til. Eg var på ultralydkontroll I går og fikk beskjed om at alt såg fint ut; fin follikel og slimhinne på gang. Da meinte Hausken at eg mest sannsynlig ville ha eggløsning på tirsdag. Eg skulle teste for el med morgenurin lørdag og søndag med beskjed om at dersom test var negativ på søndag skulle eg sette Ovitrelle. Eg testet med både Makesure og rosa CB i dag morges kl. 06.30 og fikk negative tester. Så har eg lest at enkelte klinikker anbefaler å teste en gang mellom 11 og 15 da LH stigningen gjerne kommer i løpet av morningen. Så eg tok nye tester ca kl.10.00 og da var begge positive Eg blir derfor litt usikker når eg har fått både negative og positive tester på samme morning... Men eg kan vel stole på siste resultat.... eller?‍ Har som sagt aldri gjort et FER forsøk og er redd for å gjøra noe feil
Enig med @HappyMom86 . Du har positiv EL test, så er bare å melde det til klinikken :)

De setter inn nøyaktig en uke etter ovitrelle hos Medicus iallefall. Så om du har tatt ovitrelle på en onsdag for eksempel, så blir innsett onsdag uka etter. Det gjelder både for 5 og 6 dagers blastocyster. Den på 6 er egentlig på utviklingsstadiet til en 5 dagers og har bare brukt litt mer tid på det. Så beste for den er å møte en 5 dagers slimhinne. Da får den best sjanser til å bli noe.
Aha. Tusen takk. Det gir mye mening :happy: Da går vi helt klar av pinsen med kontroll på tirsdag. Da er jeg CD13 Samme dag som jeg fikk naturlig eggløsning sist. Så håper det ikke blir krøll med det nå da.

Last edited:
Velkommen hit og så spennende med uttak snart :woot: Har ingen erfaring med evt overstimulering og totalfrys. Oppblåst og litt "fullt" i eggstokkområdet er helt normalt. Ikke rart du kjenner det med så mange egg! Hvis hver follikel er 2 cm i diameter er det jo ikke rart du kjenner at de tar plass inni der :Heartred Og så gøy at du også går til Aleris Oslo, det gjør jeg og :)
Bynte nærme seg det nå flere av dem. Får bare håpe det blir flere gode egg.
Så artig du å er der. Synes de er veldig hyggelige der

Bynte nærme seg det nå flere av dem. Får bare håpe det blir flere gode egg.
Så artig du å er der. Synes de er veldig hyggelige der
Krysser fingre for at det blir flere gode egg ut for deg på mandag :smiley-angelic001 Ja er veldig fornøyd med Aleris jeg også hittil :woot:

Jeg kom tilfeldigvis over behandlingsplanen min i pasientjournalen (visste ikke at den var lagt inn), så det var spennende selv om jeg ikke skjønner så mye :hilarious:

Men hvilke medisiner er det jeg skal skrive opp for innmelding til denne gruppen? Alle under eller er det noen av de som er standard som alle får? Her er mine:
Gonal F 250 IE
Fyremadel 0,25 mg
Ovitrelle
Utrogestan

Det er reservert eggutak for meg i uke 33, det var jo litt spennende å lese :happy::Heartpink

Aha. Tusen takk. Det gir mye mening :happy: Da går vi helt klar av pinsen med kontroll på tirsdag. Da er jeg CD13 Samme dag som jeg fikk naturlig eggløsning sist. Så håper det ikke blir krøll med det nå da.
Ja, det er altfor spennende dette med timing av EL. Kjenner jeg er roligere når jeg også tar fyremadel, men nå er det litt mer uro i kroppen. Sa de noe til deg om at de ville prøve å matche det så tett opp mot egen EL som mulig? Jeg har ikke fått beskjed om å ta EL test, men tenkte å starte idag. Og så håper jeg den holder seg til jeg får satt ovitrelle. Jeg trenger ikke enda en ting å bekymre meg for og tankekjøret har allerede full fest oppi hodet :hilarious:

Jeg kom tilfeldigvis over behandlingsplanen min i pasientjournalen (visste ikke at den var lagt inn), så det var spennende selv om jeg ikke skjønner så mye :hilarious:

Men hvilke medisiner er det jeg skal skrive opp for innmelding til denne gruppen? Alle under eller er det noen av de som er standard som alle får? Her er mine:
Gonal F 250 IE
Fyremadel 0,25 mg
Ovitrelle
Utrogestan

Det er reservert eggutak for meg i uke 33, det var jo litt spennende å lese :happy::Heartpink
Du kan sette opp alt dette som medisiner du tar. Det er ganske så standard for et første forsøk:)

Men det er opp til deg hva du vil føre opp, selvfølgelig! Lykke til, det er fryktelig spennende med første runde!

Ja, det er altfor spennende dette med timing av EL. Kjenner jeg er roligere når jeg også tar fyremadel, men nå er det litt mer uro i kroppen. Sa de noe til deg om at de ville prøve å matche det så tett opp mot egen EL som mulig? Jeg har ikke fått beskjed om å ta EL test, men tenkte å starte idag. Og så håper jeg den holder seg til jeg får satt ovitrelle. Jeg trenger ikke enda en ting å bekymre meg for og tankekjøret har allerede full fest oppi hodet :hilarious:
Nei, hun sa ingenting om egen EL, og fikk heller ingen beskjed om å sjekke etter den. Men det gjør jeg jo selvsagt. For det ville jo være typisk om den kom av seg selv før timen. Men ble litt beroliget av at testen i går var mye svakere enn den på fredag :wacky: hvis du spør om timing med egen EL i morgen, så del gjerne svaret:laughing002 kjenner til det tankekjøret ja. Blir tidvis helt svimmel. Tenk om vi bommer på vindu for innsett, tenk om det ikke tåler tining og hvis det blir satt inn er det sikkert ikke genetisk frisk, så det blir uansett ikke baby. I tillegg til fult kaos og stress med å prøve å få huset klart til fotografering på tirsdag, som ble enda litt mer stress når jeg ikke får vært med, siden jeg skal til Oslo. Og må overlate det til mannen. Så ja. Kjøret går :laughing002:bag::laughing002

Nei, hun sa ingenting om egen EL, og fikk heller ingen beskjed om å sjekke etter den. Men det gjør jeg jo selvsagt. For det ville jo være typisk om den kom av seg selv før timen. Men ble litt beroliget av at testen i går var mye svakere enn den på fredag :wacky: hvis du spør om timing med egen EL i morgen, så del gjerne svaret:laughing002 kjenner til det tankekjøret ja. Blir tidvis helt svimmel. Tenk om vi bommer på vindu for innsett, tenk om det ikke tåler tining og hvis det blir satt inn er det sikkert ikke genetisk frisk, så det blir uansett ikke baby. I tillegg til fult kaos og stress med å prøve å få huset klart til fotografering på tirsdag, som ble enda litt mer stress når jeg ikke får vært med, siden jeg skal til Oslo. Og må overlate det til mannen. Så ja. Kjøret går :laughing002:bag::laughing002
Huff, kjenner til det. Jeg jobber som lærer og har 7.klasse, som er midt i avslutningsmodus. Det er den mest hektiske tiden iløpet av årene på barneskolen, og den verste uka er selvfølgelig innsett uka :dead: Jeg tenker som så at jeg har prøvd så mye forskjellig ved innsett - men jeg har aldri prøvd stress-uke. Kanskje det er det som skal til? Bare glemme det litt? Jeg skal iallfall ikke bry meg om tidlige symptomer for kroppen min går helt i gravid-modus av ovitrelle uansett. Jeg tror nok uansett det ikke blir hjemme-testing denne gangen for jeg vet ikke om jeg orker å ta stilling til hverken det ene eller andre før sommerferien uansett.

Huff, kjenner til det. Jeg jobber som lærer og har 7.klasse, som er midt i avslutningsmodus. Det er den mest hektiske tiden iløpet av årene på barneskolen, og den verste uka er selvfølgelig innsett uka :dead: Jeg tenker som så at jeg har prøvd så mye forskjellig ved innsett - men jeg har aldri prøvd stress-uke. Kanskje det er det som skal til? Bare glemme det litt? Jeg skal iallfall ikke bry meg om tidlige symptomer for kroppen min går helt i gravid-modus av ovitrelle uansett. Jeg tror nok uansett det ikke blir hjemme-testing denne gangen for jeg vet ikke om jeg orker å ta stilling til hverken det ene eller andre før sommerferien uansett.
Hehehe. Ja, kanskje det er det som skal til :laughing002 kan hvertfall som du sier få fokuset over på noe annet en stund. Og det er jo litt godt det også. Blir jo ikke mindre koko etter innsett. Jeg får null gravidsymptomer av Ovitrelle. Ikke engang av 500mcg. Så jeg tenker at alle «symptomer» på graviditet som dukker opp i dpo-land må være Cyclogest. Hvis jeg ikke reagerer på Ovitrelle vil jeg jo heller ikke få noen tidlige symptomer antar jeg. Hadde ikke det med datteren. Men da var jeg heller ikke oppmerksom på at jeg kunne være gravid.
Jeg håper så inderlig at dette blir der innsettet som funker for deg. Så du slipper å ha en plan B. Det må gå nå:Heartpink

Du kan sette opp alt dette som medisiner du tar. Det er ganske så standard for et første forsøk:)

Men det er opp til deg hva du vil føre opp, selvfølgelig! Lykke til, det er fryktelig spennende med første runde!
Tusen takk for hjelp :happy: Ja veldig spennende, men også forberedt på at det kan bli en lang reise og at ingenting er sikkert, men vi må beholde håpet :smiley-angelic003 :Heartpink

CD1 i dag og oppstart med 5 mg prednisolon for FET denne syklusen. Første gang jeg bruker pred, har noen av dere andre stått på denne dosen og merket noe til det? Bivirkninger? Synes dosen er så lav, så er spent på om den har noen effekt i det hele tatt :)

CD1 i dag og oppstart med 5 mg prednisolon for FET denne syklusen. Første gang jeg bruker pred, har noen av dere andre stått på denne dosen og merket noe til det? Bivirkninger? Synes dosen er så lav, så er spent på om den har noen effekt i det hele tatt :)
Jeg tar 10 mg prednisolon, og eneste bivirkningen jeg har merket er litt oppvåkning om natten. Ellers ingenting. Håper immundempende er det som skal til for deg :love2

Jeg tar 10 mg prednisolon, og eneste bivirkningen jeg har merket er litt oppvåkning om natten. Ellers ingenting. Håper immundempende er det som skal til for deg :love2
Ok, takk for svar! Skal be om å øke dosen til 10 mg ved neste innsett hvis det ikke blir noe denne syklusen. Hvor lenge skal du stå på det ved graviditet?

Back
Topp