Hurra! Heier på det lille embryoetDa ruger jeg på lille embryoet. Så får vi se hvordan det blir denne gangen.![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hurra! Heier på det lille embryoetDa ruger jeg på lille embryoet. Så får vi se hvordan det blir denne gangen.![]()

Vi er flere her som er langtidsprøvere. Heier skikkelig på deg og dette forsøketFrøken66 - 28 - B1 - St.olavs - fryseforsøk #8 - letrozol og Cyklogest - innsett ca uke 25
Det visste jeg ikke. Da håper jeg de kan være fleksible på det. Jeg har UL på fredag. CD9. Har eggløsning alt fra cd12 til cd21 naturlig, så er helt håpløst å forutse. Men tviler vel på at problemet blir at det skjer for tidlig.Jepp. Jeg tenker også jeg er i fare for det samme. Men Medicus setter inn helg hvis de må. Jeg kommer til å insistere hvis jeg ser det blir kronglete å få til.
Jeg skal på UL dag 10 i syklus. Jeg har vanligvis eggløsning dag 13/14. Litt stressa for at hvis jeg setter ovitrelle på dag 13 så blir det for sent med tanke på egen eggløsning, og jeg har ikke veldig lyst til å sette inn min 5 dagers blasto på dag 6 heller… Men jeg har så lite erfaring med fryseforsøk. Noen som vet mer om hvordan klinikkene tenker med tanke på innsett og timing?
Ja! Jeg har fulgt litt med på deg her inne, for en lang reise dere har hatt. Håper virkelig det sitter denne gangenHei, her var et kjent navn.![]()
Velkommen inn i junigruppaPotemamma - 39 år - 2 - Hausken Haugesund - FET 1 - Ovitrelle + Cyclogest - innsett mest sannsynlig 7.juni
Håper på å kunne gi Olivia, snart 1.5 år, et søsken![]()
Siden du har fryseforsøk antar jeg kanskje at barn1 også var ivf? Du må nok insistere- de tilbyr ikke hvis de tenker det går greit å vente en dag. Jeg skal ha UL mandag. CD10. Jeg er også spent, og litt urolig for hvordan syklusen min er nå. De to siste syklusene mine har vært på 44 og 36 dager etter nedreguleringen. Nå etter stimulering så fikk jeg mens på dag 21! Så her er det bare tull og jeg aner ikke når eggløsning kan komme. Den har vært på dag 13-14 tidligere når jeg har sjekket. Men det var før nedreguleringen så hvem vet nå? Jeg leste et sted at de setter inn 5-dagers på dag 5 eller 6? Men litt usikker. Jeg har ikke fått et klart bilde selv heller.Det visste jeg ikke. Da håper jeg de kan være fleksible på det. Jeg har UL på fredag. CD9. Har eggløsning alt fra cd12 til cd21 naturlig, så er helt håpløst å forutse. Men tviler vel på at problemet blir at det skjer for tidlig.
Jeg vil også gjerne høre litt andres erfaring fra fryseforsøk. Hvor lenge etter Ovitrelle setter de inn en 5 dagers? Hva med en som er frosset på dag 6?
Velkommen hit og så spennende med uttak snartBlir med over i junigruppen.
Vært på ulkontroll i dag, og viser minst 14-15 folliker og er på grensen til overstimulert. Men de har vokst fint siden ul på tirsdag, og fin utvikling av slimhinne.
Skal ha egguttak på mandag, så blir spennende å se. Hvis det er over 15, anbefaler de vente med innsett til neste syklus.
Noen andre som har erfaringer med dette?
Kjenner en ømhet i eggstokker/ bak symfysebeinet, og stinn i mage. Hva slags symptomer kjenner dere under stimulering?
Le@ - 39 år - B1 - Aleris Oslo- pergoveris, fyremadel, utrogestan - 1. forsøk ivf, (3 iui tidligere). Uttak 2. juni.
( @Skogsjente )
Har ingen erfaring med evt overstimulering og totalfrys. Oppblåst og litt "fullt" i eggstokkområdet er helt normalt. Ikke rart du kjenner det med så mange egg! Hvis hver follikel er 2 cm i diameter er det jo ikke rart du kjenner at de tar plass inni der
Og så gøy at du også går til Aleris Oslo, det gjør jeg og De setter inn nøyaktig en uke etter ovitrelle hos Medicus iallefall. Så om du har tatt ovitrelle på en onsdag for eksempel, så blir innsett onsdag uka etter. Det gjelder både for 5 og 6 dagers blastocyster. Den på 6 er egentlig på utviklingsstadiet til en 5 dagers og har bare brukt litt mer tid på det. Så beste for den er å møte en 5 dagers slimhinne. Da får den best sjanser til å bli noe.Det visste jeg ikke. Da håper jeg de kan være fleksible på det. Jeg har UL på fredag. CD9. Har eggløsning alt fra cd12 til cd21 naturlig, så er helt håpløst å forutse. Men tviler vel på at problemet blir at det skjer for tidlig.
Jeg vil også gjerne høre litt andres erfaring fra fryseforsøk. Hvor lenge etter Ovitrelle setter de inn en 5 dagers? Hva med en som er frosset på dag 6?
Det stemmer Eg gjorde et egguttak januar 23 som resulterte i 2 blastocyster. Satte inn det ene som førte til kjemisk Valgte å gjøra et nytt egguttak pga alder; fikk da 5 blastocyster og da ble det klaff på første innsett Så eg har 5 flotte blastocyster på frys og håper nå på et søsken Tenker eg har 5 muligheter, men gir meg dersom det ikke går.Velkommen inn i junigruppaSiden du har fryseforsøk antar jeg kanskje at barn1 også var ivf?
![]()
Det var nyttig!! Da betyr det at jeg mest sannsynlig ikke kræsjer med pinse. Hvis ikke jeg plutselig må sette CD 10 (som er på mandag) fordi hele syklusen er blitt speedy-speedy. Men det tviler jeg på. Jeg tenker at jeg kanskje setter ovitrelle på onsdag, torsdag eller fredag. Det er CD 12,13 eller 14. Men alt kommer jo an på hvordan det går med follikelvekst og hvordan kroppen har respondert på letrozol. Jeg er litt spent på å høre hvordan det ligger an på mandag.De setter inn nøyaktig en uke etter ovitrelle hos Medicus iallefall. Så om du har tatt ovitrelle på en onsdag for eksempel, så blir innsett onsdag uka etter. Det gjelder både for 5 og 6 dagers blastocyster. Den på 6 er egentlig på utviklingsstadiet til en 5 dagers og har bare brukt litt mer tid på det. Så beste for den er å møte en 5 dagers slimhinne. Da får den best sjanser til å bli noe.
Har du bilde av testene? Var strekene sterkere eller like sterke som kontrollstrek? Hvis testen var positiv i dag så skjer sannsynligvis eggløsning i morgen og innsett blir da neste fredag.Har noen spørsmål som dere erfarne kanskje kan gi gode råd til. Eg var på ultralydkontroll I går og fikk beskjed om at alt såg fint ut; fin follikel og slimhinne på gang. Da meinte Hausken at eg mest sannsynlig ville ha eggløsning på tirsdag. Eg skulle teste for el med morgenurin lørdag og søndag med beskjed om at dersom test var negativ på søndag skulle eg sette Ovitrelle. Eg testet med både Makesure og rosa CB i dag morges kl. 06.30 og fikk negative tester. Så har eg lest at enkelte klinikker anbefaler å teste en gang mellom 11 og 15 da LH stigningen gjerne kommer i løpet av morningen. Så eg tok nye tester ca kl.10.00 og da var begge positive Eg blir derfor litt usikker når eg har fått både negative og positive tester på samme morning... Men eg kan vel stole på siste resultat.... eller? Har som sagt aldri gjort et FER forsøk og er redd for å gjøra noe feil
Har du bilde av testene? Var strekene sterkere eller like sterke som kontrollstrek? Hvis testen var positiv i dag så skjer sannsynligvis eggløsning i morgen og innsett blir da neste fredag.
Tusen takk for svar; setter stor pris på detSe der ja. Da bør du kontakte klinikken og si ifra om positiv test.At det ble positivt litt senere på dagen har ingenting å si. De her er helt klart positive og da skal innsett planlegges ut fra dem.