Juni 2019 <3

Var ikke så kult denne gangen at det ble flere, her kom det ut 25 egg :inpain:, så ble bra overstimulert, (men ikke alle var modne) 11 ble befruktet. Har vanligvis lagt på 13-16. Aldri fått på frys, og kun ett embryo som var godt nok til å settes inn. Da vi fikk lillemann fikk vi inn to embryo (3. forsøk). Så nå når vi plutselig har fått 4 tredagers på frys, så er vi jo litt skeptiske. Men må jo bare stole på at embryologen og legen vet hva de driver med ;)

Du er heldig som slipper mye bivirkninger. Håper det fortsetter slik. Lutinusen kan tulle med oss :rolleyes: Smart å prøve å legge tankene bort litt! Blir spennende å følge deg også, krysser fingre for at du får uttaksdato på tirsdag :happy:

Oi, det kan ikke ha vært noe særlig nei. Jeg har nok ikke halvparten så mange eggposer, så ingen fare for det. Helt sant det du sier, vi må bare stole på at fagfolkene gjør jobben, og ikke bruke for mye energi på prøve å forstå ALT.

Spennende. Så fint å lese dere lykkes på tredje forsøk. Jeg vurderer litt å sette inn to egg, hvis jeg får spørsmål om det. Jeg føler jeg ikke har så mye tid igjen, og er redd det aldri kommer til å gå. Ja, heldig med det. Har 300ie med gonal-f. Merker det ikke. Lutinusen ble jeg trøtt av! Dette forsøket skal jeg ta dufaston som svelges istedenfor, bare for å slippe alt sølet. Ja, jeg får nok svar på tirsdag! Er ikke lenge igjen uansett. :)

På jentetur i Amsterdam.. Så testen er på hollandsk⚠️ 12 dpo I dag jenter. Og kan herved dele denne kjeeekke nyheten med dere. Nå satser vi at disse kommer på løpende bånd.

Etter 2 år med prøving... Sitter den endelig! Bare håper den blir værende.

Vedlegg

• IMG_20190610_173632.jpg
    IMG_20190610_173632.jpg
    20 KB · Visninger: 114
På jentetur i Amsterdam.. Så testen er på hollandsk⚠️ 12 dpo I dag jenter. Og kan herved dele denne kjeeekke nyheten med dere. Nå satser vi at disse kommer på løpende bånd.

Gratulerer så masse ❤❤

Så fantastisk! :Heartred Gratulerer! :D

Gratulerer :Heartred

Skal jeg flytte deg til gravid?

Hei, damer!
Jeg har ikke vært aktiv på forumet på lenge, pga innloggingsproblemer, men nå har administratorene endelig hjulpet meg inn igjen

Men, det viktigste først:
Jeg er gravid!

Planen var å melde meg inn her i junigruppa, etter at planlagt fryseforsøk med vårt eneste fryseembryo ble utsatt, først i april pga at jeg var sjuk av en halsinfeksjon og så i mai av samme grunn - jeg gikk på masse kjip antibiotika som ifølge St. Olavs ikke var forenlig med eventuell tidlig graviditet, så jeg så meg nødt til å avbryte planlagt innsett, veldig tungt og kjipt.

Vi har hatt tre innsett så langt siden høsten 2018, alle med negativt utfall, så all utsettelse har føltes tungt. Ikke minst fordi jeg blir 39 snart og det kjennes som tida renner ut, etter to års prøving. Og en sønn som veldig ønsker seg et søsken ...

Nå har jeg på toppen av alt hatt en operasjon i slutten av mai, for å gjøre slutt på de evige halsbetennelsene, og har derfor levd på omtrent ingen mat i 14 dager og en masse rød trekant-tabletter inkludert morfin for å overleve smertene.

Tanken var da å komme i form igjen etter operasjonen nå i juni og rekke et fryseforsøk før sommerferien. Stor var overraskelsen da jeg testa positivt i går, helt ut av det blå! Vi har faktisk blitt spontant gravide, og det midt i et IVF-løp pluss infeksjoner og narkose og morfin og smerter. Det er fortsatt såpass ferskt at vi ikke helt greier å tro på det, fant jo ut det først i går, og er vel 4+4 i dag. (Jeg regna meg fram til at sjølve implantasjonen sannsynligvis må ha skjedd ca samme dag som jeg ble lagt i narkose ... - det er vel neppe anbefalt ..)!

Jeg har ringt St. Olavs for å oppdatere dem, og venter på call back. Veldig merkelig når jeg egentlig skulle ringe inn mens for å planlegge neste innsett, og så kom aldri mensen...

Nå krysser jeg bare fingrene for at graviditeten holder seg :Heartpink

Og nå lurer jeg også på; hva med Cyclogesten jeg allerede har henta ut på apoteket, er det noen som har brukt det som støtte ved naturlig graviditet, utenom IVF-løpet? Eller er det ikke noe poeng med progesteronstøtte, når man først har fått det til naturlig? det er en av tingene jeg må spørre de på St. Olavs om.

Sorry lang post!

Last edited:
Her blir det kontroll den 20, og ser ting bra ut håper jeg det blir innsett 24

Gratulerer så mye med graviditeten mammali❤️ vi fant også nettopp ut vi var gravid. La oss håpe de klorer seg fast.

Medisinen du prater om er vell det samme type progesteron som jeg går på, Lutinus. Tviler på at du trenger progesteron støtte nå som dere har fått det til. Dvs du gjerne har en god slimhinne i livmor, at egget selv klarte å klore seg fast. Lykke til. Gleder meg til å se hvordan det går med deg videre❤️

Gratulerer så mye med graviditeten mammali❤️ vi fant også nettopp ut vi var gravid. La oss håpe de klorer seg fast.

Medisinen du prater om er vell det samme type progesteron som jeg går på, Lutinus. Tviler på at du trenger progesteron støtte nå som dere har fått det til. Dvs du gjerne har en god slimhinne i livmor, at egget selv klarte å klore seg fast. Lykke til. Gleder meg til å se hvordan det går med deg videre❤️

Tusen takk, Månemamma, og gratulerer så mye til deg også!

Ja, jeg har tenkt det samme om progesteronet, og det eneste symptomet jeg har så langt utover IKM og litt murringer, er innmari treg mage, så mer progesteron enn nødvendig har jeg i grunn ikke lyst på..! :wtf: Haha.

Håper vi får lov til å være heldige og at alt går bra hele løpet videre!

Tusen takk, Månemamma, og gratulerer så mye til deg også!

Ja, jeg har tenkt det samme om progesteronet, og det eneste symptomet jeg har så langt utover IKM og litt murringer, er innmari treg mage, så mer progesteron enn nødvendig har jeg i grunn ikke lyst på..! :wtf: Haha.

Håper vi får lov til å være heldige og at alt går bra hele løpet videre!

Ja, vi krysser fingrene. Du skal sånn sett prise deg glad over at du slepper progesteron tilskudd da man blir så ekstremt moody, oppblåst og hangry av det. Jeg opplever også endel murring, men er bare glad det skjer ting nedi der. ❤️

Da har jeg vært på første kontroll, syklusdag 11.
Slimhinne i tresjekte, men bare 7mm, mange små folliker og en litt større. Så skal tilbake på kontroll fredag, teste hjemme i helga, og ny kontroll mandag.
De vil se at egget har sluppet/sprukket(?), skal iallefall se noe flytende væske før man bestemmer dato for innsett. Men antar det blir i neste uke. :woot:

Gratulerer!!!! ❤️

Back
Topp