juni 2016

Uttak idag hvor det ble tatt ut 8 egg, men legen fant også lekkasje av væske etter at jeg fjernet eggleder i november. Han vil derfor anbefale å fryse alle som evt blir befruktet for så å ta lapraskopi for å tette igjen helt å deretter sette inn.
Væsken lager et ugunstig miljø slik at egget da har 50% mindre sjans for å feste seg ved et evt innsett.
Jeg har vanskelig med å ikke prøve i håp om at det KANSKJE fester seg allikevel. Mannen derimot er uenig med meg å føler best med å vente til etter operasjonen. Som det selvfølgelig er 3-4 mnd ventetid på.
Jeg er redd for at jeg kommer til å angre om ikke vi iallefall prøver, sjansen er redusert men det er jo fortsatt en liten sjans...
Noen som har erfaring eller råd i forhold til dette?
Ikke opplevd akkurat det samme som deg, men jeg ble i hvert fall gravid på fryseforsøk etter mislykkede ferskforsøk. Så jeg tenker at det kanskje er bedre å "spare" eggene dine til det er større sjanse for at de fester seg? Skjønner at det er kjipt å vente, men samtidig dumt å "kaste bort" gode egg hvis det likevel er mindre sjanse for at det fester seg før lapraskopi. Det er kanskje fordi jeg pleier å få ut så få egg. Vet jo ikke hvordan det er med deg..
Mener å huske at det ikke var så lang ventetid på lapraskopi da jeg tok det i 2012, så håper du er klar for innsett snart uansett om du venter eller ikke.

Da er jeg klar for første kontroll i morgen. Håper alt ser greit ut, slik at det blir uttak og innsett neste uke! Men kjedelig å bo langt fra SH:-( Blir 4,5 timer med buss i morgen tidlig til SH og 3 timer med tog hjem igjen. Så håper på gode nyheter så jeg slipper flere turer enn nødvendig.
Er alltid så spent på om alt har gått som det skal!

Uttak idag hvor det ble tatt ut 8 egg, men legen fant også lekkasje av væske etter at jeg fjernet eggleder i november. Han vil derfor anbefale å fryse alle som evt blir befruktet for så å ta lapraskopi for å tette igjen helt å deretter sette inn.
Væsken lager et ugunstig miljø slik at egget da har 50% mindre sjans for å feste seg ved et evt innsett.
Jeg har vanskelig med å ikke prøve i håp om at det KANSKJE fester seg allikevel. Mannen derimot er uenig med meg å føler best med å vente til etter operasjonen. Som det selvfølgelig er 3-4 mnd ventetid på.
Jeg er redd for at jeg kommer til å angre om ikke vi iallefall prøver, sjansen er redusert men det er jo fortsatt en liten sjans...
Noen som har erfaring eller råd i forhold til dette?
Jeg var til laparoskopi på Ullevål nå i mai. Satt meg på ringeliste etter at jeg var satt opp slik at jeg kunne bli kontaktet på kort varsel. Ble da ringt dagen etter og fikk operasjon dagen etter det igjen. Selv om du krysser av for ringeliste så er det lurt å ta en tlf dit i tillegg å si at du vil stå på listen. De hadde nemlig glemt å føre meg opp. Lykke til:)

10 egg ut i dag :D Kjempefornøyd med det! Men høyre eggstokk var forferdelig vond å tømme. Holdt på å besvime i stolen :rolleyes: Godt å være ferdig, og jeg er skikkelig fornøyd med hvordan Fertilitetssenteret gjorde alt i forhold til Ullevål! Det er jo ikke så rart. Jeg skjønner at det offentlige har litt mer begrensende ressurser å rutte med. De ringer i morgen for å fortelle hvor mange som (forhåpentligvis) er befruktet, og så blir det innsett enten fredag eller mandag, litt avhengig av hvor god befruktning det blir.

Gratulerer med god fangst:D Så bra du fikk en god opplevelse der, selv om høyre eggstokk var vond å tømme. Blir spennende i morgen, krysser fingrene for befruktningsfest i varmeskapet:D

Tusen takk for råd alle sammen:) ja det er ikke lett når ventetiden allerede har vært lang å plutselig må vente enda lenger når vi var så nære... Men på den positive siden så er vi jo på god vei:)

Gratulerer med god fangst:D Så bra du fikk en god opplevelse der, selv om høyre eggstokk var vond å tømme. Blir spennende i morgen, krysser fingrene for befruktningsfest i varmeskapet:D
Tusen takk for det :D Ja, det var skikkelig godt å bli så godt ivaretatt. De brydde seg virkelig ❤

Syv av ti egg befruktet :D Fortsatt litt avventende siden det var samme antall sist med bare to som klarte seg, og nå skal de i tillegg dyrke de i fem hele dager :rolleyes: Men veldig fornøyd så langt :)

Syv av ti egg befruktet :D Fortsatt litt avventende siden det var samme antall sist med bare to som klarte seg, og nå skal de i tillegg dyrke de i fem hele dager :rolleyes: Men veldig fornøyd så langt :)

Dette lover bra, krysser fingrene:D Og 5 dager, da blir det vel blastocyst?:D Hvordan er formen i dag?

Dette lover bra, krysser fingrene:D Og 5 dager, da blir det vel blastocyst?:D Hvordan er formen i dag?
Ja, det stemmer, de vil prøve å dyrke til blastocyst :) Det er jo topp hvis de overlever til da, men jeg har mine tviler. Lite tiltro til det meste denne kroppen produserer egentlig. Haha :)) Formen er bra i dag, bare øm i magen, men det er jo å forvente :) Hvordan er det med deg? Skulle du på kontroll i morgen?

Back
Topp