juni 2016

Herregud.... Jeg hadde glemt hvor mye man kjenner når man går på lutinus. Satt i gårkveld å tenkte, nå fester det seg, kjenner stikkinger og murringer. Gjordt i dag også. Men så kom jeg på at jeg går jo på lutinus, garantert bare den som lurer meg :P

Kontrollen i dag viste 5-6 egg (+ en del mindre) men fortsatt ingen i ønsket størrelse. I tillegg viste ultralyden en cyste på 5 cm i høyre eggstokk. Redd for at den skal ødelegge for forsøket, men virket på legen som at det var bare å punktere den under uttak. Så da det blir ny kontroll på fredag og kanskje uttak mandag om det ser bedre ut:)

Uttak idag hvor det ble tatt ut 8 egg, men legen fant også lekkasje av væske etter at jeg fjernet eggleder i november. Han vil derfor anbefale å fryse alle som evt blir befruktet for så å ta lapraskopi for å tette igjen helt å deretter sette inn.
Væsken lager et ugunstig miljø slik at egget da har 50% mindre sjans for å feste seg ved et evt innsett.
Jeg har vanskelig med å ikke prøve i håp om at det KANSKJE fester seg allikevel. Mannen derimot er uenig med meg å føler best med å vente til etter operasjonen. Som det selvfølgelig er 3-4 mnd ventetid på.
Jeg er redd for at jeg kommer til å angre om ikke vi iallefall prøver, sjansen er redusert men det er jo fortsatt en liten sjans...
Noen som har erfaring eller råd i forhold til dette?

Er så irritert på kroppen.. 20 sprøytedager, ingenting skjedd ennå...

Uttak idag hvor det ble tatt ut 8 egg, men legen fant også lekkasje av væske etter at jeg fjernet eggleder i november. Han vil derfor anbefale å fryse alle som evt blir befruktet for så å ta lapraskopi for å tette igjen helt å deretter sette inn.
Væsken lager et ugunstig miljø slik at egget da har 50% mindre sjans for å feste seg ved et evt innsett.
Jeg har vanskelig med å ikke prøve i håp om at det KANSKJE fester seg allikevel. Mannen derimot er uenig med meg å føler best med å vente til etter operasjonen. Som det selvfølgelig er 3-4 mnd ventetid på.
Jeg er redd for at jeg kommer til å angre om ikke vi iallefall prøver, sjansen er redusert men det er jo fortsatt en liten sjans...
Kan du ikke møte opp til innsett for å se om væsken har trukket seg tilbake? Og hvis den ikke har gjort det på et par dager kan du jo ta en vurdering da. Jeg hadde også litt væske ved uttak, usikkert hvorfor, men den var borte på innsettdagen. Og da skulle det ikke ha noe å si. Googlet litt om dette og det høy dose vitamin e skal hjelpe slik at væsken trekker seg tilbake. Så jeg kjørte på med det :)

Ånei, så utrolig kjipt :( Jeg har dessverre ingen kunnskap om det, men håper det løser seg!

10 egg ut i dag :D Kjempefornøyd med det! Men høyre eggstokk var forferdelig vond å tømme. Holdt på å besvime i stolen :rolleyes: Godt å være ferdig, og jeg er skikkelig fornøyd med hvordan Fertilitetssenteret gjorde alt i forhold til Ullevål! Det er jo ikke så rart. Jeg skjønner at det offentlige har litt mer begrensende ressurser å rutte med. De ringer i morgen for å fortelle hvor mange som (forhåpentligvis) er befruktet, og så blir det innsett enten fredag eller mandag, litt avhengig av hvor god befruktning det blir.

Kontrollen i dag viste 5-6 egg (+ en del mindre) men fortsatt ingen i ønsket størrelse. I tillegg viste ultralyden en cyste på 5 cm i høyre eggstokk. Redd for at den skal ødelegge for forsøket, men virket på legen som at det var bare å punktere den under uttak. Så da det blir ny kontroll på fredag og kanskje uttak mandag om det ser bedre ut:)
Så bra at cysten sannsynligvis ikke skaper noen problemer :D Krysser fingrene for snarlig uttak nå :)

Back
Topp