~Julitråden~

Sitter og ser på ny mobil, og klør meg i hode på hva som er forskjellen på de forskjellige modellene :confused004
Det er sånn ca tusen ulike og de er så like og det som er bedre på en så er det noe annet som ikke er like bra. Det er ikke lenger sånn at her er en. Og dette er storebroren som er litt bedre. Neida. Her er en og her er 5 søsken som aller er bedre på sitt felt. Men egentlig veldig like.

Rett og slett.... Jeg håper min varer lenge. Og fortrenger alle tegn på at den ikke har tenkt til det. For jeg orker ikke velge en ny.

Det er sånn ca tusen ulike og de er så like og det som er bedre på en så er det noe annet som ikke er like bra. Det er ikke lenger sånn at her er en. Og dette er storebroren som er litt bedre. Neida. Her er en og her er 5 søsken som aller er bedre på sitt felt. Men egentlig veldig like.

Rett og slett.... Jeg håper min varer lenge. Og fortrenger alle tegn på at den ikke har tenkt til det. For jeg orker ikke velge en ny.
Jeg vet hvilken jeg ønsker meg, men søskenflokken er stor, 6 søsken.
Har noen krav, og sendt e-post til vår kundeveileder som selvfølgelig er på ferie til midten av august.
Prøvd den generelle e-postadressen nå, men de pleier ikke være så raske til å svare der.

Jeg vet hvilken jeg ønsker meg, men søskenflokken er stor, 6 søsken.
Har noen krav, og sendt e-post til vår kundeveileder som selvfølgelig er på ferie til midten av august.
Prøvd den generelle e-postadressen nå, men de pleier ikke være så raske til å svare der.

Jeg pleier å be mannen min om råd.

Mine mobiler er private da. Den fra jobb får jeg utlevert. Men den ligger der og brukes bare lå jobb.

Da tar jeg meg en tur på kiwi med to søppelsekker med pant jeg... Forespørsler er sendt ut i slekta (til de som venter småfolk) om de vil ha pulken. Og en gammel bæremeis som jeg aldri har brukt, men oppbevart i 12 år og er lei. Jeg må få tømt denne boda. Ettersom nesten hele gulvet var dekket med poser med pant som bare er slengt inn der, kan jeg fakrisk snart komme meg inn. Kjører bort med denne planten så jeg ikke trenger komme der med tre sekker. (bare en fra boda da av disse, den andre er den vi hadde oppe) det hender vi bare slenger det inn der. Åpenbart mye. For der er altså minst tre bæreposer igjen enda. Så får jeg begynne på det som er mer jobb etterpå.

I dag venter jeg litt spent på posten. Det er første ombæring siden oppbevaring i ferien så der som kom i sommer skal komme. Jeg fikk jo refundert de fleste wish-pakkene mine før jeg dro, men lurer på om noen kom likevel. Det blir ellers en større besrillingsrunde på meg igjen, men mye var bestilt til bruk på ferien. Og var savnet på ferien. Så vi trenger det vel til neste ferie.

Mannen såurte om det var to soverom på hytta, jada svarte eieren på tlf.. Yeah right, ett soverom og 2 etasjesenger...

Home sweet home. Ganske ryddig og rent her. Veldig glad jeg gjorde så mye før vi reiste. Nå er det å pakke ut her. Besøk fra i morgen som blir ut uken.

Home sweet home. Ganske ryddig og rent her. Veldig glad jeg gjorde så mye før vi reiste. Nå er det å pakke ut her. Besøk fra i morgen som blir ut uken.
Det er lurt det.

Vi klarer ser visst bare aldri.

Vel. Jeg har fått gjort mye med den boden i dag og mannen jobber på kjøkkenet. Rom for rom, dag for dag. Vi får i det minste ikke besøk denne uken

Mannen såurte om det var to soverom på hytta, jada svarte eieren på tlf.. Yeah right, ett soverom og 2 etasjesenger...
Det er jo regelrett løgn.

Det er lurt det.

Vi klarer ser visst bare aldri.

Vel. Jeg har fått gjort mye med den boden i dag og mannen jobber på kjøkkenet. Rom for rom, dag for dag. Vi får i det minste ikke besøk denne uken
Var flink denne gangen. Litt pga. jeg viste det kom besøk også da:)

Haha off. Jaja. Den er i gang iallefall. Skulle hatt sånn industrivaskemaskin som er på jobben :p
Det var det da.

Vår tar 8 kg og det er nok for mitt behov, men den tar jo sin tid da. Men det er egentlig greit. Jeg skulle egentlig heller hatt en til, så jeg kunne vaske to forskjellige ting på en gang. Jeg ønsker meg ikke det ofte nok til å vurdere det, det er noe som måtte ut av vaskerommet da, tørkeskapet eller tørketrommelen og det vil jeg ikke ofre. (eller varmtvannsberederen, men det anser jeg ikke som et valg) mer plass er der ikke.

Det er vel mer det å starte den tidlig og følge opp hver gang den er ferdig.

Nå er ikke tårnet like stort her, mye fordi vi ikke fikk med de to søppelsekkene med arveklær denne gangen, hadde ikke plass i bilen. De kommer senere.

God morgen, ny dag og nye muligheter. Jeg er så fornøyd med hvor mye jeg fikk gjort på boda i går. Jeg har lyst på ei hylle der for å ikke bare "stable" alt i en haug som fyller hele gulvet. Det problematiseres litt av et sikringsskap (tre store gamle sikringer. Hovedsikringene? Aner ikke, håper de ikke går, ellers har vi bare automatsikringer)

Men jeg mener at dersom. I får ser midt i en hylle og bare legger noe lett forran så er det tilgjengelig nok, vi har vel ikke åpnet det siden vi flyttet inn for 8 år siden inntil jeg åpna det i går.

Denne bitte lille boda skal fylles med
Telt.
Liggeunderlag
Soveposer
Redningsvester og flytevester
Den lille turgrillen og ekstra gass
Stormkjøkken og tilhørende gass. Og fyrstikker!
Kjøleboksen med tilhørende ledninger.
Er par myke kjølebager
Fryseelementer (noen skal dog i fryseren. Jeg må finne hvor mange vi har og hvor de er og evt fylle på)
Den lille vannkokeren (vi har en større på kjøkkenet)
Trolig den lille vifteovnen med veltesikring også
Ei kasse med sammenleggbar oppvaskbalje, dørslag og skål, lappesaker til telt og liggeunderlag og andre camping-relaterte småting. Kassa fylles på tur med diverse kjøkkenutstyr etc, og jeg ser egentlig etter en fantastisk organiseringsløsning her, med mindre esker oppi for der blir fort kaos i den.

Og alt annet jeg finner på det er lurt at er der så jeg vet hvor jeg finner det. Det kan brukes utenom camping men da vet jeg hvor det er.

Ja, og fra taket henger en skooppbevaring med mannens fotballsko som skal bli der, inntil videre en reiseseng og en bæremeis, inntil vi får overlever det til min svigerinne, en pakke av gulvet som er brukt på barnerommene bare fordi jeg vet ikke hvor ellers jeg kan gjøre av det og et par klappstoler som skal gå bo der videre i alle fall inntil videre, hvilket minnet meg på at det bordet med 4 krakker inni skal bo der. De to stolene skal jeg heller ha ute her hjemme og sommeren, og sette bort med andre utemøbler.

Jeg er litt usikker på om pulken skal inn, mamma prøver å omplassere den i slekta. Lurer på å sette den i garasjen, pappa sier det går fint om jeg har skumgummimadrassen inne. Om vi får den vekk før vinteren er det jo greit at den ikke står bakerst. Dersom den skal oppbevares til barnebarna derimot, havner den bakerst. (den er opprinnelig kjøpt til meg. Har vært brukt i slekta mange veier, og kom tilbake til meg. Men mine unger sitter ikke i pulk lenger, vi går ikke lenger enn at minstemor går selv, og det er lenge til vi får barnebarn)

Men boda blir full nok likevel. Jeg har madrassen til en sovesofa jeg skulle ha gjort av et sted også, den ble brukt i teltet her hjemme men er jo ikke med på tur. Selve rammeverket til sofaen står i garasjen og der hele burde kanskje vært solgt/gitt bort. Hbo 0 ved henting eller noe sånt. Det er vår første sofa, en enkel sak fra IKEA som gjorde nytten som gjesteseng i vårt aller første hjem. Vi hadde to sovesofaer en stund (mellomste sover på den ene nå) og en halv meter høy luftmadrass. Bosatt langt unna all familie...

Dette tror jeg blir bra, og gitt rommets meget begrensede areal er praktisk organisering vesentlig. Det bør jo også være fri tilgang til feieluka.

Jeg har igjen å finne ut av hvordan komposten best tar mot en diger sekk med gammel hundemat. Hund har vi ikke hatt på et par år, men en sekk tørrfôr sto igjen inn langs veggen. Ikke den sorten hun spiste siste året om jeg husker rett.

Neste prosjekt blir å grave fram alt som skal på fyllinga, mannen har tenkt seg en tur dit en dag før han begynner på jobb igjen.

Det var det da.

Vår tar 8 kg og det er nok for mitt behov, men den tar jo sin tid da. Men det er egentlig greit. Jeg skulle egentlig heller hatt en til, så jeg kunne vaske to forskjellige ting på en gang. Jeg ønsker meg ikke det ofte nok til å vurdere det, det er noe som måtte ut av vaskerommet da, tørkeskapet eller tørketrommelen og det vil jeg ikke ofre. (eller varmtvannsberederen, men det anser jeg ikke som et valg) mer plass er der ikke.

Det er vel mer det å starte den tidlig og følge opp hver gang den er ferdig.

Nå er ikke tårnet like stort her, mye fordi vi ikke fikk med de to søppelsekkene med arveklær denne gangen, hadde ikke plass i bilen. De kommer senere.
Tårnet er i rute her også:)

Hipp hurra for meg selv. Tiden flyr og man begynner bli gammel:p

Fikk visst mannen til å endre prosjekt, han er avsted og handler vinkel-greier for å bygge hylle av restene av et gammelt skap. Det trenger jo ikke være pent, bare utnytte rommet best mulig. Det er ingen som ser det, jeg skal bare lagre. Mest mulig.

Back
Topp