God morgen, ny dag og nye muligheter. Jeg er så fornøyd med hvor mye jeg fikk gjort på boda i går. Jeg har lyst på ei hylle der for å ikke bare "stable" alt i en haug som fyller hele gulvet. Det problematiseres litt av et sikringsskap (tre store gamle sikringer. Hovedsikringene? Aner ikke, håper de ikke går, ellers har vi bare automatsikringer)
Men jeg mener at dersom. I får ser midt i en hylle og bare legger noe lett forran så er det tilgjengelig nok, vi har vel ikke åpnet det siden vi flyttet inn for 8 år siden inntil jeg åpna det i går.
Denne bitte lille boda skal fylles med
Telt.
Liggeunderlag
Soveposer
Redningsvester og flytevester
Den lille turgrillen og ekstra gass
Stormkjøkken og tilhørende gass. Og fyrstikker!
Kjøleboksen med tilhørende ledninger.
Er par myke kjølebager
Fryseelementer (noen skal dog i fryseren. Jeg må finne hvor mange vi har og hvor de er og evt fylle på)
Den lille vannkokeren (vi har en større på kjøkkenet)
Trolig den lille vifteovnen med veltesikring også
Ei kasse med sammenleggbar oppvaskbalje, dørslag og skål, lappesaker til telt og liggeunderlag og andre camping-relaterte småting. Kassa fylles på tur med diverse kjøkkenutstyr etc, og jeg ser egentlig etter en fantastisk organiseringsløsning her, med mindre esker oppi for der blir fort kaos i den.
Og alt annet jeg finner på det er lurt at er der så jeg vet hvor jeg finner det. Det kan brukes utenom camping men da vet jeg hvor det er.
Ja, og fra taket henger en skooppbevaring med mannens fotballsko som skal bli der, inntil videre en reiseseng og en bæremeis, inntil vi får overlever det til min svigerinne, en pakke av gulvet som er brukt på barnerommene bare fordi jeg vet ikke hvor ellers jeg kan gjøre av det og et par klappstoler som skal gå bo der videre i alle fall inntil videre, hvilket minnet meg på at det bordet med 4 krakker inni skal bo der. De to stolene skal jeg heller ha ute her hjemme og sommeren, og sette bort med andre utemøbler.
Jeg er litt usikker på om pulken skal inn, mamma prøver å omplassere den i slekta. Lurer på å sette den i garasjen, pappa sier det går fint om jeg har skumgummimadrassen inne. Om vi får den vekk før vinteren er det jo greit at den ikke står bakerst. Dersom den skal oppbevares til barnebarna derimot, havner den bakerst. (den er opprinnelig kjøpt til meg. Har vært brukt i slekta mange veier, og kom tilbake til meg. Men mine unger sitter ikke i pulk lenger, vi går ikke lenger enn at minstemor går selv, og det er lenge til vi får barnebarn)
Men boda blir full nok likevel. Jeg har madrassen til en sovesofa jeg skulle ha gjort av et sted også, den ble brukt i teltet her hjemme men er jo ikke med på tur. Selve rammeverket til sofaen står i garasjen og der hele burde kanskje vært solgt/gitt bort. Hbo 0 ved henting eller noe sånt. Det er vår første sofa, en enkel sak fra IKEA som gjorde nytten som gjesteseng i vårt aller første hjem. Vi hadde to sovesofaer en stund (mellomste sover på den ene nå) og en halv meter høy luftmadrass. Bosatt langt unna all familie...
Dette tror jeg blir bra, og gitt rommets meget begrensede areal er praktisk organisering vesentlig. Det bør jo også være fri tilgang til feieluka.
Jeg har igjen å finne ut av hvordan komposten best tar mot en diger sekk med gammel hundemat. Hund har vi ikke hatt på et par år, men en sekk tørrfôr sto igjen inn langs veggen. Ikke den sorten hun spiste siste året om jeg husker rett.
Neste prosjekt blir å grave fram alt som skal på fyllinga, mannen har tenkt seg en tur dit en dag før han begynner på jobb igjen.