~Julitråden~

Man trenger ikke det, har bestandig en treliters stående.
Men nå kutter jeg ut koffein i større grad for å se om hodepinen kan hjelpes... og først etter at jeg har vært noen uker uten det så vil jeg prøve migrene tablettene. Fikk 3 stk for å teste.
Så kutter jeg litt sukker, drikker mye vann... eneste jeg ikke klarer å fikse er nok søvn for der funker jeg overhodet ikke. Vi får se..
Aha, så å forstå.
Syns du skal kutte sukker mer enn litt, veldig mange som har det som trigger. Raske karbohydrater gir rask endring i boldsukkeret.
Det å kutte koffein kan også gi bedre søvn.

Aha, så å forstå.
Syns du skal kutte sukker mer enn litt, veldig mange som har det som trigger. Raske karbohydrater gir rask endring i boldsukkeret.
Det å kutte koffein kan også gi bedre søvn.
Jeg spiser generelt svært lite ting med sukker i utgangspunktet. Spiser nesten aldri sjokolade, grovt brød, osv.. så kutter jeg litt så spiser jeg nesten ikke noe :P altså av sukker,

Slektsforskning er både gøy og frustrende:hilarious: Gjekk greit helt til eg finner mine tipp eller tipp tipp foreldre, barn fødd med nokon år mellom, utenom dei 2 siste, som er fødd samme år men ikkje tvillinger:bag:

Slektsforskning er både gøy og frustrende:hilarious: Gjekk greit helt til eg finner mine tipp eller tipp tipp foreldre, barn fødd med nokon år mellom, utenom dei 2 siste, som er fødd samme år men ikkje tvillinger:bag:
Høres gøy ut.
Sommeren jeg var 15 eller 16 besøkte min storesøster og jeg mormor alene og var det en måned.
Mens vi var der fikk hun "fint" besøk fra over dammen (USA) fra noen som drev med slektsforskning.
Resultatet er at jeg på min mors side har slektstreet tilbake til slutten av 1500-tallet den gang min mormor sitt pikenavn utvandret fra Belgia like ved grensen til Frankrike

Høres gøy ut.
Sommeren jeg var 15 eller 16 besøkte min storesøster og jeg mormor alene og var det en måned.
Mens vi var der fikk hun "fint" besøk fra over dammen (USA) fra noen som drev med slektsforskning.
Resultatet er at jeg på min mors side har slektstreet tilbake til slutten av 1500-tallet den gang min mormor sitt pikenavn utvandret fra Belgia like ved grensen til Frankrike

Eg er kommet meg til 1816, da er min tippoldefar fødd. Det er spennende men jammen hadde dei eit tøft liv den gang. Eg har vert innom Finnland også men det er ikkje desse men min tippoldefar på andre siden. Dei blir fletta sammen av eit ekteskap mellom mine oldeforeldre:)

Det er helt jævlig. Og vi vet ikke om det er migrene enda? Dette er ikke noe gøy.
Så ja, drikker mye vann og prøver å spise sunt, lavkarbo generelt sett.
Lavkarbo er smart, da holder du blodsukkeret stabilt.
Gikk fra 4-7 anfall i uke, og redd for uføre til 3-5 anfall i måneden og klarer meg helt fint med lavkarbo

God morgen.

Det er tirsdag. Og det høljer ikke ned ute. Så deilig. Vi skal på biblioteket i dag, og opp på outlet-senteret like ved for der er lekeområdet åpnet igjen, til glede for ungene. Kanskje finner vi støvler der også, på sporten. Vi får se.

Ellers er det de siste par maskinene med klesvask, det er de to ytterpunktene badetøy og ulltøy. Dersom der er kaldt på natta bruker vi ullpysj i teltet. Jeg har en liten samling ullsokker og et par ullsett og en genser som skulle vært vasket. Også vil jeg vaske alt badetøyet.

Alt annet er blitt tørt så vi kan så smått begynne å pakke.

Men det er to barnerom, en gang, og ei stor stue som skulle vært ryddet også. Vi får se hvor langt vi kommer. Vi skal i alle fall tømme komposten og flytte noen tomstplanter før vi drar, men planen er torsfag eller fredag eller lørdag, så vi har noen dager på oss enda. Det dreier seg en del om hvor mye mannen må jobbe, når vi kan dra

God morgen.

Det er tirsdag. Og det høljer ikke ned ute. Så deilig. Vi skal på biblioteket i dag, og opp på outlet-senteret like ved for der er lekeområdet åpnet igjen, til glede for ungene. Kanskje finner vi støvler der også, på sporten. Vi får se.

Ellers er det de siste par maskinene med klesvask, det er de to ytterpunktene badetøy og ulltøy. Dersom der er kaldt på natta bruker vi ullpysj i teltet. Jeg har en liten samling ullsokker og et par ullsett og en genser som skulle vært vasket. Også vil jeg vaske alt badetøyet.

Alt annet er blitt tørt så vi kan så smått begynne å pakke.

Men det er to barnerom, en gang, og ei stor stue som skulle vært ryddet også. Vi får se hvor langt vi kommer. Vi skal i alle fall tømme komposten og flytte noen tomstplanter før vi drar, men planen er torsfag eller fredag eller lørdag, så vi har noen dager på oss enda. Det dreier seg en del om hvor mye mannen må jobbe, når vi kan dra
Håper dere får gjort det dere skal :)

Håper dere får gjort det dere skal :)
Vi har det heldigvis ikke travelt. Ingenting er bestilt før hunderfossen 16.7 så om vi drar 9. 10. Eller 12. Har ikke noe å si. Svigermor ville helst hatt oss der i går vil jeg tro. Og ungene skulle helst dradd da også. Men vi stresser ikke og tar det helt som det kommer. Det er ikke noe gøy å stresse, så vi tar det med ro.

Vi har det heldigvis ikke travelt. Ingenting er bestilt før hunderfossen 16.7 så om vi drar 9. 10. Eller 12. Har ikke noe å si. Svigermor ville helst hatt oss der i går vil jeg tro. Og ungene skulle helst dradd da også. Men vi stresser ikke og tar det helt som det kommer. Det er ikke noe gøy å stresse, så vi tar det med ro.
Ta livet, som det faller seg... så husker jeg ikke mere :P

God morgen :)
Vi har begynt å rydde oss ut av hytta, tanken er å ikke reise altfor sent før vi skal innom noen steder på veien

Og derved har vi en byggeplass som nabo

Det er ei ledig tomt sånn på andre siden av gangveien som går langs hagen vår. Vi visste at det skulle bygges hus på den, der er familien til en i klassen til eldste. Og i dag kom gravemaskina. Så da er de igang.

Back
Topp