Juliskravla - sommer!

God kveld.
Har kosekveld med eldste datteren. Vi spiser snop og ser på TV-serien vår. :P

God kveld.
Har kosekveld med eldste datteren. Vi spiser snop og ser på TV-serien vår. :p
Så koselig :)

Her er minste i seng, mellomste på vei i seng og eldste sitter og spiller.
Mannen og jeg skal snart se serie :)

Så koselig :)

Her er minste i seng, mellomste på vei i seng og eldste sitter og spiller.
Mannen og jeg skal snart se serie :)

Herlig.
Minste sover her. Gubben enda på jobb. Mellomste er hos "besta og far". Sjeldent jeg har alle tre hjemme, haha. :P
Hva ser dere?

Jeg er så svimmel i dag, skjønner ikke hvorfor.

Eller. Det er kanskje bivirkning av medisinen min? Kom jeg på nå. Skal sjekke.

Alle ungene er i seng, men bare den yngste sover. Vi har fylt litt ut i bilen. Men landet i dag tidlig (ikke min avgjørelse, men ser også her at joda, mannen min er logisk, han bare gjør ting jeg ikke liker) på at vi ikke kjører onsdag, men torsdag. Så i morgen skal vi på to bibliotek, på apotek, på europris, vi skal handle mat og drikke til reisen og prøve. Prøve. Prøve å finne pauser i regnet så vi kan bære ting ut i bilen uten at alt blir klissvåt. Fikk litt ut i kveld før det begynte igjen.

Og det er sent. Så jeg er ikke så motivert til å gjøre så mye mer når vi uansett ikke skal kjøre i morgen.

Jeg er meget usikker på hvordan ferien blir også, sidne svigerfar sine yngste barn som er viktige for våre unger er vekke det meste av neste uke. Svigerfar sin årlige grillfest kan da bli litt vanskelig å få tid til. Vi får se. Jeg blir en anelse muggen om vi ikke kommer oss på camping.

(skrev jeg i går kveld 2230 og sendte visst ikke)

Nåhh, yr melder om minimalt med nedbør den neste timen ifølge radaren, da er der bare å hive på meg klær og fylle den takboksen. Det er nemlig greit å gjøre når det ikke regner så mye. Soveposene har godt av at det ikke er vått oppi der.

Opp og hopp. På tide å starte dagen

Haha. Så lang var den timen, jeg rakk å tørke opp det som var vått oppi men innen vi skulle sentrere den (og da må den åpnes for å låse opp festene) så regnet det ganske mye igjen.

Den oppdaterte radaren påstår vi skal få et tørt kvarter om en halvtime.

Vi må nok bare gjøre som best vi klarer, og om nødvendig tørke soveposene når vi kommer frem.

Å være et slags a menneske, som er treig til å stå opp, men har energi fra morgen til middag og deretter trøtt og ineffektiv. Og være gift med et b menneske som gjerne gjør mer fra middag til langt på natt.

Og jage ham ut av senga "ut melder lite regn nå en time" bare for at jeg får tørket og vasket men når han kommer for å sentrere så regner det såpass at han sier "senere".

Nå lager han arme riddere til frokost. Og det er fint det. Veldig godt der.

Men jeg var sånn: vi skal både mot øst og mot vest. Mot vest skal vi på bibliotek som ikke åpner før 11, så vi drar mot øst først. Der skal vi levere ei bok, handle på en butikk som åpner 9,og kan ta det apoteket.

Men, med denne familien så blir det: mot vet først så vi rekker det biblioteket før det stenger kl 15, vi kan evt ta det apoteket, også er det europris som er vesentlig for at jeg kommer videre med pakking av kjøkken - kassa. Så mot øst for den butikken (obs) som åpnet 9, men er åpen til i kveld, for et par stoler, evt et bord, og mat til middag og det som trengs til turen i morgen.

Og hjem for å forsøke å plassere de stolene i bilen sammen med kassene, se om vi kan få til tre kasser. Alternativt som vanlig mange poser alle steder. Men da ei kasse oppi ei tom kasse sånn at vi har ei kasse å samle alle poser og løse ting i i teltet. For der er det kaos med alle posene bestandig

Der er bare det at europris er åpen. Jeg kunne kjøpt de sakene jeg skulle ha det og fylt denne kassen og fått den ut i bilen. Og fått ut grillen og den kassa den står på. Og begynt å se konturene av hva det er plass til.

Men mannen steker sopp og pølser og bacon og arme riddere. Mens jeg sitter og spinner og snart b begynner å bære ut halvt pakket kasse (tar jobopp like mye plass) og grill uten alt inni, og Tom kjøleboks. Bare for å se hva som går. For jeg spinner. Og jeg går tom ca når han er klar.

(ja. Jeg er også bittelitt irritert for at vi ikke kjører i dag som var planen. Jeg ser alle de logiske argumentene. Bla. At vi sitter her kl 10 og ikke har pakket ferdig noe særlig og ikke engang frokost på bordet. Og en to do liste die dagen som er lang. Men jeg er bare litt dårlig på å ta endringer i planer. I alle fall når det ikke er meg som endrer dem. Selv om jeg er enig)

Jeg elsker den serien.
De har begynt å slippe sesong 4, og episode S4E2 kom her om dagen.
Nesten som i gamledager når jeg var liten, det kommer en episode i uken :p
Men tror den akkurat blir ferdig før "House of Dragon" kommer :)

Spennende å vente på episoder :p

Fått jobbtilbud.
Lønnen er omtrent den sammen som den jeg har nå.
Er en del ting som veier for og i mot begge veier, så må tenke veldig nøye gjennom om jeg kommer til å takke ja eller nei

Fått jobbtilbud.
Lønnen er omtrent den sammen som den jeg har nå.
Er en del ting som veier for og i mot begge veier, så må tenke veldig nøye gjennom om jeg kommer til å takke ja eller nei
Det er ikke alltid så lett å bestemme seg. Ikke mulig å forhandle lønn litt opp?

Du får sette opp pro/con og vekte argumentene. Lykke til med avgjørelsen.

Jeg får trosse regnet og begynne å fylle ut i bilen. Muligens inkl halvfulle kasser bare for å se, men om et kvarter er oppvaskmaskina ferdig så da tenker jeg at jeg får pakket ferdig kjøkken-kassa. Strøm-kassa er ferdig. (innendørs forgreninger er der ikke plass til, så de må et annet sted)

Men jeg kan bruke det kvarteret på å smette på plass en del annet i bagasjerommet. Eller på å sitte her og puste. Lese gjennom listene og tenke. Men det er så mye som skulle vært gjort. Særlig med tanke på planter som skulle vært ute. Hvor det pissregner. Ikke gøy å jobbe med å plante ut da. Og ikke så trivelig for planter å flytte ut i det heller.
Det får gå som det går. Ute kan regnet vanne dem. Blir det brått sol og varmt innen vi kommer hjem så tørker de ut da. Trolig størr fare for at de drukner

Spist en spicy burger fra meny til lunch. 407 kalorier, men dritdigg. Ligger fortsatt an til å få mindre kalorier. De siste dagene har kaloriinntaket liggi på 600 og 800, altfor lite. Problemet mitt er at jeg orker ikke mer mat? Så kanskje metabolismen ligger i dvale rett og slett.
Spiser du salater? Putt opp litt olje, krutonger, fetaost...?
Hvis du steker ting, stek i litt ekstra olje?
Velg pålegg med litt mer kalorier.
Vi skulle delt, jeg er fæl til å spise for mye kalorier for tiden :hilarious:

Back
Topp