Juliskravla - sommer!

Det var en skikkelig plan også. Kom du i mål ish?
Nei, ikke enda i alle fall.
Har vasket en del klær da. Fortsetter i morgen. Ikke brettet noe særlig.

Delvis tømt bilen. Slett ikke støvsugd.

Pakkelister er skrevet, og sånn delvis planlagt vask utfra det.

Eldste fikk kink i nakken eller noe sånn så han ble satt litt ut av spill og planene stoppet litt opp for oss en periode.

Så ble pakkeliste-problemet rundt stoler til camping litt problematisert, de jeg har sett på er ikke så lett å få tak i, sånn lokalt, så det er litt usikkert hvordan det blir. Evt er alternativet noen mannen fant som blir enda mindre. Men ikke regulerbar rygg. Må tenke. Stikke innom caravan - butikken og høre. Evt se hva vi finner på ferie.

Alt ordner seg nok, men skal vi kjøre onsdag vil jeg ha det meste pakket og i bilen tirsdag, da må det være skaffet eller vasket mandag, så i løpet av helga er det greit å kartlegge behov

Nå er det mulig vi ikke kjører før torsdag, eller fredag for den del, vi får se, rett og slett
 
Bilen trenger viiiiiiirkelig å støvsuges og rengjøres. Tatt ut det meste av den nå, ta med en pose og kaste ting fra dørene så er den delen i boks, men det er mye sand fra de siste dagene på stranda og generelt veldig lenge siden den har vært støvsugd eller tatt innvendig på annet vis. Støvsugd sikkert sist sommer på denne tiden mistenker jeg...
 
Vel. Er relativt sofa - vennlig punkt på listen min er å installere goboken appen på nettbrettet til minstemor og laste ned alle lydbøkene. Så slipper vi ja med alle de cd'ene med Disney - bøker. Og hun kan høre dem i headsett fra nettbrettet sitt

Det tar tid da. Kan bare laste en om gangen.og vi har alle.
 
Vel jeg bruker ikke sminke, så aner ikke hvor hu har det fra :p

Tv? Andre barn i bhg? (Som lekesminker)
Teatersminke v/ karneval? :)) Plukker det vel fort opp
 
Nei, ikke enda i alle fall.
Har vasket en del klær da. Fortsetter i morgen. Ikke brettet noe særlig.

Delvis tømt bilen. Slett ikke støvsugd.

Pakkelister er skrevet, og sånn delvis planlagt vask utfra det.

Eldste fikk kink i nakken eller noe sånn så han ble satt litt ut av spill og planene stoppet litt opp for oss en periode.

Så ble pakkeliste-problemet rundt stoler til camping litt problematisert, de jeg har sett på er ikke så lett å få tak i, sånn lokalt, så det er litt usikkert hvordan det blir. Evt er alternativet noen mannen fant som blir enda mindre. Men ikke regulerbar rygg. Må tenke. Stikke innom caravan - butikken og høre. Evt se hva vi finner på ferie.

Alt ordner seg nok, men skal vi kjøre onsdag vil jeg ha det meste pakket og i bilen tirsdag, da må det være skaffet eller vasket mandag, så i løpet av helga er det greit å kartlegge behov

Nå er det mulig vi ikke kjører før torsdag, eller fredag for den del, vi får se, rett og slett

Ordner seg som regel uansett! Men litt stress i forkant blir det gjerne.
Kjører dere rundt med campingvogn, eller..? :)
 
Ordner seg som regel uansett! Men litt stress i forkant blir det gjerne.
Kjører dere rundt med campingvogn, eller..? :)
Nope. Det er telt. (og derved er "ta lite plass i bilen" litt essensielt) Og vi kjører ikke rundt med det heller. Det er en veldig liten del av ferien vår, ei lita uke. Som betyr veldig mye for meg

Det aller meste av feriedager våre går til samvær med svigers, og jeg synes jo det er kjekt og det er viktig for ungene. Men for meg... Jeg lever resten av året av minnene om og planlegging for de 1-2 campingturene vi har hvert år, med en stadig plan om å utvide litt år for år. Og forbedre komfort og praktisk gjennomførbarhet.

Og jeg vet det bare er dumt. At der hadde vært bedre om jeg bare sluttet å bruke så mye tid og tanker og penger og fokus på ei langhelg og ei uke av ferien.

Men det betyr mer for meg enn jeg kan forklare. Jeg elsker det.

Og det er jo ikke som om "reise til svigers, en eller annen dag i løpet av denne uka. Dele dagene mellom svigermor og svigerfar. Inkludere en dag i hunderfossen med svigerfar og ungene hans, de to yngste altså, få med samvær med de to eldste søstrene til mannen, og den lille nevøen vår, gjerne bade, spille settlers om kvelden, ha nok kvelder til at ungene også kan overnatte hos svigerfar noen ganger og en lørdag til svigerfar sin årlige grillfest" egentlig trenger så mye planlegging. Det er mest bare å kjøre. Og ta der derfra.


Så jeg som eeeeeeeelsker å planlegge, bruker mye tankevirksomhet på camping gjennom vinteren ;) og våren. Og nå.

Stoler ordner seg helt sikkert. Caravan - butikken fordi jeg har funnet et merke på nett, som selges på sånne steder, som har denne stolen som har regulerbar rygg som en lenestol, men likevel smetter seg sammen sånn "som en paraply" og tar lite plass i bilen. Jeg har vel aldri vært på en caravanbutikk før, og er usikker på hvordan det er/går, for jeg er slett ikke ute etter vogn. Eller altså, deler av campingdrømmeren i meg hadde nok likt det, men logikeren i meg klarer likevel å svare ungene når de lurer på hvorfor vi ikke har vogn. (det har nemlig min bror. Og mine foreldre)

Men det er altfor dyrt for å brukes en uke eller to i året. Teltet kan økonomisk forsvares.
 
Det er søndag. Første helgs i ferien.
Jeg forbereder sakte men sikkert frokost.
Mens jeg i bakgrunnen hører mannen som sitter på loftet i et møte.
Han skal angivelig ha mer fri i ferien i år enn tidligere år. Det gjenstår å se.

Ute regner det, som varslet. Det skal mer eller mindre gjøre det fra nå til lenge etter vi har dradd. Så, vel. Helsigvis ikke sammenhengende, så vi får pakke bil i oppholdsperiodene, satser jeg på.

Men så ringte pappa meg i går og lurte på. Det teppet vi har lånt før ligger i boda deres på campingen? Skal vi ha det? Ehh, ja. Det står på pakkelisten min. Jeg har vel og merker fsbulert på å kjøpe det dom hører til teltet. Men denne fungerer jo, og kostet ikke 1000 kr sånn som den som hører til gjør. Så ja, om de ikke skal ha den så låner vi den gjerne videre. Hvordan. Den har havnet der er for meg et forunderlig spørsmål. Jeg lurer på om de "lånte den tilbake" til en tur i fjor høst? Aner ikke.

Det kan bli spennende å pakke, skjønner jeg. Jeg mangler en sovepose også. Eldstemann sin er heller ikke i boda vår. Få ha et dypdykk etter den på rommet hans. Hvor vanskelig kan det være. Det er ikke en bitte liten ting heller. Det er en sovepose! Men den er til nå ikke funnet, han fikk låne min da det var soving i hagen. Som han mener er hans for det står en navnelapp på. Hans. (han har hatt den på tur med speidern nemlig) men dette er min. Fra tilbake på 80-90 tallet en gang. Av et merke som ikke finnes lenger.
 
Vel. Da er soveposen funnet. Et punkt strykes fra lista. Fint.
 
Nope. Det er telt. (og derved er "ta lite plass i bilen" litt essensielt) Og vi kjører ikke rundt med det heller. Det er en veldig liten del av ferien vår, ei lita uke. Som betyr veldig mye for meg

Det aller meste av feriedager våre går til samvær med svigers, og jeg synes jo det er kjekt og det er viktig for ungene. Men for meg... Jeg lever resten av året av minnene om og planlegging for de 1-2 campingturene vi har hvert år, med en stadig plan om å utvide litt år for år. Og forbedre komfort og praktisk gjennomførbarhet.

Og jeg vet det bare er dumt. At der hadde vært bedre om jeg bare sluttet å bruke så mye tid og tanker og penger og fokus på ei langhelg og ei uke av ferien.

Men det betyr mer for meg enn jeg kan forklare. Jeg elsker det.

Og det er jo ikke som om "reise til svigers, en eller annen dag i løpet av denne uka. Dele dagene mellom svigermor og svigerfar. Inkludere en dag i hunderfossen med svigerfar og ungene hans, de to yngste altså, få med samvær med de to eldste søstrene til mannen, og den lille nevøen vår, gjerne bade, spille settlers om kvelden, ha nok kvelder til at ungene også kan overnatte hos svigerfar noen ganger og en lørdag til svigerfar sin årlige grillfest" egentlig trenger så mye planlegging. Det er mest bare å kjøre. Og ta der derfra.


Så jeg som eeeeeeeelsker å planlegge, bruker mye tankevirksomhet på camping gjennom vinteren ;) og våren. Og nå.

Stoler ordner seg helt sikkert. Caravan - butikken fordi jeg har funnet et merke på nett, som selges på sånne steder, som har denne stolen som har regulerbar rygg som en lenestol, men likevel smetter seg sammen sånn "som en paraply" og tar lite plass i bilen. Jeg har vel aldri vært på en caravanbutikk før, og er usikker på hvordan det er/går, for jeg er slett ikke ute etter vogn. Eller altså, deler av campingdrømmeren i meg hadde nok likt det, men logikeren i meg klarer likevel å svare ungene når de lurer på hvorfor vi ikke har vogn. (det har nemlig min bror. Og mine foreldre)

Men det er altfor dyrt for å brukes en uke eller to i året. Teltet kan økonomisk forsvares.

Ååh. Men det høres utrolig koselig ut. Det er sånne ting som skaper minner. ❤️
Og om du elsker å planlegge, er det jo mye win i det. Godt å finne på noe du liker. Og som familien kan trives med. Blir bra. :)
 
Ååh. Men det høres utrolig koselig ut. Det er sånne ting som skaper minner. ❤️
Og om du elsker å planlegge, er det jo mye win i det. Godt å finne på noe du liker. Og som familien kan trives med. Blir bra. :)
Ja. Vi skal selvsagt ha rolige dager hos svigers. Ideelt for meg et en ukes tid, 7-10 kan jeg holde ut. Ikke uvanlig at vi lander på 11 - 12.
 
Prosjekt for dagen

Rydde stue. Og gang egentlig, for jeg pleier bære alt som er pakket ferdig ned i gangen. Spesielt aktuelt nå som vi skal pakke bil på dager med en del regn er det greit å ha en mellomstasjon inne også ta en runde ute når det er opplett.

Og nå bærer gangen preg av at alle kom hjem med sekker og skiftklær, innesko og gymsko og whatnot, samt masse diskgoft - stæsj.

Tenker spisebordet skal bli en pakke - sone og da må det tømmes helt og vaskes eller ta av duken eller noe så det er klart til hauger av nyvaskede klær og etterhvert kasser og greier.
 
Ja. Vi skal selvsagt ha rolige dager hos svigers. Ideelt for meg et en ukes tid, 7-10 kan jeg holde ut. Ikke uvanlig at vi lander på 11 - 12.

Da er det jo greit. Hos mine forrige 'svigers' hadde jeg ikke holdt ut en uke engang. :p nå har jeg kun en svigerfar, og han gjør egentlig veldig veldig lite av seg, så hadde sikkert gått greit. Men vi bor i nærheten, så blir heller bare besøk her og der.
 
Kan noen gi meg et dyrt bak? Om jeg ønsker vi skal bli fort klare til ferie kan jeg ikke ligge på sofaen og sløve.

Jeg har lansert muligheten for en natt eller to på camping på vei nedover til svigers, og da må vi ikke bli klare senere enn tenkt. Mao. Rydde i dag. Pakke i morgen, samt lege og hårklipp og ekstra klesvask. Fylle bilen tirsdag. Kjøre onsdag.
 
Da er det jo greit. Hos mine forrige 'svigers' hadde jeg ikke holdt ut en uke engang. :p nå har jeg kun en svigerfar, og han gjør egentlig veldig veldig lite av seg, så hadde sikkert gått greit. Men vi bor i nærheten, så blir heller bare besøk her og der.

Der hadde for min del holdt med en uke. Men jeg biter i meg mye for ungenes del. Og mannen. Men han ser det.
 
Mine foreldre bor i nærheten så der er det besøk i ny og ne, så da må jeg holde ut så vi får truffet og tilbrakt nok til med dem også. Skulle bare mangle. Men. Ja. Noen ganger smeller det inni meg
 
Datteren ser på paw patrol og spiser en «bolle» som bare er ett fint rundstykke. Jeg sitter i sofaen og holder på å sovne, vurderer hva jeg skal spise til frokost.
Ble sen frokost her og i dag. :p

Fikk gubben til å være oppe med baby (etter jeg hadde skifta bleie og gitt henne frokost), så gikk jeg opp og la meg igjen. Så kom han med henne da hun ble trøtt, puppet litt, og sov.. til kl 12 ish.
Så spiste vi da. :)
 
Ble sen frokost her og i dag. :p

Fikk gubben til å være oppe med baby (etter jeg hadde skifta bleie og gitt henne frokost), så gikk jeg opp og la meg igjen. Så kom han med henne da hun ble trøtt, puppet litt, og sov.. til kl 12 ish.
Så spiste vi da. :)
Ble svært sen frokost her også. Det møtet til mannen varte lenger enn jeg hadde trodd.

Men, vel, mat ble det jo.

I morgen skal jeg ringe når legekontoret åpner og få en time til minstemor som har et utslett på albuene som vi tenker bare en lege bør se på før vi drar på ferie. Litt avhengig av når den timen blir, så skal jentene også klippe håret.
 
Der hadde for min del holdt med en uke. Men jeg biter i meg mye for ungenes del. Og mannen. Men han ser det.

Uff ><
En uke greier man ofte. Men, ja, nei, mange ganger tror jeg at jeg heller hadde foretrukket at ungene og gubben tok en liten ferie uten meg da :p

Jeg får så mye indre uro og stress av å være med folk (egen familie går bra). Å bo oppå noen, ville ikke blitt noe avslappende for meg, og jeg hadde følt meg skikkelig ukomfortabel. Det hadde ikke gått bra. ><
Men 6 netter hadde jeg kanskje greid å presse meg til. Men da måtte vi funnet på noe ordentlig avslappende etterpå for å kompensere og finne roen igjen. :p
Men ja, det er bare sånn jeg er bygd x)
 
Back
Topp