~Juli 2021 ~

Kommer nok an på vanskene vil jeg tro? Man kan bruke ledsagerbevis f.eks på tusenfryd hvis barnet ikke klarer å stå i kø på grunn av spesielle behov. Eller hvis barnet trenger ledsager til ting som andre barn klarer selv. Det er forresten ikke nødvendigvis diagnose avhengig, det er behovet til barnet man søker i forhold til. Er kommunen som innvilger/avslår. Om barnet f.eks har en ADD, men klarer seg fint, så er det ikke sikkert barnet får.
Aha..
Tusen takk for svar

Jeg tenker at når de er yngre enn det trenger de at en voksen må være med dem uansett, sånn sett må de ha ledsager uansett om de har diagnose eller ikke.
På den andre siden, selv om de er yngre, når de har diagnose, kan de fremdeles ha store problemer med å stå i kø.
Er litt delt, men heller mot å være enig med deg

Det var det eg fann ut av, min sønn har ADHD. Kanskje eldste også. Du får søka:)
Vi kommer nok ikke til å søker, riktignok har frøkna ADD, men hun klarer seg for det meste helt fint.
Som LilleUllsokk skrev:
"Eller hvis barnet trenger ledsager til ting som andre barn klarer selv. Det er forresten ikke nødvendigvis diagnose avhengig, det er behovet til barnet man søker i forhold til."
Hun klarer fint å stå i kø og lignende. Er mest på skolen hun sliter

Vi kommer nok ikke til å søker, riktignok har frøkna ADD, men hun klarer seg for det meste helt fint.
Som LilleUllsokk skrev:
"Eller hvis barnet trenger ledsager til ting som andre barn klarer selv. Det er forresten ikke nødvendigvis diagnose avhengig, det er behovet til barnet man søker i forhold til."
Hun klarer fint å stå i kø og lignende. Er mest på skolen hun sliter

Sønnen min trenger oppfølging i mykje, han svinge i følelser og trenger ein voksen til å hjelpe med regulering av det.

Sitter og tenker på dette med barn og vaksine mot Covid-19.
Nå er riktignok datteren min bare 9 år, og langt yngre enn alderen på de barna man vurderer å la få den, men ser ikke bort i fra at barn ned i hennes aldre kan få tilbud etterhvert.

Er ikke helt sikker på om jeg ønsker hun skal få den, har kommer frem så mangetilfeller den siste tiden av kvinner som får kluss med syklusen sin etter vaksinen uten at man vet hvorfor
I vår familie har vi veldig lett for å miste barn, samtidig som vi ikke bestandig har hatt like lett for å bli gravide.
Hva viss det tullet med syklus etter vaksine i det lange løp gjør at det blir vanskeligere å bli gravid?
Jeg ønsker ikke at min datter skal få problemer med å få barn i fremtiden....
Samtidig, ønsker heller ikke at hun skal ha langtidseffekter flere får etter infeksjon...

:( :(
Er ikke morsomt når det er slik, men utrolig flott at man har slike ting som ledsager bevis slik at de også kan være med på ting :)

Nei er ikkje kjekt, men eg gjer så godt eg kan. Men blir sliten av å vere konstant på med han og det går utover søstera hans. Derfor eg har henne ekstra, når dei er hos far, så får hun vera aleine med mammaen sin.

Jeg tenker at når de er yngre enn det trenger de at en voksen må være med dem uansett, sånn sett må de ha ledsager uansett om de har diagnose eller ikke.
På den andre siden, selv om de er yngre, når de har diagnose, kan de fremdeles ha store problemer med å stå i kø.
Er litt delt, men heller mot å være enig med deg
Altså nevøen min må alltid ha med koen uansett , men de får ikke ledsagerbevis før etter 8 år

Er akkurat derfor jeg heller mot å være enig i at aldersgrensen på 8 år er for høy
Det er vel også sånn at for mange av de så har de bpa til barna og set blir jo også dyrt om de sksl betale for den , nevøen min har mange timer bpa som også er med på ferier og turer . Men hva grensen burde være er jeg usikker på

Back
Topp