~Juli 2021 ~

Vi kan ikke. Kan ikke. Kan ikke reise på ferie med full bil.

Det handles. Det dukker opp bursdagsgaver. Store. Harde. Umulige å skvise inn noe sted. Det dukker egentlig opp fire - fem poser med arveklær som vi sier vi ikke har plass til. Bare for å oppdage at hun har tatt med ca en pose med klær i sekken sin. Som egentlig var full med andre ting da vi kom. Dagbok. Sykkelhjelm. Bok. Bamser.

Bilen var full. Vi har altså trolig tilsvarende 3-4+ store bæreposer ekstra. Den var FULL! Ikke sånn at det kunne legges noe oppå. For der på det allerede noe. Og noe oppå det også.

Jeg er stressa.

Vi kan ikke. Kan ikke. Kan ikke reise på ferie med full bil.

Det handles. Det dukker opp bursdagsgaver. Store. Harde. Umulige å skvise inn noe sted. Det dukker egentlig opp fire - fem poser med arveklær som vi sier vi ikke har plass til. Bare for å oppdage at hun har tatt med ca en pose med klær i sekken sin. Som egentlig var full med andre ting da vi kom. Dagbok. Sykkelhjelm. Bok. Bamser.

Bilen var full. Vi har altså trolig tilsvarende 3-4+ store bæreposer ekstra. Den var FULL! Ikke sånn at det kunne legges noe oppå. For der på det allerede noe. Og noe oppå det også.

Jeg er stressa.

Burde ikkje folk spør om det er greit at dykk får ting?!?

Burde ikkje folk spør om det er greit at dykk får ting?!?
Arveklærene tok vi egentlig ikke med, men mellomste hadde tatt en del likevel. Svigerfar burde vist fra i fjor at det ikke gikk. Gaver og arveklær har vi alltid fått hver sommer. Det er bare siden vi begynte å campe i forlengelsen av svigers-ferien det ikke går. Og det var altså i fjor

Nytt av året var rett nok en ekstra gave, ganske stor. Det var nok en engangsgreie da.

Men det kommer nok slikt hvert et eneste år. I tillegg til at vi habdler litt på ferie.

Det går ikke. Vel. Det gikk på et vis, bilen tyter over men vi kom oss avsted, nå ligger jeg i teltet på campingtur!

Men neste år blir det enten todelt ferie, hjem og pakke om mellom camping og svigers, eller (evt og) tilhenger eller bagasjeboks på kroken på campingtur. For dette er for trangt. Ingen utenom sjåføren har egentlig plass til beina sine. Vel, jo, femåringen, for hennes bein er så korte at de når ikke ned uansett.

Jeg ligger helt stille i teltet. Alle de fire andre sover. Et par av dem egentlig uten sovepose mer eller mindre. Ikke uventet, familiens to varmblodige, mannen som kun har en fot inni fra ankelen og mellomste som har den på fra livet og ned. Vi andre tre er pakket inn. Eldste ser jeg rett nok ikke

I går hadde jeg med niesen min på campingen der min bror og familie var, de to små tobåringebe koste seg glugg sammen med bading og lek ❤️ En nydelig dag rett og slett . De store gutta dødset, stupte og lekte med de små.

i dag var vi også på campingen noen timer , flaks de mistet nøkkelen til bilen sp vi fikk mer tid sammen ;)
Nå er de på vei hjem, men heldigvis ikke lenge til vi møtes igjen

Nyter late dager på camping jeg.

Badestranda tilbringer vi en del tid på. Og ellers sitter jeg gjerne i skyggen og leser, det er 27-28 grader her så skyggen er mer enn varm nok.

Nå går sola ned og det er på tide å tenke på å legge i alle fall minstemor snart. Hører rytmen av live musikk borte på kiosken /baren, de skøa holde på en time til. Men hun på fem kan ikke være våken så lenge.

Vi blir her til mandag, da pakker vi sammen der meste i morgen sånn at vi pakker soveposer og liggeunderlag og tar ned teltet etter frokost mandag morgen så tar vi fatt på hjemveien før regnet kommer.

Kosa meg med film, pizza, brus og snop:D Har arbeidshelg. I morgen er det meldt 27-28 grader og eg skal jobbe i fullt smitteutstyr:arghh:

Lørdags kveld og ferie stemning :p nabo jenta har fest med sine kolleger som jobber i ambulansen :p hører mye latter og litt musik. Mens den andre naboen er ute og klipper plenen nå:p:p. Vi er en god nabo lag som aldri klager på hverandre

Skrive pakkeliste da, må jo pakke neste uke.
Tenker det er lurt å ta med egen pute, noen ruller med toalettpapir, noen pakker knekkebrød og pålegg som ikke må stå kaldt…
Treningsklær, avslappingsklær, turklær… badedrakt
Shampoo, balsam, tannkrem, tannbørste, medisiner, innesko…
Mangler noe da? Forslag?
iPad, iPod, telefon, ladere til samtlige. Headset (trådløst til iPod for musikk/lydbok)

Siste dag på camping, i morgen drar vi hjem. Det blir en kort campingferie i år grunnet omstendighetene, men vi koser oss de dagene det er i alle fall. Natt til tirsdag kommer regnet så derfor pakker vi ned teltet i morgen og drar.

Derfor utnytter jeg den tiden på dagen hvor det enda er litt kjøling/levelig i teltet og rydder/pakker litt sammen. Det begynner allerde å bli relativt varmt. Det blir opp i 28 grader i dag også. Men da skal vi på stranda, og inn til sentrum og kjøpe is/braincooler. (minstemor er så lei seg for at hun valgte kuleis i går. I dag skal hun ha braincooler)

Kom hjem fra ferie i går. 3,5 uke vekke, kjempe kjekt :) I dag blir det rolig. Heldigvis vasket mamma alle klærne vi hadde med der før vi reiste. Så lite skitneklær. Pakket ut av en koffert og en gjenstår. Fikk byttet på sengene i går og tatt et bad. Får ta andre badet i dag. Så må bassenget fylles. Hett!

Noen som har erfaring med sånn flyttbar AC? Har soverom i andre etg og føler vi kreperer litt om kveldene. Har elektrisk vifte, men lurer på om vi heller skal ha en AC så vi kan kjøle ned soverommet til ungene før de legger seg om ikke annet? For og imot? :D

Kom hjem fra ferie i går. 3,5 uke vekke, kjempe kjekt :) I dag blir det rolig. Heldigvis vasket mamma alle klærne vi hadde med der før vi reiste. Så lite skitneklær. Pakket ut av en koffert og en gjenstår. Fikk byttet på sengene i går og tatt et bad. Får ta andre badet i dag. Så må bassenget fylles. Hett!
Så bra dere har kost dere

Siste dag på camping, i morgen drar vi hjem. Det blir en kort campingferie i år grunnet omstendighetene, men vi koser oss de dagene det er i alle fall. Natt til tirsdag kommer regnet så derfor pakker vi ned teltet i morgen og drar.

Derfor utnytter jeg den tiden på dagen hvor det enda er litt kjøling/levelig i teltet og rydder/pakker litt sammen. Det begynner allerde å bli relativt varmt. Det blir opp i 28 grader i dag også. Men da skal vi på stranda, og inn til sentrum og kjøpe is/braincooler. (minstemor er så lei seg for at hun valgte kuleis i går. I dag skal hun ha braincooler)
Håper dere koser dere siste dagen

Back
Topp