~Juli 2021 ~

Satt i frisørsalongen for 10 år siden, gravid med nr to og gifta meg ein uke seinere. Presten skreiv om preken sin pga terrorangrepet. Var ein rar tid å gifte seg på....

Jeg glemmer ikke den dagen.

Særlig siden jeg har en kusine som var på Utøya. Hun var på tv for 10 år siden, våt og kald. Hun var på tv nå i år. Reflektert om en vond tid.

Stolt av å kjenne henne. Utrolig vondt at hun måtte oppleve det. Hun og alle de andre.
Ikke jeg heller.. pappa stormet inn på rommet dagen etterpå og sa tallet på drepte :(

Har i alle fall funnet en campingplass der det er plass til oss. Booket inn fra i morgen til søndag. Forlenger til mandag dersom værmeldinga tilsier det.

Hatt en handlerunde i dag og fått i havn litt ting og tang vi mangler. Spent på om vi får plass i bilen i kveld....

Årets camping blir kort, men det blir i alle fall. Og bra, håper jeg.

Ungene er dratt til far for tre uker, det tok meg eit par timer og så kjeda eg meg... Tar fotmaske no. Tar ansiktsmaske etterpå. Skal heldigvis på jobb i morgen.

Min matt kjørte jo tydeligvis rett bak Behring Breivik den dagen , huff husker fortsatt da politiet ringte og han måtte inn å prate med de.
Kjenner flere av de som reddet en del av ungdommene den dagen , det var en fryktelig jobb.

Min matt kjørte jo tydeligvis rett bak Behring Breivik den dagen , huff husker fortsatt da politiet ringte og han måtte inn å prate med de.
Kjenner flere av de som reddet en del av ungdommene den dagen , det var en fryktelig jobb.

Uff det ble tett på for dykk.

Jeg glemmer ikke den dagen.

Særlig siden jeg har en kusine som var på Utøya. Hun var på tv for 10 år siden, våt og kald. Hun var på tv nå i år. Reflektert om en vond tid.

Stolt av å kjenne henne. Utrolig vondt at hun måtte oppleve det. Hun og alle de andre.

Ble tett på dykk også.

22. juli
Kjenner en som jobbet i den sikkerhetsboden som ble sprengt i filler, heldigvis var han på ferie når det smalt.
Kjenner en annen som er elektriker og jobbet i det området, den dagen stresset han med å bli ferdig med det han skulle før helgen slik at han kunne dra fra jobb kl 13:30 for å dra på hyttetur, han hørte om det i bilen på vei oppover.

Jeg kjenner ingen som var på Utøya, heller ingen som mistet noen, men det er rene tilfeldigheter som gjorde at jeg selv ikke mistet 2 venner...

22. juli
Kjenner en som jobbet i den sikkerhetsboden som ble sprengt i filler, heldigvis var han på ferie når det smalt.
Kjenner en annen som er elektriker og jobbet i det området, den dagen stresset han med å bli ferdig med det han skulle før helgen slik at han kunne dra fra jobb kl 13:30 for å dra på hyttetur, han hørte om det i bilen på vei oppover.

Jeg kjenner ingen som var på Utøya, heller ingen som mistet noen, men det er rene tilfeldigheter som gjorde at jeg selv ikke mistet 2 venner...
Igrunnen tilfeldig at ikke flere av "mine" var der ute. For jeg har en slekt som er ganske arbeiderparti-preget

God morgen ja

Jeg er meget klar for neste del av ferien. Gleder meg.

Vi skal våkne (alle andre enn meg, minstemor holder på) aller først.

Vi skal pakke, rydde oss ut av huset til svigermor og se om vi får plass i bilen, spise frokost sammen med svigermor og etter min plan dra ganske tidlig, men der blir det vel neppe.

Camping er booket, ca 2 timer herfra så vi trenger ikke dra i grisotta, men svigermor behynner på jobb 14.30 og selv om ungene skal få kose med henne i dag, ikke så lenge. Vi skal kjøre 2 timer, vi skal finne plassen vår og sette opp teltet og få inn alt, baggasje og soveplasser og strøm. Og da bør det helst være mer tid for å tenke middag når vi er fersig, ikke legging av unger

Eg sitte å vente på at skiftet mitt begynner:) Sommeruter er gøy. Buss kvar halve time, ikkje ille men når Bybanen går kvart 10 minutt og eg har ca 15 minutter reisevei, da tok eg bussen 30 minutter før. 10 minutter på å skifte og finne ut kor eg skal, det er stress.

God morgen
Skal hente ene niesen min straks, så skal vi ut på campingen til min bror å gjengen å være der det meste sv dagen.

Back
Topp