~Juli 2021 ~

God dag
Ut å levere invitasjoner til konfirmasjon , poste de sol ikke er i nærheten og jentefest er planen her i dag

Min bag, så godt som ferdig. Minus toalettsaker.
Minstemor nærmer seg. Det har hun og jeg gjort i felleskap.
Mellomste, tror hun også er så godt som ferdig, skal gå og sjekke. Pakker etter liste jeg har diktert.
Eldste, begynte, men forsvant ut på pokemon jakt med fetteren.
Mannen, stakk på handlerunde. Har ikke begynt enda.

Jeg. Går nå ut for å støvsuge bil og begynne å fylle takboksen, tenker jeg. Før det begynner å regne.

Pakke, pakke, pakke.

Jeg har fått det meste på taket. Ungenes bager er det siste som etter planen skal opp der, tror jeg.

Fått pakket den store kassen med camping - saker og lar mannen bruke den andre om han vil til ledninger og sånt, kanskje turkjøkken, vannkoker og sånn.

Teltet er på plass i bilen.

Min bag er mer eller mindre pakket. Mannen sin er som vanlig den som ikke er pakket. Syklene er ikke festet på. Det gjenstår litt her og litt der, men det faller sakte på plass.

Ikke helt utenkelig at jeg går tom for tålmodighet og behynner å pakke ting jeg har oitsourcet til mannen. Nemlig den kassa med ledninger og ladere og sånt. Så jeg kan få den ut i bilen så jeg kan sette grillen oppå og feste den og teltet, sånn at jeg da kan ha ut bordet og den kassa jeg har pakka og ha den tomme kjølebagen stående der og holde av plassen sin. Så jeg ser at dette går. For dette er en oppstilling vi ikke har gjort før og jeg vil vite det snart dersom jeg må pakke om til en mindre kasse. Jeg har en mindre kasse klar, men da må noe over i noe annet.

Jeg pakker min sekk, jeg snører mine sko :P
De siste to dagers fuktige vær har gjort skogen godt, fant ved en tilfeldighet årets første kantarell på vei opp fra butikken nå nettopp :)

Her har regnet i hele dag. Var et par timer ute, ellers hatt innedag med spill og tegning osv. inne. I morra er det meldt sol igjen så da planlegges det for stranden og restaurant :)

Vi har i alle fall aldri vært mer klar for avreise kvelden før enn vi er nå. Bilen er nesten ferdig pakket. Ungenes sekker med bøker /leketøy /sånt, de får pakke i barnehagesekken sin, mannens bag, sekk med kald drikke (kjøpte meg "kjølesekk" på europris i år, lett å ha med på tur.) og faktisk mat i kjøleboksen og sette den igang, den står ute og holder av plassen sin bare mens jeg pakket alt annet ut i bilen.

Noen toalettvesker som ikke er kommet ut, og elektronikk. Pc og nettbrett etc. Men alt i alt er det meste ute, noe som er ca 90% mer enn vi pleier å ha ute i bilen kvelden før.

Så får jeg bare rive meg ut av sengs tidlig, hoppe i dusjen, så blir det frokost og å lage matpakker, fikse det siste som skal i kjølebag og sekk og sånt og det andre som står igjen. Men dette skal gå greit å få unna ganske fort.

(men ja. Jeg kan trolig bli utålmodig på andre som har så mye annet de skal gjøre likevel. ;))

God morgen. Da har jeg vært i dusjen og kledd på minstemor. Alle andre sover og det skal de få lov til frem til 8 i alle fall.

Men jeg skal snart luske meg opp og tømme oppvaskmaskinen og dekke til frokost, se over hva som ikke er pakket og se til at det pakkes med.

Lite søvn i natt. Eldste har blitt bombardert med sms frå ein i hennes klasse. Trusler og trakassering. Det er to gutter som er veldig på med slikt mot henne.

Eg har trøsta og kost i natt. Men eg sa det rett ut og, tenk kor forferdelig ferie han har, som bruke natten og ferie på dette... Far er på saken og skal oppsøke foreldrene hans, når han er tilbake.

Nummer to er at ein voksen mann har ringt henne. Eg sjekka nummeret. Det var ikkje skjult. Det var eit telefonsalg nummer så ringte også, i tillegg til eit skjult nummer. Sistnevnte har eg gjort slik at ingen skjulte nummer kan ringe henne. Dei som viste nummer er blokkert.

For ein natt..... Eg er rasende. Far også..

Forventningsavstemming. Det kan være lurt.

Det er forsåvidt ikke uventet at vi slett ikke er kommet så langt som jeg hadde tenkt.

Jeg sto jo opp sju og gikk i dusjen, og hadde tenkt at de andre skulle sove til åtte. Da skulle mannen i dusjen og mellomste på badet når det ble klart og eldstemann inn tilslutt for han vil være der helt alene.

Men jeg hadde jo bare tenkt det inni meg. Han hadde tenkt å stå opp ni han. Så ti over ni gikk den rekka igang som jeg hadde tenkt klokka åtte.

Så frokosten jeg trodde vi skulle være godt igang med å spise, om ikke ferdige med klokka ti, den er snart klar.

Forventningsavstemming. Det kan være lurt.

Det er forsåvidt ikke uventet at vi slett ikke er kommet så langt som jeg hadde tenkt.

Jeg sto jo opp sju og gikk i dusjen, og hadde tenkt at de andre skulle sove til åtte. Da skulle mannen i dusjen og mellomste på badet når det ble klart og eldstemann inn tilslutt for han vil være der helt alene.

Men jeg hadde jo bare tenkt det inni meg. Han hadde tenkt å stå opp ni han. Så ti over ni gikk den rekka igang som jeg hadde tenkt klokka åtte.

Så frokosten jeg trodde vi skulle være godt igang med å spise, om ikke ferdige med klokka ti, den er snart klar.

Kommet dykk avgårde no håpa eg?:)

Kommet dykk avgårde no håpa eg?:)
Kommet langt avsted nå

Fortsatt 165 km igjen. Men det var drøyt 450 når vi startet så vi er da godt på vei.

Det er jo søren meg ikke så langt. Men med denne flokken her angrer jeg nesten på at vi ikke overnatter på veien ;)

Kommet langt avsted nå

Fortsatt 165 km igjen. Men det var drøyt 450 når vi startet så vi er da godt på vei.

Det er jo søren meg ikke så langt. Men med denne flokken her angrer jeg nesten på at vi ikke overnatter på veien ;)

Tut og kjør ja:D

Nettopp kommet ut av lockdown. Over 30 000 nye smittede hver dag, og de lar over 60 000 fulle folk være skvist sammen mens de ser på fotball :finger: bra jobba England.
Men vi normale folk som ikke har fått besøkt familie på 1,5 år, får bare vente litt til. Så lenge idiotene får sett på fotball. Skammelig

Back
Topp