Julemat

Høne_mor84

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hva er ja,- og nei mat?

Krysser fingrene for at ingen sier pinnekjøtt nå, da begynner jeg nemlig å gråte :(:sorry::oops::nailbiting::bored:

Pinnekjøtt skal være ja-mat mener jeg, vi skal ha det :Heartred

Tror alt er ok, som jeg har hørt hvertfall! Gleder meg selv vilt til lutefisk, kjøttpølse og medisterkake!!

Tror alt er greit, bare ikke spekemat og kjøtt som ikke har vært varmebehandlet. Laks er vel også nei om jeg ikke tar helt feil? :nailbiting:

Laks er ikke nei-mat :) det kan man trygt spise!

Tror alt er greit, bare ikke spekemat og kjøtt som ikke har vært varmebehandlet. Laks er vel også nei om jeg ikke tar helt feil? :nailbiting:
Røykalaks kan spises hvis den er nyåpnet. Hvis den har ligget en stund kan det være fare for listeria, som ikke er bra for gravide.

Både pinnekjøtt og ribbe er JA-mat HELDIGVIS! ❤️❤️

Blir ikke rakfisk på meg i år (men rakk heldigvis spise det før jeg ble gravid :D) Ellers kan man heldigvis spise all den vanlige julematen :) Men de to siste gangene jeg har spist ribbe og hele pakka med tilbehør, har jeg blitt skikkelig dårlig, så er spent på julaften :confused:

Æ som elske pinnekjøtt. Er så kvalm nå at jeg ikke orker tanken på det. Syns dere er så heldige som ikke er så kvalme og som ser fram til julematen.:sick009 Ber til Gud om at det skal gi seg snart

Elske pinnekjøtt. I dag skal vi ha ribbe og julaften pinnekjøtt :D

Det meste et ok ja. Bare det er varmebehandlet.

Vet de sier røkelaks er ok om pakken et nyåpnet. Men jeg tar ikke sjansen. Var nettopp i media at de hadde funnet listeria i et parti røkelaks (husker ikke merke/leverandør).
Samme med spekemat det mange tenker at "alt med måte"....men det hjelper lite om akkurat den ene pakken inneholder farlige bakterier...

Det meste et ok ja. Bare det er varmebehandlet.

Vet de sier røkelaks er ok om pakken et nyåpnet. Men jeg tar ikke sjansen. Var nettopp i media at de hadde funnet listeria i et parti røkelaks (husker ikke merke/leverandør).
Samme med spekemat det mange tenker at "alt med måte"....men det hjelper lite om akkurat den ene pakken inneholder farlige bakterier...
Prøvde å finne om røkelaks. Eneste jeg fant er at de tror rakfisk kan være årsak til listeria i november. Men rakfisk skal vi jo uansett ikke spise som gravide. :dance008

https://www.fhi.no/nyheter/2019/utbrudd-av-listeriose/

Prøvde å finne om røkelaks. Eneste jeg fant er at de tror rakfisk kan være årsak til listeria i november. Men rakfisk skal vi jo uansett ikke spise som gravide. :dance008

https://www.fhi.no/nyheter/2019/utbrudd-av-listeriose/
Finner det ikke igjen nå. Men det var rett før helgen jeg leste noe om det på Dagbladet. (Men det kan jo være noe gammelt, eller at de fant ut det ikke stemte og slettet artikkelen igjen...finner den ikke igjen nå...men det var på torsdag kveld i såfall...)

Finner det ikke igjen nå. Men det var rett før helgen jeg leste noe om det på Dagbladet. (Men det kan jo være noe gammelt, eller at de fant ut det ikke stemte og slettet artikkelen igjen...finner den ikke igjen nå...men det var på torsdag kveld i såfall...)
Prøvde å søke på Dagbladet, fant ikke.
Jeg leser som regel ikke råd i aviser, men heller hos Mattilsynet.

Uff, svigermor gå meg fenalår hun ville jeg skulle smake på, hun vet jeg elsker det, rev av en tynn tynn strimmel og smakte på den såvidt!
Dette kan bli utfordrende. :nailbiting:

Back
Topp