Hva er ja,- og nei mat?
Krysser fingrene for at ingen sier pinnekjøtt nå, da begynner jeg nemlig å gråte

Krysser fingrene for at ingen sier pinnekjøtt nå, da begynner jeg nemlig å gråte

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Røykalaks kan spises hvis den er nyåpnet. Hvis den har ligget en stund kan det være fare for listeria, som ikke er bra for gravide.Tror alt er greit, bare ikke spekemat og kjøtt som ikke har vært varmebehandlet. Laks er vel også nei om jeg ikke tar helt feil?![]()

Ber til Gud om at det skal gi seg snartPrøvde å finne om røkelaks. Eneste jeg fant er at de tror rakfisk kan være årsak til listeria i november. Men rakfisk skal vi jo uansett ikke spise som gravide.Det meste et ok ja. Bare det er varmebehandlet.
Vet de sier røkelaks er ok om pakken et nyåpnet. Men jeg tar ikke sjansen. Var nettopp i media at de hadde funnet listeria i et parti røkelaks (husker ikke merke/leverandør).
Samme med spekemat det mange tenker at "alt med måte"....men det hjelper lite om akkurat den ene pakken inneholder farlige bakterier...

Finner det ikke igjen nå. Men det var rett før helgen jeg leste noe om det på Dagbladet. (Men det kan jo være noe gammelt, eller at de fant ut det ikke stemte og slettet artikkelen igjen...finner den ikke igjen nå...men det var på torsdag kveld i såfall...)Prøvde å finne om røkelaks. Eneste jeg fant er at de tror rakfisk kan være årsak til listeria i november. Men rakfisk skal vi jo uansett ikke spise som gravide.
https://www.fhi.no/nyheter/2019/utbrudd-av-listeriose/
Prøvde å søke på Dagbladet, fant ikke.Finner det ikke igjen nå. Men det var rett før helgen jeg leste noe om det på Dagbladet. (Men det kan jo være noe gammelt, eller at de fant ut det ikke stemte og slettet artikkelen igjen...finner den ikke igjen nå...men det var på torsdag kveld i såfall...)

Fant!Finner det ikke igjen nå. Men det var rett før helgen jeg leste noe om det på Dagbladet. (Men det kan jo være noe gammelt, eller at de fant ut det ikke stemte og slettet artikkelen igjen...finner den ikke igjen nå...men det var på torsdag kveld i såfall...)
Dagbladet har sikkert vært litt kjappe og skrevet laks først da. Og forandret det senere. For vet jeg leste det var laks. Men det er jo greit hvis der ikke er det.