Julegaver

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Alle og enhver kan vel kjenne på hvor vanskelig det kan være å komme opp med julegaver til enkelte:)
Har du begynt på julegavene?:)
Hvem og hva har du kjøpt til?
Mange å kjøpe til?
Er vel ikke så dumt med en tråd hvor man kan få litt tips og hjelp;):)

Ikke begynt enda, men har begynt å tenke ut ett par gaver:
Jeg har "heldigvis" ikke så stor familie og vi har sluttet å kjøpe til onkler, tanter, kusiner og besteforeldre.

Mamsen: En god panne hun øsnker seg, må finne noe annet også.
Min bror og samboer får gavekort på 1000,- i år.
Nevøen min skal få en av disse:
http://www.toysrus.no/ToysRUs-butik/Utendørslek/Eldrevne kjøretøyer/112 politimotorsykkel.aspx?id=627851&vid=591333
eller
http://www.toysrus.no/ToysRUs-butik/Utendørslek/Eldrevne kjøretøyer/Firehjuling 6 V.aspx?id=619348&vid=590892
DA blir han nok glad :D

Så er det min samboer sin side.
Mor: Ett par sko med kilehæl som hun ønsker seg.
Far: Fiskeutstyr, pikètrøye eller noe slikt. Han har ALT, noen ideer?
Sammen til de to: Album fra vi var i syden, hele Deres familie. Da de fylte 60 år.
Hans 2 søstre med samboere: Gavekort på 1000,-

Så har han "bare" 5 nieser og nevøer så må finne på noe til de. Gutter på 6, 8 og 10. Jenter på 10 og 15.
Blir vel leker og klær. Jenten på 15 har dyr smak så tenker det blir en ring eller armbånd type DybergKern eller noe :)
Bestemødrene: Bilde av vår lille. Samt vin eller noe slikt?!

Flere? :)

Oi, det var for tidlig for meg å tenke på!:P men lur tråd, følger med;) det jeg synes er "riski" med å handle så tidlig, er at det er stor fare for at de allerede har kjøpt det selv før jul om de virkelig har lyst på det.. Er ingen som venter helt til jul med noe de ønsker seg nå til dags føler jeg, og "smarte" gaver som de ikke kommer på å kjøpe selv er jeg ikke særlig flink på..

Lur tråd :) lurte på å kjøpe kinobilletter til søss med barnepass, men er litt usikker... Er sikkert ikkje berre berre å passe ein 1,5 år gammal unge i tillegg til beibis :p

Har allerede begynt så smått. Har stor familie, men fixet mye på salg på nameit til nevø og nieser. Til foreldre og bestemødre tenker vi kanskje å lage matkurv med mye godt fra bondens marked (feks spekepølse, sjokolade, lefse, smør, ost, vin eller hjemmelagd øl etc) dette slo veldig an i fjor.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har såvidt begynt :) Men følger gjerne med her for gode tips :)

Har begynt, men trenger også tips og ideer selv:D

Mamma: babor julekalender i førjulspresang + 1 jean paul marineblå cardigan.
Paps: 24 hjemmelagde marsipankuler med sjokoladetrekk i fin eske i førjulspresang+ parfyme.
Felles til de: Digitalfotoramme stappfull med bilder + nyfødtbilde av Oliver James.

Søss+sambo: nyfødtbilde av Oliver James. Ellers ikke peil. Help?! Gavekort??

Guttungen på 10: har skrevet en lang liste med dataspill....vi har ikke bestemt hva han skal få enda:) Andre tips enn dataspill tas mot med takk:P

Mannens side:
Svigermor: Hjemmelaget sjokoladekort med melkesjokolade i( hun elsker melkesjokolade:p)+ ??
Svigerfar: ????
Felles: Nyfødtbilde av Oliver James.
Søster+Mann: ??
jente 3år: Bowlingsett med hello kitty+ noe klær.
Gutt 7år: ??

Til øvrig familie på hans side blir det nok mye vin, bilde av Oliver James, produkter fra Babor til damene.
Kjøpte en del sånne trefjøler i fjor med spekepølser på, det falt i god smak.
Til venninner har jeg ikke tenkt så mye på, kjøper ikke for mye...går heller ut å spiser i julen sammen:)

Tips: hjemmelagde gavekort kan jo være noe, eksempelvis invitasjon på 3retters...biletter til kino, revy, teater, bake julekaker og legge i fin eske:p

Last edited:
Oh, jeg er nesten ferdig!, tenkte jeg skulle slippe unna til baby kom , så jeg har masse kosetid. Hehe.

Mamma, søster og mormor får Guess-veske fra bondstreet.no (Ekte vesker, og de er knallfine, fått alle.)
Mangler baby gave da, men det kommer vel etterhvert. Har jo brukt noen titallstusen allerede. :P
Samboer er klatrer, så han får masse klatreutstyr som han ønsker seg.
Stefar får Bergans-lue og spekeskinke,og svoger får Moods of Norway slips.
Handlet på Outlet på Vestby- mye fint til knallpriser. Opptil 70 % p merkevarer for de som ikke har vært der før ;)
Alle hundene i familien får hundeleker og ett gobein hver.

Og det er vel de jeg kjøper til tror jeg. Herlig å være ferdig. :D

Har såvidt begynt å handle litt, og tenkt ut en god del :)

Våre foreldre og besteforeldre, samt samboerens søsken får familiebilde (evt. bilde av ungene, vi får se hvor fornøyd vi blir med resultatet). Vet ikke om de kommer til å få noe mer, det kommer litt an på prisen. Må tenke litt økonomisk i år siden vi nylig har kjøpt hus ;)

Fadderbarnet vårt (blir 2 i januar) får klær. I tillegg har jeg laget noen sider til albummet hennes (fyller på med sider til jul og bursdag). Foreldrene hennes vet jeg ikke helt enda, men bli antakeligvis noe Rosendahl greier da de samler på det ;)

Bestevenninnen min skal i alle fall få en veske, stort og varmt sjal (hun er frysepinn) og et smykke.

Kjøper til en annen venninne også. Hun får samme type sjal og et smykke. Så må jeg finne på en liten ting til.

Begge venninnene får morsomme ebay-sokker av ungene :P

Ellers så gir vi til søskenbarna mine sammen med mamma, så da blir det nok hun som ordner de gavene i år ;)

Wow beundre de som e ferdig...... :)
Har overhode ikkje bynt enda.... Tenker så det knaker...

Har ganske mange å kjøpe til siden vi har stoooor familie på begge sider :)
Jeg har 3 søsken, hvor det er 5 (tante)barn i vanskelig aldre (en litt lett da, han er 6år, ellers er det to jenter på 10, ei jente på 14 og en gutt på 17), har null peiling...
Mannen har 4 søsken, hvor det er 6 (onkel)barn i div aldre som er vanskelig i og me at vi ikkje kjenner dem sååå godt, de bor på østlandet og vi i nord-norge)
Så er det mamma, svigerfar
Pluss litt venninner og faddrene til ungene....

Og tips til oss med babyer nå, i BAM-pakken får man gavekort på 500 kroner på fotoknudsen.no, så da kan man jo gi fine bildegaver til kommende besteforeldre etc :) :)

Jeg har kjøpt inn en del gaver. Vi har en del venner med mange barn, og bare tante- og onkelbarn er det ti stykker av (fra 0-14 år), så det er nok å handle inn.

Noe jeg har handlet inn på tilbud i vår og i høst er ullklær og bøker på tilbud som passer å putte i lag til flere av venneparene våres sine barn.

De største barna i familien er vel noen av de vi handler sist, også fordi de jo er litt vanskeligere å handle til siden leker utgår og de er litt opptatt av hvordan klærne ser ut osv.

Til små barn kan jeg anbefale SingSang-kort, både som gave og/eller ordne som julekalender for de minste. Det hadde vi som julekalender til vår jente i fjor med stor suksess :)

Nå på høsten har jeg også sendt ut forespørsel til mine søsken og svigersøsken om ønskeliste til jul til alle i familien, og handler ofte etter de, noen ønsker seg ting til hjemme, klær eller leker til barna.

Andre vennepar får ofte vin, gavekort eller andre forbruksvarer (ikke pynteting, eller saker som blir puttet i et skap), men kan jo ikke gi det samme hvert år, så får se hva vi vrir hodet med i år ;)

Jeg handlet også litt julestæsj på Åhlens på tilbud rett over nyttår for å ha å gi til våre tanter, onkler og gudforeldre som har alt. I fjor ga jeg litt lukseriøs konfekt til de, og året før ble det te og kaffe fra en lokal butikk her. Å kjøpe julehandduker og vaskekluter har jeg også gjort et år. Så til vanlig prøver jeg unngå pynteting, men noen ganger må det være lov når det gjelder folk som har alt (les mennesker over 55 ++). Det er jo mest symbolsk gave til noen siden vi ellers har liten kontakt.

Oi dere er flinke :) ikke handla noen enda. Men de siste årene har jeg handlet alle på nett, så det blir ikke noe stress uansett :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Sniker fra november her...
Har kjøpt en del allerede... Har kjøpt litt smykker,armbånd osv til forskjellige. Pluss hudpleie produkter til noen av damen.
Til våre besteforeldre så tenkte vi en kurv med god kaffi,god sjokkolade,noe pesto,pasta,spekemat osv.... De eldre har jo AlLT de trenger å litt til!!!:-)

Til tantebarn osv så blir d tøy fra pompdelux og noen leker kanskje!:)

Oh, jeg er nesten ferdig!, tenkte jeg skulle slippe unna til baby kom , så jeg har masse kosetid. Hehe.

Mamma, søster og mormor får Guess-veske fra bondstreet.no (Ekte vesker, og de er knallfine, fått alle.)
Mangler baby gave da, men det kommer vel etterhvert. Har jo brukt noen titallstusen allerede. :p
Samboer er klatrer, så han får masse klatreutstyr som han ønsker seg.
Stefar får Bergans-lue og spekeskinke,og svoger får Moods of Norway slips.
Handlet på Outlet på Vestby- mye fint til knallpriser. Opptil 70 % p merkevarer for de som ikke har vært der før ;)
Alle hundene i familien får hundeleker og ett gobein hver.

Og det er vel de jeg kjøper til tror jeg. Herlig å være ferdig. :D

Bondstreet.no var genialt....takk for tips!:) Kule jeans der også gitt;)

har ikke begynt, burde kanskje, har et hav å handle til :p får følge med her for litt tips :)

Gjorde unna godt over halvparten i dag, bare di "vanskelige" igjen, men driver nå og tenker på det =) Heldigvis, litt "god" tid enda ;)

Ikke begynt nei. Tenker jeg skal kose meg med det når jeg er hjemme i permisjon.

Back
Topp