Julebakst :)

Vereri90

Glad i forumet
Nå er vi kommet til desember og noen av oss har allerede født og for resten er fødselen rundt hjørnet:)

Jeg nyter hvert sekund som mamma og gleder meg ekstremt til å være en familie i julen <3

Skal snart komme igang med julebaksten og lage julegodteri noe jeg gjør hvert år sammen med min søster:) vi gir også bort i gaver til besteforeldre:)

Her er noe av det vi skal lage:
-Sjakkruter m/ ingefær og kakao
-kranaekakestenger
-kokosboller
-marsipan som vi så lager cognac kuler og mint kuler av
-brente mandler
-karameller

Skal du lage noe i år?
 
Jeg har bakt litt allerede og satser på mer utover desember.
Har så langt bakt julebrød, krumkaker, kolakaker, døler, havreflarn.
Skal bake kokosmakroner i morgen og pepperkaker og hus i helga:)
Blir nok noen flere julekaker også, må bare bestemme meg for hva. Finnes jo så mye godt :)
 
Har laget sjokoladekjeks, kokosmakroner og fudge. Blir vel ikke laget stort mer. Ender bare i søpla uansett. Kanskje vi pynter et pepperkakehus. Får se :)
 
Jeg har bakt litt allerede og satser på mer utover desember.
Har så langt bakt julebrød, krumkaker, kolakaker, døler, havreflarn.
Skal bake kokosmakroner i morgen og pepperkaker og hus i helga:)
Blir nok noen flere julekaker også, må bare bestemme meg for hva. Finnes jo så mye godt :)

Du har jo virkelig kommet i gang alt
Ja det er så mye godt man kan lage også er det så koselig å høre på julemusikk og kose seg med å lage det
 
Å, det høres så godt ut! :) Jeg baker sjeldent, og pleier ikke å bake til jul heller. Kjøper ofte noe feridg til å ha før jul, og i selve jula er vi hos familie uansett. Vi pleier å kjøpe pepperkakehus som vi setter sammen og pynter da ;)
 
Vi har bakt aniskringler og horn, pepperkaker og kakemenn. Risboller og rundstykker står på lista, men ikke så mye mer enn det. Kjøper en del i år. :)
 
Du har jo virkelig kommet i gang alt
Ja det er så mye godt man kan lage også er det så koselig å høre på julemusikk og kose seg med å lage det
Ja, det er veldig koselig :)
Tenkte det var greit å starte tidlig i år, så jeg var sikret noe i alle fall :)
 
Vi har kjøpt en boks med puncheboller og en med havreflarn, så har vi noe å by på når det blir tid for barselbesøk :p
Har ikke store planer om å bake så mye, men lyst til å prøve meg på kakemenn i år. Skal også lage litt julegodt som jeg kan gi bort i gaver, hvis jeg rekker før mini er her. Også kan det hende vi lager pepperkakehus, for kosens skyld.
 
Jeg er imponert over dere som går høygravide og som likevel baker og står på det dere klarer;) dere er så flinke:)
 
Jeg har bakt rundstykker som er kjekke å finne, tynnlefse og smultringer så langt. Holder nå på med kanelknuter, så blir det pepperkaker, goro og krumkaker senere i uka :) Vi blir stortsett hjemme i julen og regner med litt barselbesøk etterhvert, så da er det litt greit å finne noe til kaffen ;) Vi gir også bort hjemmebakst til gamle tanter og besteforeldre ;)
 
Nå er vi kommet til desember og noen av oss har allerede født og for resten er fødselen rundt hjørnet:)

Jeg nyter hvert sekund som mamma og gleder meg ekstremt til å være en familie i julen <3

Skal snart komme igang med julebaksten og lage julegodteri noe jeg gjør hvert år sammen med min søster:) vi gir også bort i gaver til besteforeldre:)

Her er noe av det vi skal lage:
-Sjakkruter m/ ingefær og kakao
-kranaekakestenger
-kokosboller
-marsipan som vi så lager cognac kuler og mint kuler av
-brente mandler
-karameller

Skal du lage noe i år?

Nå som permisjonen min endelig er i gang gleder jeg meg til å bake litt til jul :D Så langt har jeg tenkt på kanelboller til barselbesøk, og i alle fall Sarah Bernhard og pepperkaker. Tror jeg dropper kakemenn i år, da de har det med å bli liggende til de kastes :p Nå fikk jeg lyst å lage kransekakestenger også, det har jeg aldri prøvd før, men det er jo så godt :) Har du en god oppskrift å dele, kanskje? :)
 
Å, det høres så godt ut! :) Jeg baker sjeldent, og pleier ikke å bake til jul heller. Kjøper ofte noe feridg til å ha før jul, og i selve jula er vi hos familie uansett. Vi pleier å kjøpe pepperkakehus som vi setter sammen og pynter da ;)
Signerer denne.
Nå kommer familien til oss i år, men min mor kommer en stund før jul så jeg regner med hun går fort i gang med å fylle opp fryseren med godsaker ;)
Fikk veldig lyst på kransekakestenger i går, så kanskje jeg lager det før KS. Da blir det isåfall å gjøre det enklest mulig med ferdig kransekakemasse og dyppe de i smeltet sjokolade :)
 
Signerer denne.
Nå kommer familien til oss i år, men min mor kommer en stund før jul så jeg regner med hun går fort i gang med å fylle opp fryseren med godsaker ;)
Fikk veldig lyst på kransekakestenger i går, så kanskje jeg lager det før KS. Da blir det isåfall å gjøre det enklest mulig med ferdig kransekakemasse og dyppe de i smeltet sjokolade :)
Ja, ferdig pepperkakedeig pleier også å fungere fint :)
 
  • Liker
Reactions: Bee
Signerer denne.
Nå kommer familien til oss i år, men min mor kommer en stund før jul så jeg regner med hun går fort i gang med å fylle opp fryseren med godsaker ;)
Fikk veldig lyst på kransekakestenger i går, så kanskje jeg lager det før KS. Da blir det isåfall å gjøre det enklest mulig med ferdig kransekakemasse og dyppe de i smeltet sjokolade :)
Ååh, kransekakestenger, det er jo så godt!! Kanskje jeg må lage det...
 
Jeg vet ikke hvor mye jeg orker å lage. Kommer litt an på når lillebror bli født. Har bakt pepperkaker med jentene, og de er stort sett spist opp allerede. Bakte kanelsnurrer for et par-tre uker siden, så har vi noe i frysen til barselsbesøk. Har lyst til å lage havreflarn og kakemenn. Kanskje steke kransekakestenger. De blir best med hjemmelaget deig synes jeg, men spørs om jeg orker å tørke og male mandler.
 
Nå som permisjonen min endelig er i gang gleder jeg meg til å bake litt til jul :D Så langt har jeg tenkt på kanelboller til barselbesøk, og i alle fall Sarah Bernhard og pepperkaker. Tror jeg dropper kakemenn i år, da de har det med å bli liggende til de kastes :p Nå fikk jeg lyst å lage kransekakestenger også, det har jeg aldri prøvd før, men det er jo så godt :) Har du en god oppskrift å dele, kanskje? :)
Jeg skal legge ut til deg
 
Jeg hadde lagt meg planer om å bake masse julekaker.. Men formen er rett og slett elendig om dagen. Har ikke ork til noe føler jeg..

Heldigvis baker mamma og mormor!! Så jeg får sikkert litt julekaker fra dem.. :)

Jeg skal prøve å lage en eller to barselkaker som jeg kan legge i fryseren.. Men må se an formen først!
 
Ryggen min tåler ikke å stå lenge ved kjøkkenbenken, så tror det blir dårlig med baking. Pleier å bake en del, men stresser ikke med det. Tenker å bake litt med mannen, kanskje pepperkaker og colakaker. Evt boller eller kanelsnurrer. Vi tar det som det kommer:) Har bakt en haug med pizzasnurrer og havreflarn med sjokolade da.
 
Det har ikke blitt baking ennå;)
Blir vel pepperkaker (med IKEA-deig). Også har jeg lyst til å prøve meg på noe jeg så på God Morgen-Norge. En slags fluffy egegdosiskake med sjokoladebiter.

Ellers er jeg stor på eggesalat, også lager jeg opp litt rotmos som jeg fryser ned og kan ta opp til middag i jula:)
 
Back
Topp