Jule- og desemberskravle :)

Vel, lørdag med mange oppgaver..

Vaskemaskina jobber.
Mannen er på butikken.
Svigermor er dradd for å besøke sine slektninger)
Jeg prøver å finne igjen kjøkkenet mitt etter at hun vasket opp i går, ca alt som bor på benken finnes på bordet og alt som ikke bor på benken er sirlig stablet på den.

Jeg skal ha brødristeren vekk fra spisestua for å få plass til stallen derfor skal den inne på bordet. Så jeg rydder av bordet og derved av benken for å få ting på plass. (Pasta står i glasskrukker så nei, den skal ikke ned på boden, den skal på benken. Surkål til jul derimot ser skal ikke stå på benken det skal ned i boden. Det er en uke til jul. Vi spiser mye pasta før den tid men surkålet skal ikke opp på kjøkkenet før julaften)

Sakte men sikkert finner jeg kjøkkenet mitt... Vi skal bake julemenn og sjokolademakroner i dag også.

Og mannen skal på julebord i kveld.

Da er årets julemenn bakt, vi får se om vi maler dem i kveld eller om det blir en annen dag

Planen er å lage sjokolademakroner også i dag. Det er heldigvis relativt lite jobb.

Mannen har ordnet julekort.

Vaskemaskina går for tredje gang nå med en duk som fikk kaffi på seg

Jeg er sliten, må vaske opp, og ta meg av ungene alene i kveld

Da er årets julemenn bakt, vi får se om vi maler dem i kveld eller om det blir en annen dag

Planen er å lage sjokolademakroner også i dag. Det er heldigvis relativt lite jobb.

Mannen har ordnet julekort.

Vaskemaskina går for tredje gang nå med en duk som fikk kaffi på seg

Jeg er sliten, må vaske opp, og ta meg av ungene alene i kveld
Hektiske dager med andre ord.

Her har samboer funnet igjen benken på kjøkkenet vårt, jeg har ordna litt klesvask og begynt å rydde stua.

Jeg har også kjørt bort den gamle oppvaskmaskina og handla for neste uke.

Samboer har i tillegg vært og sendt avgårde noen gaver.

I tillegg har vi ei stk syk frøken, og en stk storebror med en fungerende arm, så litt å gjøre der og

Hektiske dager med andre ord.

Her har samboer funnet igjen benken på kjøkkenet vårt, jeg har ordna litt klesvask og begynt å rydde stua.

Jeg har også kjørt bort den gamle oppvaskmaskina og handla for neste uke.

Samboer har i tillegg vært og sendt avgårde noen gaver.

I tillegg har vi ei stk syk frøken, og en stk storebror med en fungerende arm, så litt å gjøre der og

Vet ikke om jeg orker bake en sort til i kveld, kanskje i morgen? Mellom at ungene skal på kino vi skal handle julegaver og mellomste skal synge konsert? Kanskje jeg burde orke i kveld....

Jeg fryser. Har spist taco med ungene og skal snart legge yngste. Da må mellomste ha fått medisin og de bor lørdagsgodt forventes vel også og jeg må unngå å sovne for jeg må få de eldste til å legge seg.

Vet ikke om jeg orker bake en sort til i kveld, kanskje i morgen? Mellom at ungene skal på kino vi skal handle julegaver og mellomste skal synge konsert? Kanskje jeg burde orke i kveld....

Jeg fryser. Har spist taco med ungene og skal snart legge yngste. Da må mellomste ha fått medisin og de bor lørdagsgodt forventes vel også og jeg må unngå å sovne for jeg må få de eldste til å legge seg.
Vi baker bare peperkker vi, det går ikke så mye kaker. De skal pyntes da, mulig vi får gjort det i morgen.

Omtrent en time til leggetid på yngste også her. Evt 3 kvarter.

Julemenn og pepperkaker og krumkaker et ungenes must. Jeg har lyst å lage sjokolademakroner i alle fall.

Julemenn og pepperkaker og krumkaker et ungenes must. Jeg har lyst å lage sjokolademakroner i alle fall.
Hørte samboer sa at mamman hans skulle ha med krumkaker og sandkaker tror jeg.

For min del hadde vi ikke trengt noe. Julekaker er ikke min favoritt akkurat.

Hørte samboer sa at mamman hans skulle ha med krumkaker og sandkaker tror jeg.

For min del hadde vi ikke trengt noe. Julekaker er ikke min favoritt akkurat.

Vi liker julekaker her i hus. Men mamma og pappa laget dobbel porsjon krumkaker og vi fikk halvparten i år også, det er vel andre eller tredje år på rad. Jeg og mamma laget det året jeg vsr gravid. Vi skulle gjøre det året etter også men da glemte hun potetmel i røra så derved ble dett il at de gjorde det likevel og siden har "kan jeg få låne krumkakejernet" blitt til at vi får.feesige krumkaker

4 maskina i gang
Jeg har vasket gangen etter brussøl
Julekort lagt i konvolutter
Ryddet litt

Vi har vært på 2 senter uten å kjøpe en gave i dag :(
Vært innom å levert to gaver til sammen for oss
Innom jobben til mannen å skrevet ut noe og trent litt, dessverre glemte mannen igjen PC på jobben å detfant vi ut når vi komhjem så han måtte snu og kjøre 55 min tilbake igjen

Hei på dere :)
Håper alle har det bra.

Lenge siden jeg var innom denne tråden.

Skjedd altfor mye denne mnd, og tiden frem mot jul går altfor fort.
Alt er bare kaos og styr for å bli ferdig.
Nå håper jeg bare vi slipper mer. Men siden Frøkna nå fikk feber i ettermiddag er jeg redd det er influensaen som gjør sin entré, så da krysser jeg fingrene for at vi andre står den av....
Hei søta:D
Makan, sykdom er vel ikke akkurat det dere trenger nå?!:o
God bedring til snuppa❤️

OK, hold ut med meg, for dette kommer til å bli langt av en ikke helt edru Musemor siden hun feirer :p

Jeg leste en artikkel for en stund siden (som jeg ikke klarer å finne igjen nå), så omhandlet varig vektnedgang.
Konklusjonen var at de som gikk mye ned i vekt uten hjelp at helsepersonell og oppfølging etterpå har en høy sannsynlighet for å gå opp i vekt igjen det første året, mener det var rundt 80%, ihvertfall langt over 50% (husker bare jeg ble overrasket over hvor lang over 50% det var).
I mai 2016 veide jeg 103,2 kg.
Rundt disse tider i fjor veide jeg 66-67 kg, og gjør det fremdeles.
OK, målet var egentlig 65 kg, men DET ER IKKE NEDERLAG at det har stabilisert seg på 66-67 kg, er fryktelig fornøyd med med selv :)
Jeg er kraftig imponert over deg!:D
Du er helt rå!!

Haha, prøver å få frøkna til å gå på do når hun står opp (2,5år og bruker bleie). Jeg spør om hun vil tisse på do. "ehh, nei", sier hun så fint tilbake. "bleie?"
Jaja, får bare prøve igjen og igjen og igjen :p
Haha:P gjelder å ikke gi opp!:P

Back
Topp