JUL! Jeg elsker jul!

Har laget meg spilleliste med julefavoritter på spotify, begynt å bake litt julekaker, gleder meg til å pakke inn gaver men ikke til å prøve å finne på...

som kalender skal vi ha elf on the shelf, en alv som dukker opp på forskjellige steder og finner på sprell om natten:D gleder meg ja.
 
Har laget meg spilleliste med julefavoritter på spotify, begynt å bake litt julekaker, gleder meg til å pakke inn gaver men ikke til å prøve å finne på...

som kalender skal vi ha elf on the shelf, en alv som dukker opp på forskjellige steder og finner på sprell om natten:D gleder meg ja.
Hæ? Den kalenderen hørtes morsom ut. Hva går det ut på?
 
Hæ? Den kalenderen hørtes morsom ut. Hva går det ut på?
Har bare lest om det selv så har det ikke helt klart. Har kjøpt en dukke som jeg skal plassere på et nytt sted hver kveld sånn at når jenta vår står opp så skal hun lete etter den og se hva den har funnet på mens hun sov.
Det er vel egentlig tenkt som en av nissens hjelpere som kommer for å passe på at de oppfører seg greit fram til jul:p
 
Jeg har spilt julemusikk siden 1 november på Jobb. Men jeg jobber i butikk da. :-D vi fikk inn julepynt sent i september å den har bi solgt siden 1 oktober så godt i gang julestemning for meg hvertfall. Eneste kjipe er at mannen ikke har samme forhold til jul som meg. Han er like irritert hvert år når jeg skal finne juletre haha. Men jeg må jo liksom se igjennom en del da så vi får et skikkelig fint et:))
 
Jeg elsker også jula!! Har de siste årene hatt dilla på Ingrid Olava med Her kommer vinteren på den her tiden av året og da vet jeg at jula er rett rundt hjørnet ;) har julemusikk i bilen:dance008
 
hehe har blitt glad i jula jeg og! klar for julemusikk og pynt!
lammerullen er nettopp laga, ribba til sylteflesk er på kok, julegavene er ferdige ☺
 
Er ikke så glad i jula jeg... eller, har liksom et veldig elsk/hat forhold.. er egentlig veldig glad i jul og alle familie sammenkomster og sosiale happenings, men jeg har jo liksom ikke familie... har foreldre som ikke er sosiale og som ikke gjør noe særlig ut av jula. De har dessuten reist en del på den tiden så jeg har mange ganger vært alene...
Får ganske vondt sammen med den gode julefølelsen fordi jeg vet at så mange sitter alene rundtomkring...
 
Hører på Michael Bubles julecd 24/7! Og har nettopp invitert alle svigerinner og svogere på førjulskos siste helgen i november, med julefilm, julegodt og pakkeleker!! :-D
 
Har litt delte følelser. Liker førjulstiden, men kan ikke fordra materialismen og overflodssamfunnet som blir så tydelig i julen.

Jeg liker å pusle og stelle, har pleid å lage julegaver selv og/eller gjøre meg flid med innpakkingen, legge mye sjel i hver gave og tenker mye på personen som skal få gaven. Og det føles som alle andre tar så lett på det, og så blir jeg trist når jeg får noe som absolutt ikke er meg, da føles det som vi ikke kjenner hverandre.

Jeg blir kvalm av de enorme julegavehaugene, alt avfallet og at folk bare åpner uten å se hvem det er fra. Hvertfall når jeg har lagt så mye i det. Vi har ofte vært veldig mange til julaften, men det er en ny ordning på gang nå med bare nærmeste familie, tror det er bedre.

Før kunne jeg pakke inn en skoeske med masse gamle småting som raslet og hadde fine farger, og barna i familien ble sittende med den hele kvelden. Nå er de blitt større, og den naturlige entusiasmen for hva som helst er byttet ut med forventninger om leker i bestemte merker og sånt. Jeg skjønner at verden er sånn, men jeg blir litt sjokkert når det blir så tydelig.

Men gleder meg likevel :)
 
Alt for mye gaver ja.. og kjøpepress.
Er det flere som har begynt på baksten? Har laget tre slag og ikke lyst til å spise noe. Blir bare kvalm med tanken:( neste gang jeg får lyst til å bake må jeg kanskje la være, for å ikke ødelegge alle julekakene for meg selv?
 
Ah, jeg har lyst å begynne med julemusikk og pynting. Og jeg vet de aller fleste vil syns at det er for tidlig, men førjulstiden er så HERLIG!! :D Skal begynne å planlegge kalender til frøkna snart, også gleder jeg meg til å finne frem julelista mi på Spotify. Og 5 desember begynner håndballen! Nei for en TID vi går i møte dere :D

Er det andre her som er like gira? ;)
Jaaaaaa :D Julemusikken jooomer allerede fra pcn min på jobb og hjemme :D Pepperkakedeig er kjøpt inn og prøvesmakt (rå selvfølgelig ;) ) og julepynten skal opp neste helg :D JEG GLEDER MEG! Det er så lenge siden jeg har gleda meg så mye :D
 
Er ikke så glad i jula jeg... eller, har liksom et veldig elsk/hat forhold.. er egentlig veldig glad i jul og alle familie sammenkomster og sosiale happenings, men jeg har jo liksom ikke familie... har foreldre som ikke er sosiale og som ikke gjør noe særlig ut av jula. De har dessuten reist en del på den tiden så jeg har mange ganger vært alene...
Får ganske vondt sammen med den gode julefølelsen fordi jeg vet at så mange sitter alene rundtomkring...

Men nå skaper du din egen familie, så nå kan du lage julen akurat som du vil :) Nå er det du som skal skape minner og tradisjoner for din/dine barn :rendeer Det syns jeg er fint å tenke på, nesten så en begynner med blanke ark :)
 
Hehe allerede satt på julekanalen på radion vi har på kjøkkenet :p haha
 
Jeg elsker jula :santa Syns der er en så utrolig fin tid :) Jeg lar meg ikke rive med av gavepresset. Vi har satt grenså på hvor mye vi bruker på hver, og kjøper kun til nærmeste familie:rendeer
Føler november er som lillejulaften og desember er som en stor julaften :happy093
 
Har gjort klar årets julesangcd, kjøpt inn litt julepynt (alt jeg hadde står på lager, så måtte handle inn nytt) og gleder meg masse til 1.søndag i advent, da blir det julebrus, pepperkakebaking og pynting :D
 
Back
Topp