Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Akkurat samme som deg11+0!
Kan jeg bare spørre? Ikke for å være frekk eller noe, er bare veldig nysgjerrig!
Hvordan fikk dere tidlig ultralyd? Hva var grunnen? Jeg har kun fått det dette svangerskapet pga meget god oppfølging grunnet x antall spontanaborter gjennom 5 år. Jeg har spurt alle gange jeg har vært gravid, men aldri fått kommet tidlig. Da fikk jeg til svar at det var ingen grunn til tidlig ultralyd, de fleste kom mellom uke 12 og 19. Jeg har kun fått komme til ultralyd når jeg begynte å blø.
Jeg ser jo nesten alle i denne tråden har vært på minst én, så jeg bare lurer har selv vært på 3 så langt og er 11+2 idag! Neste 14 mai.
Noen får det hvis det er veldig usikkert hvor langt man er på vei, hvis man opplever blødninger eller tidligere har opplevd SA/MA. Ellers tror jeg mange tar det privat. Er vel faktisk mer vanlig å ta tidlig UL enn å ikke ta det, selv om en del ikke gjør det. Kanskje også geografiske forskjeller.
Jeg skal selv ta det privat i uke 12.
Veldig mange bestiller nok privat (og betaler selv). Det skal feks jeg i uke 14Kan jeg bare spørre? Ikke for å være frekk eller noe, er bare veldig nysgjerrig!
Hvordan fikk dere tidlig ultralyd? Hva var grunnen? Jeg har kun fått det dette svangerskapet pga meget god oppfølging grunnet x antall spontanaborter gjennom 5 år. Jeg har spurt alle gange jeg har vært gravid, men aldri fått kommet tidlig. Da fikk jeg til svar at det var ingen grunn til tidlig ultralyd, de fleste kom mellom uke 12 og 19. Jeg har kun fått komme til ultralyd når jeg begynte å blø.
Jeg ser jo nesten alle i denne tråden har vært på minst én, så jeg bare lurer har selv vært på 3 så langt og er 11+2 idag! Neste 14 mai.
Jeg får jevnlig ul grunnet mistet 7 ganger tidligere og har antifosfolipidsyndrom. Skal i følge gyn få ul ca hver 14.dagKan jeg bare spørre? Ikke for å være frekk eller noe, er bare veldig nysgjerrig!
Jeg får jevnlig ul grunnet mistet 7 ganger tidligere og har antifosfolipidsyndrom. Skal i følge gyn få ul ca hver 14.dag
Har ikke fått noen annen oppfølging enda annet enn ul hver 14.dag. Går til vanlig kontroller hos lege/jordmor og ekstra hos gyn. Går på blodfortynnende og lutinus denne gangen. I høst når jeg var gravid gikk jeg kun på blodfortynnende og da endte det i ma i uke 8....Hei! Jeg har vært til utredning privat (etter min tredje SA/MA) og de fant utslag på Antikardiolipin antistoffer hos meg, noe som da kan bety antifosfolipidsyndrom, i og med at jeg ble gravid var det ikke aktuelt å teste på nytt. Skal på første kontroll hos fastlegen, og tenker å ta opp dette. Leser jo at antifosfolipidsyndrom kan øke risikoen for dødfødsel også, og blir litt stresset over dette :/
Hvordan følges du ellers opp i svangerskapet? Litt usikker på hva jeg kan forvente/kreve av det offentlige og av fastlegen.