Jubeltråd!

Uff, virket ingen av de du har prøvd til nå? Hvor mange uler er du? Jeg er snart 11 uker og her har det roet seg litt. Tar ikke kvalmestillende og kaster bare opp en gang m dagen ca :)

Nei ingenting virker.. Skal få intravenøs væskebehandling nå. Hadde HG forrige svangerskap også, så håpet på at det skal gi seg innen uke 12 er ganske liten altså:(

Nei ingenting virker.. Skal få intravenøs væskebehandling nå. Hadde HG forrige svangerskap også, så håpet på at det skal gi seg innen uke 12 er ganske liten altså:(
Stakkars deg! Du må være helt skrapa for energi! Krysser fingrer for bedre dager snart!!!!

Fant hjertelyden til babyen med telefonen(!!), shiit! Det hadde jeg virkelig ikke sett for meg. Varte bare i 4 sek før jeg mistet det, og var tydelig forskjell på den og min egen hjertelyd, så rimelig sikker på at det er «ekte» om noen tviler på disse appene :shy:
Jeg er iallefall veldig fornøyd, og kjenner at skuldrene har sunket et par hakk!

Shit! Måtte sjekke ut denne appen..
Testa på mitt eget hjerte, og hørte jo godt hjerteslagene da - virka som det stemte.

Men, hvor langt på vei er du?
Her har ikke livmora kommet opp enda (9+1), så tror det er vanskelig å høre noe da?
Prøvde å legge den helt nede ved skambeinet og trykke den godt nedi - men hørte bare masse lyder (sikkert tarmer og sånt! Haha) :)

Testa på mitt eget hjerte, og hørte jo godt hjerteslagene da - virka som det stemte.

Her har ikke livmora kommet opp enda (9+1), så tror det er vanskelig å høre noe da?
Prøvde å legge den helt nede ved skambeinet og trykke den godt nedi - men hørte bare masse lyder (sikkert tarmer og sånt! Haha) :)
Jeg fant jo også med doppler første gang i uke 9(8+?) Så det skal ikke være umulig.

10+3 idag :) jeg prøvde og først å trykke den godt nedi, men fant ut at det faktisk var bedre å holde den bare lett inntil magen. Da blir det ikke så mye «ekstra» støy føler jeg. Men er ikke barebare å finne den da. Babyen er jo ikke mange cm, så vanskelig å treffe rett på liksom :)

10+3 idag :) jeg prøvde og først å trykke den godt nedi, men fant ut at det faktisk var bedre å holde den bare lett inntil magen. Da blir det ikke så mye «ekstra» støy føler jeg. Men er ikke barebare å finne den da. Babyen er jo ikke mange cm, så vanskelig å treffe rett på liksom :)

Hm, kan jo være det funker?
Men, jeg begynte å tenke litt.. Det er jo bare en telefon det her. Det blir jo ikke automatisk en ultralydmaskin ved å laste ned en app?
Altså, hvordan virker i så fall teknologien?

Leste en del rundt på nettet nå, og det er ganske mange innlegg om at dette bare er tull og sløsing av penger.

Ikke for å være kjip, kun realistisk (og litt kritisk) :)

Hm, kan jo være det funker?
Men, jeg begynte å tenke litt.. Det er jo bare en telefon det her. Det blir jo ikke automatisk en ultralydmaskin ved å laste ned en app?
Altså, hvordan virker i så fall teknologien?

Leste en del rundt på nettet nå, og det er ganske mange innlegg om at dette bare er tull og sløsing av penger.

Ikke for å være kjip, kun realistisk (og litt kritisk) :)
Sånn jeg har forstått det, så er det jo så enkelt som at mikrofonen på telefonen tar opp lyden av hjertet, rett og slett. Har og tenkt tanken om at det kanskje er for godt til å være sant. Men hvordan kan appen «lage» lyden om det ikke er ekte liksom? Har prøvd både på meg, samboer og frøkna også, og finner tydelig hjertelyden våres. Og «babylyden» finner jeg kun på et bestemt punkt på magen min. Så tenker det er litt rart om appen kan klare å jukse til det liksom :pompus: Men jeg vet ikke 100% sikkert altså.

Skal høre med jordmor om hun kan prøve å finne den på neste kontroll, og om den da er på samme sted som jeg finner vil jeg si meg ganske overbevist :rolleyes:

Har allerede prøvd postafen, uten hell.. Er kronisk syk og har på de værste dagene tatt sterke kvalmestillende i forhold til det, så er jo vant til sterk medisin som virker umiddelbart.
Men de er for sterk og skal ikke brukes når man er gravid. Så postafen og afipran er en skikkelig nedgradering altså :(
Zofran? Det brukte jeg hele svangerskapet sist (var kvalm fra eggløsning til fødsel) med unntak av noen få dager her og der. Svei i lommeboka, men slapp å kaste opp:) Fødte en 100% frisk gutt akkurat på gjennomsnitt ift vekt og lengde. Vet at noen leger er restriktive ift gravide, men nyere data ser ut til å vise at det ikke er økt risiko for misdannelser hos fosteret (er farmasøyt selv, så kanskje enklere for meg å ta vurderinga ift bruk av legemidler)

Zofran? Det brukte jeg hele svangerskapet sist (var kvalm fra eggløsning til fødsel) med unntak av noen få dager her og der. Svei i lommeboka, men slapp å kaste opp:) Fødte en 100% frisk gutt akkurat på gjennomsnitt ift vekt og lengde. Vet at noen leger er restriktive ift gravide, men nyere data ser ut til å vise at det ikke er økt risiko for misdannelser hos fosteret (er farmasøyt selv, så kanskje enklere for meg å ta vurderinga ift bruk av legemidler)

De på legesenteret her mente det ikke finnes noe kvalmestillende for gravide overhode. Måtte krangle meg til det. Skal prøve afipran litt til, før jeg krangler til meg noe annet. Er ikke redd for medisiner sånnsett, mange har brukt det før meg og det viktigste er jo at jeg får i meg nok væske og mat til å kunne nære babyen:) Ikke minst så må jeg klare å ta vare på han jeg allerede har fra før. Og ta vare på psyken også.
Har det litt bedre nå da! Satser på at afipran å intravenøs væske var det som skulle til for å slå ut den aller værste kvalmen:shy:

Jubel for 9+1, og en liten «bamsemums» med blinkende hjerte på sjekk i dag! Ekstra stas at kommende mormor også var med å fikk se:Heartpink

Jubler for at jeg for første (og mulig eneste) gang i graviditeten har orka å vaske huset. Gleder meg sååååå til å få masse, masse energi igjen:angel8

• Liker
Reactions: Cgn
Jubler for 11+1, påskeferie, sol, at jeg fikk sove lenge mens mannen tok guttungen med for å fikse noe på bilen, reise på hytta i morgen og for at jeg har over en uke fri fra jobb! :D:dance008

Jubler for påskeferie og at jeg fikk se en frisk og fin baby på ultralyd i dag! Har ikke vært så veldig bekymret, men det er alltid en lettelse å se at alt er fint. :happy:

:smiley-bounce012Tur til syden bestilt og idag kom doppleren i posten, og hjertet dunker :love2 :smiley-bounce012

Jubler for at 30% av svangerskapet er et tilbakelagt kapittel allerede :smiley-angelic002

Idag har vært en skikkelig fin dag!! Vært ute med frøkna i vårsola, sett film, spist frukt, laget pizzasnurrer. Litt kvalme enda, og bekkenet føles som om det er i ferd med å falle fra hverandre, men herregud så deilig likevel :smiley-bounce012

Jubler for tidenes aprilvær i Trøndelag :):)

Back
Topp