Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det regner!!
Det må vel nesten være første gang?Vi Bergen vet ikke lenger hva det betyr... Regn har vi ikke sett [emoji56][emoji41]
Det må vel nesten være første gang?
I dag er det sol igjen, men den skuren i går gjorde godt for planter og jorder.
Og så ble bilen min vasket! det trengtes, den var så nedstøvet etter å ha kjørt på knusktørr grusvei.
Jeg har tenkt at om jeg skal bygge hus noen gang, så tar jeg utgangspunkt i passivhus (eller eventuelt plusshus), men med kjølebatteri på ventilsjonen. Da mister man passivhus-klassifiseringa, men det er det verdtDet skjer ikke ofte, nei. Hadde en sånn periode for 4 år siden også, hvor det var livsnødvendig å kjøpe svømmebasseng... Hadde ikke gjort noe med en regnværsdag innimellom kjenner jeg. 31,8 grader i stuen i går kveld. Hurra for passivhus [emoji85]
Det hørtes ubehagelig ut!Det skjer ikke ofte, nei. Hadde en sånn periode for 4 år siden også, hvor det var livsnødvendig å kjøpe svømmebasseng... Hadde ikke gjort noe med en regnværsdag innimellom kjenner jeg. 31,8 grader i stuen i går kveld. Hurra for passivhus [emoji85]
Det er i grunn veldig teit med bekreftelse fra lege eller jordmor etter uke 26. De vet jo ikke mer enn når man sier man hadde siste mens og eventuelt info fra ultralyd. OUL-arket burde være beste terminbekreftelse, eller for oss med IVF; dokumentasjonen fra innsett. I og med at man stort sett prøver å redde knøtt fra uke 23, burde det være helt innafor å søke med OUL-opplysninger fra uke 23 synes jeg.Endelig fått somlet meg til å sende inn permisjonssøknaden! Det tok bare til 30+3.
Hørte med nav, og helsekort var godkjent som terminbekreftelse - helt fantastisk, siden jeg stadig har glemt å be om den på kontroller.
Det er i grunn veldig teit med bekreftelse fra lege eller jordmor etter uke 26. De vet jo ikke mer enn når man sier man hadde siste mens og eventuelt info fra ultralyd. OUL-arket burde være beste terminbekreftelse, eller for oss med IVF; dokumentasjonen fra innsett. I og med at man stort sett prøver å redde knøtt fra uke 23, burde det være helt innafor å søke med OUL-opplysninger fra uke 23 synes jeg.
Ja, i Oslo er det ikke mulig å rekke hele behandlingstiden mellom uke 26 og 3 uker før termin.I hvert fall med de lange behandlingstidene som er enkelte steder!
Enig, helt på trynet! Hvorfor akkurat fra 26 uker? Er vel ikke noe spesielt som skjer den uken? Som du sier - fra uke 23 burde man kunne søke.Det er i grunn veldig teit med bekreftelse fra lege eller jordmor etter uke 26. De vet jo ikke mer enn når man sier man hadde siste mens og eventuelt info fra ultralyd. OUL-arket burde være beste terminbekreftelse, eller for oss med IVF; dokumentasjonen fra innsett. I og med at man stort sett prøver å redde knøtt fra uke 23, burde det være helt innafor å søke med OUL-opplysninger fra uke 23 synes jeg.
Det spesielle med uke 26 er at det er midt imellom uke 24-kontrollen og uke 28-kontrollen for de som følger standard-oppsettetEnig, helt på trynet! Hvorfor akkurat fra 26 uker? Er vel ikke noe spesielt som skjer den uken? Som du sier - fra uke 23 burde man kunne søke.