Jordmor

Jeg har time hos lege neste uke i forbindelse med noe annet, da er jeg vel ca. 6+2, så kan kanskje be om at jeg får henvisning til tul da og få meg et helsekort. Jeg føler det er SÅ lenge å måtte vente til litt over midten av januar :hilarious:

Jeg har fått TUL hos fertilitetsklinikken 19. desember. Da er jeg 7+1 forhåpentligvis! Blir vanskelig å holde det skjult i jula med alle tilbudene om vin og akevitt, så vil sjekke at alt ser bra ut så nært opp til jul som mulig sånn at vi ev. kan dele det :Heartred Håper så inderlig at det vil se bra ut denne gangen.

Har også bestilt meg time hos fastlegen 5. januar (9+4) for første svangerskapskonsultasjon.

Jeg har fått TUL hos fertilitetsklinikken 19. desember. Da er jeg 7+1 forhåpentligvis! Blir vanskelig å holde det skjult i jula med alle tilbudene om vin og akevitt, så vil sjekke at alt ser bra ut så nært opp til jul som mulig sånn at vi ev. kan dele det :Heartred Håper så inderlig at det vil se bra ut denne gangen.

Har også bestilt meg time hos fastlegen 5. januar (9+4) for første svangerskapskonsultasjon.
Ja vi også vurderer å bestille en TUL time før vi forteller det før jul! ❤️

Jeg har lavt stoffskifte, så må følges tett opp under svangerskapet. Så jeg skal allerede neste uke :)

Når kan man ta tidlig ultralyd egentlig? Appene mine er uenige om hvor langt jeg er på vei, en mener 4+2 og en annen mener 4+6.. ny på dette her, men vet EL var 22.11 :pompus:

Jeg har TUL 22.12, da er jeg 7+3
Usikker på om jeg skal bestille legetime før eller etter jul…

Når kan man ta tidlig ultralyd egentlig? Appene mine er uenige om hvor langt jeg er på vei, en mener 4+2 og en annen mener 4+6.. ny på dette her, men vet EL var 22.11 :pompus:
Fra uke 06 er regnet som tidlig ultralyd, men det kan være vanskelig å finne foster så tidlig. Jeg har bare vært på UL før 7+3 og skal 7+1 nå. Når fikk du menstruasjon sist? Jeg er 4+5 og 19 DPO…

De fleste sier vel tidligst fra uke 7, ellers kan det være for tidlig til å finne hjerteslag. Jeg tok det på 6+5 sist jeg var gravid, og da fant hun hjerteslag. Dessverre var de i lavere frekvens enn ventet og det endte i MA.

Sikkert greit å vente til begge appene mener du har bikka 6+ i hvert fall da :cat:

Og dette gjelder privat forresten. Offentlig får man vel ikke så tidlig uten at det er særskilte grunner.

Jeg tar min første på 7+1 denne gangen :)

Jeg har ikke tenkt noe særlig på det. Kanskje jeg bestiller time etter jul? Det er ingen hast.

Har fått time hos jordmor 15/12, skulle egentlig se etter en time til TUL, men ingen ledig time i nærheten.. hadde dere vurdert å ta hcg prøve før dere forteller til familie? Eller bare satse på at det går bra?❤️ sist gang fortalte vi etter først ordinære TUL, klarer ikke å holde igjen til da denne gangen :rolleyes:

Jeg har bestilt time til første svangerskapskontroll 11.12, da er jeg i uke 6 5+6, litt tidlig men eneste mulighet før jul, så tenker det er like greit å få tatt blodprøver å se at det er ok :Heartred

Bestilt privat UL 22.desember når jeg er 6+4, litt tidlig, men siste mulighet før jul og vil gjerne være sikker i tilfelle jeg ikke klarer å skjule det for familien i jula:smiley-ashamed004

Første kontroll hos fastlege blir 7.januar, 8+6:happy: Vil spørre om oppfølging av jordmor også, men bor i Oslo så tviler på at jeg får noe særlig nå som 2gangs.. Fikk bare to timer hos JM med første liksom:wtf:

Back
Topp