Jordmor

Jeg skal hil jordmor på helsestasjonen i uke 24, før det er det legetime i uke 12 og oul i uke 18-20. Samme som sist.. gikk bra det selv pm jeg syns det er lenge mellom kontrollene i starten..

Jeg har time hos fastlegen min også, men det er fordi de skal følge med stoffskifte og derfor skal jeg ditt nesten hver fjerde uke. Men siden hører flere har vært hos jordmor allerede tenkt at kanskje det er noe jeg ikke har fått med meg. :-)

Jeg har time hos fastlegen min også, men det er fordi de skal følge med stoffskifte og derfor skal jeg ditt nesten hver fjerde uke. Men siden hører flere har vært hos jordmor allerede tenkt at kanskje det er noe jeg ikke har fått med meg. :-)

Enig i at det er lenge imellom men som sagt så er det veldig avhengig av hvor man bor. I første svangerskap var jeg første gang til jm i uke 11.. Da ble jeg anbefalt første svangerskapskontroll hos lege i uke 8.. Må fikk jeg beskjed om å vente til uke 12 (vi har flyttet siden sist)

Noen jordmødre velger å ta inn tidlig, og noen gravide vil ha tidlig, men i følge standardkontrollene skal du ikke ha noe før i uke 24. De eneste før det er blodprøver i uke 12, som som regel tas hos legen, og ordinær ultralyd i uke 18.

Her blir det offentlig jordmor på helsestasjonen i uke 16. Måtte le da jeg fant ut at jordmoren min er kona til fastlegen min! Var hos første kontroll hos ham i uke 9. Her i kommunen har de et fast opplegg for når du skal gå til hvem, så da er det bare å bestille timene. Skal ta blodprøver nå i uke 12, samt ultralyd i forbindelse med IVF på Ahus i morgen, søndag:-) Gynekologen har vakt i pinsen, så da passet det fint.

Her blir det offentlig jordmor på helsestasjonen i uke 16. Måtte le da jeg fant ut at jordmoren min er kona til fastlegen min! Var hos første kontroll hos ham i uke 9. Her i kommunen har de et fast opplegg for når du skal gå til hvem, så da er det bare å bestille timene. Skal ta blodprøver nå i uke 12, samt ultralyd i forbindelse med IVF på Ahus i morgen, søndag:-) Gynekologen har vakt i pinsen, så da passet det fint.
Så deilig at du fikk time hos jordmor så tidlig og så artig at hun er kona til din fastlege ;) da jeg ringt for å bestille time, fikk jeg beskjed at jeg ringte alt for tidlig, men hun registrert meg og fikk jeg time for uke 24. Det er litt morsomt med så forskjellige praksis...

Så deilig at du fikk time hos jordmor så tidlig og så artig at hun er kona til din fastlege ;) da jeg ringt for å bestille time, fikk jeg beskjed at jeg ringte alt for tidlig, men hun registrert meg og fikk jeg time for uke 24. Det er litt morsomt med så forskjellige praksis...

Ja, så rart! Fastlegen min sa i uke 9, at nå et det bare å bestille jordmor i uke 16.. Føler meg veldig godt ivaretatt av denne legen, han er den beste jeg noen gang har hatt. Håper kona hans er like hyggelig og dyktig:-)

I vår kommune er det jordmor tilstede 1 dag annahver uke, føler at jeg heller bør benytte meg av jordmor på sykehuset.. Fastlegen fortalte ikke så mye om ulike tilbud når jeg var der! Er det mulig å selv velge jordmor? Bor jo langt på bygda, så privat jordmor er ikke å oppdrive :)

I vår kommune er det jordmor tilstede 1 dag annahver uke, føler at jeg heller bør benytte meg av jordmor på sykehuset.. Fastlegen fortalte ikke så mye om ulike tilbud når jeg var der! Er det mulig å selv velge jordmor? Bor jo langt på bygda, så privat jordmor er ikke å oppdrive :)

Du kan vel ikke benytte deg av jordmor på sykehuset for svangerskapskontroller?

Er ikke sikker men tror de går an å bytte vist du bare snakker med og høre om de er plass xsmile9

Jeg bor også på bygda, og jeg fikk tildelt en jordmor som hadde ledig time i uke 16. Var ikke snakk om å velge, men mulig jeg kunne velge hvis jeg hadde spurt.. Her er det 2 jordmødre på helsestasjonen. Har ingen erfaring så tar foreløpig det jeg får;-)

Her er det kun jordmor kvar onsdag. Skal når eg er 11 veker :)

Back
Topp