Jordmor ..

Hjalp veldig ;) kan hende jordmor ikke forklarte meg godt nok,pluss at jeg allerede hadde knekt sammen i gråt og da er beskjeder vanskelig å motta akkurat da..
Ja,kan ikke si jeg har lest noen positive historier ang barnevern,men er nok mange av de å :) jeg er jo ei positiv jente å skal klare å få snudd dette til noe positivt å:) skal oppdatere så fort jeg har vært hos henne igjen 14 april :) skal først til ul igjen 8 april og gleder meg :)

Desverre ofte slik det kan bli, ikke alltid profesjonelle er så flinke til å ordlegge seg slik at pasient/kunde o.l forstår :s

Lykke til med UL :)

Desverre ofte slik det kan bli, ikke alltid profesjonelle er så flinke til å ordlegge seg slik at pasient/kunde o.l forstår :s

Lykke til med UL :)

Sant det :)
Tusen takk ;)

Viktig å tenke på at de historiene man hører om i media hvor folk er blitt "fratatt" barna sine, ofte fremstilles veldig ensidig. Barnevernet og det offentlige har strenge regler for hva de kan fortelle om enkeltsaker (ca ingenting), da får motparten fritt spillerom til å komme med påstander om hva som har skjedd og hvor fantastiske foreldre de er. Ofte er det VELDIG lite selvinnsikt og kanskje enda mindre samarbeidsvilje. Tviler ikke på at de bryr seg om barna sine, men enkelte synes å ha veldig overdreven tro på egen omsorgsevne, kombinert med liten respekt for barnas selvstendige rett til privatliv og å ikke bli hengt ut i media/sosiale nettsamfunn.

Oi, da er det noe sykt galt med barnevernet i Oslo. Jeg har jobbet på barselavdelinger flere andre steder i landet, og aldri opplevd at en bekymringsmelding ikke har blitt fulgt opp. Helt forferdelig for de babyene som ikke får hjelp da, hvis ikke barnevernet går inn med undersøkelser. :confused:

Ser at jeg ordla med feil. En bekymringsmelding basert på "manglende morsfølelse" blir ikke undersøkt videre. Men opplever dessverre at det må ganske mye til før de involverer seg på alvor. Og da må det i hvertfall mer enn et barselopphold til. Og ja helt enig, stakkars de babyene!!

Selvfølgelig vil jeg det beste for barnet :) men jeg har ingen problem som trengs hjelp av noe barnevern,jeg ville bare ha normal samtale med jordmor,og selvfølgelig det som fins av hjelp eller kurs ang bading,bleieskift,amming .. Alt som jeg vil lære som førstegangsmor:) hadde jeg ikke nevnt min fortid ang overgrepet ( som skjedde i 97 ) og min psyke etter det skjedde .. Nød jeg nevnte pga søknad om keisersnitt,hadde barnevern aldri blitt nevnt.. Og min psyke er absolutt ikke som den var da.. Tror de er redd for tilbakefall når barnet er født,men det er noe jeg ikke er redd for,pluss jeg har støtte fra alle rundt meg. Men skal i samtale med jordmor 14 april,og da skal jeg få forklart meg bedre,og jordmor skal få forklare seg igjen om hva hun egentlig mener jeg trenger hjelp til :)
Tror jordmor er klar over at du ikke har problemer nå, men de er kjent med at den gravide kan få tilbakefall under et svangerskap og vil derfor ha et team rundt deg for å forebygge og for å være der om ting skulle skje. F. Eks kan det hende du får en fødselsdepresjon og det kan være vanskelig å oppdage. Det går mange mødre ute nå som har hatt en fødselsdepresjon uten at de selv har oppdaget det eller helsepersonell.

Dette går nok bra! :)

Tror jordmor er klar over at du ikke har problemer nå, men de er kjent med at den gravide kan få tilbakefall under et svangerskap og vil derfor ha et team rundt deg for å forebygge og for å være der om ting skulle skje. F. Eks kan det hende du får en fødselsdepresjon og det kan være vanskelig å oppdage. Det går mange mødre ute nå som har hatt en fødselsdepresjon uten at de selv har oppdaget det eller helsepersonell.

Dette går nok bra! :)

Ja jeg forklarte hennes at jeg har det bra nå,og er 5 år siden siste psykolog time :) fødselsdepresjon kan vel hvem som helst få? Ikke bare de med min fortid? Og kan jo hende jeg ikke får det i det hele tatt :) men ett team rundt meg er jeg ikke imot,så lenge jeg samtykker og på mine premiss :)

Ja jeg forklarte hennes at jeg har det bra nå,og er 5 år siden siste psykolog time :) fødselsdepresjon kan vel hvem som helst få? Ikke bare de med min fortid? Og kan jo hende jeg ikke får det i det hele tatt :) men ett team rundt meg er jeg ikke imot,så lenge jeg samtykker og på mine premiss :)
Selvfølgelig kan hvem som helst få fødselsdepresjon, det var et eksempel. Mener at de har nok erfaring (både i praksis og lært gjennom teori) som tilsier at det er større sjanser for f.eks depresjoner, angst m.m for mennesker med en slik fortid.

Det viktigste er at du får svar på alle dine spørsmål og at du vurderer alle tilbud med åpent sinn :) og det tror jeg du gjør :)

Ser at jeg ordla med feil. En bekymringsmelding basert på "manglende morsfølelse" blir ikke undersøkt videre. Men opplever dessverre at det må ganske mye til før de involverer seg på alvor. Og da må det i hvertfall mer enn et barselopphold til. Og ja helt enig, stakkars de babyene!!
Jeg misforsto sikkert fordi jeg overhode ikke tok alvorlig påstanden om bekymringsmelding på grunn av frykt for manglende morsfølelse. :P De fleste slike saker er vel først og fremst kjennetegnet av mangel på selvinnsikt, og totalt manglende forståelse for hva andre faktisk ser og bekymrer seg for.

Rart at ikke Oslo lærer etter de skrekkhistoriene som har vært i media? Barnevernet her klager på for få bekymringsmeldinger fra barsel, de har heldigvis forstått at det er enklere, tryggere og billigere å hjelpe familien fra starten av.

Selvfølgelig kan hvem som helst få fødselsdepresjon, det var et eksempel. Mener at de har nok erfaring (både i praksis og lært gjennom teori) som tilsier at det er større sjanser for f.eks depresjoner, angst m.m for mennesker med en slik fortid.

Det viktigste er at du får svar på alle dine spørsmål og at du vurderer alle tilbud med åpent sinn :) og det tror jeg du gjør :)

Okei,skjønner hva du mener ;)

Ja jeg tar imot de tilbudene jeg føler at jeg trenger :)

Jeg misforsto sikkert fordi jeg overhode ikke tok alvorlig påstanden om bekymringsmelding på grunn av frykt for manglende morsfølelse. :p De fleste slike saker er vel først og fremst kjennetegnet av mangel på selvinnsikt, og totalt manglende forståelse for hva andre faktisk ser og bekymrer seg for.

Rart at ikke Oslo lærer etter de skrekkhistoriene som har vært i media? Barnevernet her klager på for få bekymringsmeldinger fra barsel, de har heldigvis forstått at det er enklere, tryggere og billigere å hjelpe familien fra starten av.

Kunne ikke vært mer enig!

Back
Topp