Jordmor, lege eller begge deler?

Legen min er en fjott på svangerskap.. omtrent like varm og empatisk som en ispinne.. så her blir det jordmor! :happy:
 
Her blir det litt begge deler, men mest jordmor :happy: Var mye sykemeldt pga bekkenleddsmerter forrige svangerskap, så syntes jeg så himla mye til både fastlege og jordmor :hilarious:
 
Jeg var bare hos jordmor forrige svangerskap og var veldig fornøyd med det, så blir slik denne gangen også. Går kun til legen om jeg skulle få behov for sykemelding etterhvert. Slet litt med bekkenet sist så sjansen er jo der for at det kan bli litt utfordrende denne gangen også
 
Jeg går til begge deler.
 
Tror jeg kommer til å gå til begge. Gjorde det med mine andre to. Men usikker om jeg bestiller lege eller jordmor først:happy: får se på nyåret!
 
Forrige gang gikk jeg bare til helsestasjon og jordmor, og var superfornøyd med det! Da hadde jeg en dårlig lege og en fantastisk jordmor, så det var en enkel beslutning.

Nå har vi flyttet til en ny kommune, og jeg har aldri vært hos legen jeg har byttet til, så jeg er usikker. Men jeg tror jeg booker første time hos jordmor denne gangen også.
 
Jeg var så fornøyd med jordmora jeg hadde sist og under prøvingen snoket jeg på siden til kommunen fordi hun var ute i permisjon - men nå er hun heldigvis tilbake og skal ringe henne etter tul:) ellers blir det ekstra oppfølging på poliklinikken:)
 
Hvorfor det? Har aldri fått spørsmål fra helsevesenet om hvorfor vi ønsker barn?
Nei men minimum 2 av mine barn har ekstra utfordringer og det er stor sjanse for at de andre og nye barn også har det. For oss betyr det ingenting, men samfunnet...
 
Sist gang gikk jeg kun til jordmor på helsestasjonen (og en kontroll hos legen på helsestasjonen). Veldig fornøyd med det. God kjemi, hun hadde god tid til meg, og ingen forsinkelser slik som ofte hos fastlegen. I tillegg til at det er spesialfeltet hennes, og hun har selv født, så hun kunne nok svare bedre på spørsmål enn min mannlige fastlege.

Kommer til å gjøre det samme nå. Første time i uke 12. Bare å ringe den lokale helsestasjonen og be om time. Trengte ikke kontakte fastlegen først.
 
Nei men minimum 2 av mine barn har ekstra utfordringer og det er stor sjanse for at de andre og nye barn også har det. For oss betyr det ingenting, men samfunnet...
Aha. Jeg tror allikevel ikke de vil legge seg opp i det. Syns det er flott når alle barn er velkommen ❤️ Har absolutt forståelse for at ikke alle føler de har kapasitet til så mye "ekstra", men som mamma til en som har vært syk, så syntes jeg at det var litt sånn hjerteskjærende en periode, med alle som sa at «så lenge det er et friskt barn, så er det det viktigste».
 
Sist gang gikk jeg helst til jordmor. Men hun har slutta, så er spent på hvordan hun nye er. Vet det er kutta mye i jordmor-timene i kommunen så jeg får høre hvor jeg får time.. Vurderer privat, men da må jeg kjøre et stykke.. Legesenteret hvor jordmora har kontor er like ved arbeidsplassen min.
 
Jeg får ekstra oppfølging hos gynekolog/sykehus minst 1 gang i måneden så jeg kommer til å ta alle kontroller hos fastlegen for å slippe enda et sted å forholde meg til. Heldigvis er fastlegen min helt super og fin å prate med så jeg føler veldig godt ivaretatt hos henne. :)
 
Back
Topp