Jordmor kontroll

Vecca#1

Håper på en liten spire snart <3
Hva blir egentlig gjort på den første kontrollen? :P Er så spent og nysgjerrig på alt :) (Første svangerskapet)

Kommer vel litt an på hvor langt du er kommet ☺ Har bestilt min første time i uke 12, og da tipper jeg det blir vektregistrering, lytte etter hjerte og generelt snakk om svangerskapet ☺ Så får man blodprøveark ☺

Keg var ikke mere enn 8 uker hos legen. Så det ble blodprøver, målt blodtrykk, skrevet på de svangerskapapapirene :)
Neste gang rett før 11 uker skal vi sende inn papirer til oul :)

Keg var ikke mere enn 8 uker hos legen. Så det ble blodprøver, målt blodtrykk, skrevet på de svangerskapapapirene :)
Neste gang rett før 11 uker skal vi sende inn papirer til oul :)

Her sendte JM inn papirer allerede min første kontroll i uke 6 :P Ville være sikker på at jeg fikk plass der jeg ville :P

Siden jeg blir fulgt opp på sykehuset pga alder, kommer jeg ikke til å treffe på jordmor på en stund. Skal til fastlegen et sted mellom uke 10 og 12 for å fylle ut papirer og få helsekort og sånn. Litt usikker på om jeg kommer til å dra til jordmor i det hele tatt, eller om jeg fortsetter hos fastlegen.

Ikke min :p men han er å blir treig :p
Men men :) jeg stresser ikke :) er bare en plass jeg kan føde så :p er ikke noen andre i nærheten i det hele tatt :p

Her er det også kun 1 fødeplass, så regner med at det ikke er noe søking? :P Sambo. Vil så gjerne være med på alt, men jeg tenker at hvis den første kontrollen bare gjelder "meg" ( vekt mål, blodtrykk ol.) Så er det vell kanskje ikke så spennede for han og bli med? :)

Her er det også kun 1 fødeplass, så regner med at det ikke er noe søking? :P Sambo. Vil så gjerne være med på alt, men jeg tenker at hvis den første kontrollen bare gjelder "meg" ( vekt mål, blodtrykk ol.) Så er det vell kanskje ikke så spennede for han og bli med? :)
Har aldri hørt de har gjort det her før hvertfall :) de har ikke sagt noe :) bare at de har sendt henvisninger :)

Sjønner godt at han gjerne vill være med på alt ja :) men første kontroll er bare deg. Vis du tar den før uke 12.. Etter det er det nok ler spennende for han for da kan dere høre hjertelyden :) ellers så er det jo bare sjekke blodtrykk, blodprøver (førstegang evt mer vis du er rh negativ) sjekke urin (så ha med urinprøve) å fylle it det helsekortet :)

Har aldri hørt de har gjort det her før hvertfall :) de har ikke sagt noe :) bare at de har sendt henvisninger :)

Sjønner godt at han gjerne vill være med på alt ja :) men første kontroll er bare deg. Vis du tar den før uke 12.. Etter det er det nok ler spennende for han for da kan dere høre hjertelyden :) ellers så er det jo bare sjekke blodtrykk, blodprøver (førstegang evt mer vis du er rh negativ) sjekke urin (så ha med urinprøve) å fylle it det helsekortet :)

Vi skal på kontroll når jeg er 12+1, så krysser fingrene for at vi får høre hjertelyd da :D Skal også spørre JM om vi kan ta OUL på bursdagen til sambo. Er da i uke 17, å da skal de vell kunne se kjønnet? :)

Vi skal på kontroll når jeg er 12+1, så krysser fingrene for at vi får høre hjertelyd da :D Skal også spørre JM om vi kan ta OUL på bursdagen til sambo. Er da i uke 17, å da skal de vell kunne se kjønnet? :)
I uke 17 kan de det ja så lenge babyen vill det :p
Er dere heldige vill hun lytte etter lyden da :) legen jeg hadde før ville ikke for det var ikke sikkert han fant den så tidlig men håper legen jeg har nå vill :p vill han skal prøve den 14 april da er jeg 10+6 men skal på uø dagen etter :p så vil spørre :p hehe tror neppe han vill men :p

Hadde jo vert utrolig gøy med ul på hans bursdag da :D

Back
Topp