Jordmor/fastlege

Fastlegen min er veldig grei og jeg liker henne godt, men jeg føler det blir litt travelt og jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal spørre henne om. Og så lenge jeg ikke spør om noe så tar jo ikke hun initiativ til mer prat, og så er timen over på fem minutter. Har mer behov for å prate med en jordmor om alt jeg tenker på i forbindelse med fødselen og alt rundt det, så jeg håper jeg får ordnet time der snart.

Jeg håper på god kjemi med jordmor. Da vil jeg kun bruke henne. Digger fastlegen min, men dagene hennes er hektiske og tror jordmor har litt mer tid :)

Jeg liker å kombinere. Fastlegen er dyktig og grei, men jordmødre har ofte bedre tid. Og de jobber bare med dette så de klarer å stille/svare på spørsmål du aldri kom på at du lurte på. Så jeg satser på å klare å kombinere denne gangen også :-)

Hvordan vet jeg hvilken det er?
Ring den som er nærmest, om det er feil kan de hjelpe deg å finne riktig. Gjorde de i alle fall for meg. Bodde midt mellom to og tok kontakt med den jeg trodde var nærmere. Fikk beskjed om at jeg hadde for lavt husnummer og derfor hørte til den andre ;-)

Jeg skal bruke fastlegen, gynekologen for ul OG jordmor på sykehuset jeg :D
Litt dobbelt opp noen ganger, men sånn ble det :)

Jeg fikk (etter mye om og men) time hos feil jordmor i går :D
Den helsestasjonen jeg egentlig skal til hadde ventetid, så da ringte jeg en av de andre i kommunen, som heldigvis har plass. De skal klare å skvise meg inn til hvertfall to kontroller, men de tar ikke blodprøver så jeg må uansett til legen for noen kontroller.
Damen jeg snakket med var veldig hyggelig, så nå har jeg første kontroll med blodprøver og utfylling av helsekort hos legen på fredag, time hos jordmor om 4 uker, og ultralyd om 6 uker :)
Og hos jordmor er mannen min mer enn velkommen, hun jeg snakket med informerte meg om timen som om det var en selvfølge at mannen er med, så det gleder jeg meg til.

Jeg venter på at jordmor skal ringe meg jeg... Vil aller helst gå til kontroller der, også det fastlegen min anbefalte (svangerskap kan hu mye mer om enn meg, sa han), selv om han tar seg kjempe god tid når jeg er der og smiler fra øre til øre hele timen. Virker som han synes det er kjempe stas at jeg er gravid.
Men vil til jordmor da, men enten har hu veldig lang ferie eller så er jeg redd de har glemt meg! Ringte torsdag, så de skal få ut uka på seg... Eller så ringer jeg dem på mandag og maser!

Jeg venter på at jordmor skal ringe meg jeg... Vil aller helst gå til kontroller der, også det fastlegen min anbefalte (svangerskap kan hu mye mer om enn meg, sa han), selv om han tar seg kjempe god tid når jeg er der og smiler fra øre til øre hele timen. Virker som han synes det er kjempe stas at jeg er gravid.
Men vil til jordmor da, men enten har hu veldig lang ferie eller så er jeg redd de har glemt meg! Ringte torsdag, så de skal få ut uka på seg... Eller så ringer jeg dem på mandag og maser!
Og der ringte jordmor! Så da har jeg time 4/9 kl 08.30 :D

Fastlegen min anbefalte meg å gå annen hver gang til fastlege og jordmor. Liker veldig godt fastlegen min, hun har dopler og tar meg og min situasjon på alvor. Nå har jeg nettopp bestilt første time til jordmor som er om 2 uker, er veldig spent på om vi får god kjemi. Dette er vårt første barn, så mannen skal selvfølgelig være med på ihvertfall første timen hos jordmor :-) Vi er veldig spent!

Det kommer vel helt an på hvem man har best kjemi med, og hvem som er "best" på svangerskap. Min lege virket veldig uerfaren med gravide i forrige svangerskap, så jeg går heller til jordmor :)

Jeg fikk (etter mye om og men) time hos feil jordmor i går :D
Den helsestasjonen jeg egentlig skal til hadde ventetid, så da ringte jeg en av de andre i kommunen, som heldigvis har plass. De skal klare å skvise meg inn til hvertfall to kontroller, men de tar ikke blodprøver så jeg må uansett til legen for noen kontroller.
Damen jeg snakket med var veldig hyggelig, så nå har jeg første kontroll med blodprøver og utfylling av helsekort hos legen på fredag, time hos jordmor om 4 uker, og ultralyd om 6 uker :)
Og hos jordmor er mannen min mer enn velkommen, hun jeg snakket med informerte meg om timen som om det var en selvfølge at mannen er med, så det gleder jeg meg til.
Herlig at det ordnet seg med jordmor for deg! Var jo mye frem og tilbake ang hvilken helsestasjon du tilhørte!

Selv blir vi flyttet til en annen helsestasjon nå! Skikkelig kjipt for er et stykke å kjøre! Ish!

Back
Topp