Jordmor/fastlege

Gjør ikke det, men har tre å velge mellom og ingen informasjon på sidene til kommunen om hvor grensene går :p
Jeg bor så nærme alt at jeg liksom faller utenom å ha et logisk sted å gå til...
Sist jeg snakket med helsestasjonen som er nærmest (angående påfyll av MMR-vaksina) fikk jeg beskjed om at siden jeg har fastlege i nabokommunen kunne de ikke hjelpe meg med noe som helst ;) håpløs dame jeg pratet med!

Det var jo helt tragisk å si da... Helsestasjon følge geografisk, uansett om du har fastlege der eller ikke. Jeg har fastlege i nabokommunen, men jeg må på helsestasjonen i min egen kommune uansett. Selv hvor mye jeg vil ha helsestasjon i kommunen jeg har fastlege, så går ikke det...
 
Det var jo helt tragisk å si da... Helsestasjon følge geografisk, uansett om du har fastlege der eller ikke. Jeg har fastlege i nabokommunen, men jeg må på helsestasjonen i min egen kommune uansett. Selv hvor mye jeg vil ha helsestasjon i kommunen jeg har fastlege, så går ikke det...

De gir vare vaksiner til barn, ikke til voksne på den helsestasjonen. Selv om det er vaksiner i vaksinasjonsprogrammet.
Det tok meg fire dager å få et svar på hvor jeg kunne få vaksina, så en liten del av meg håper jeg hører til en annen helsestasjon enn den!
 
I forrige svangerskap valgte jeg å gå kun til lege. Følte meg veldig trygg på legen og var i tillegg nøye fulgt opp på sykehuset.
Denne gangen blir det muligens både jordmor og lege. Jeg føler meg fortsatt trygg på legen, men kanskje greit å prøve jm også. Har første time hos legen når jeg er 12+3.
 
Nå har jeg faktisk fått en ganske så grei lege som det går Ann å snakke med. Men blir nok å gå halv om halv til lege og jordmor.
 
Jeg var til jm forrige gang, nå holder jeg meg til fastlegen min! Hadde ei veldig trivelig jm, men hun klarte ikke forstå meg helt så ble så mange misforståelser.
 
Første gangen gikk jeg annenhver kontroll til lege og jordmor, andre gangen gikk jeg kun første kontroll til lege mens resten til jordmor. Tenker å gjøre som med nr. 2 denne gangen og;)
 
Fastlegen min mener at jordmødre er mye bedre på svangerskap enn fastleger fordi de jobber med dette hver dag hele dagen, så han anbefalte å kun gå til jordmor. Synes det er helt greit, da jordmor har bedre tid enn fastlegen min også :)
 
Forrige gang gikk jeg til både jordmor og fastlege. Dette fordi jeg følte meg som en kasteball mellom jordmødrene på grunn av blant annet fellesferien. Var innom 8 av 9 jordmødre i løpet av svangerskapet, så da var det fint å gå til legen som jeg har hatt i over 10 år :)
 
Jeg elsker jordmoren min, så jeg kommer aller mest til å forholde meg til hun :) drar til fastleger for å ta månedlige nødvendig prøver, men ellers forholder jeg meg til jordmor :)
 
Var hos fastlegen for første sv.skapskontroll og da fikk jeg et skjema og gå etter angående hvem jeg skulle til i de forskjellige ukene. :)
 
Jeg skal gå annenhver gang til lege og jordmor. Jordmødre har som regel litt bedre tid enn fastlegen, er min erfaring. Men må innom lege innimellom(pga potensiell svangerskapsdiabetes, hadde det sist)
 
Jeg er totalt motsatt!!!! Jordmor er spesialist på sv.skap og hormonene som kommer, fødselen, barnet ++++ Ville aldri vurdert å bare gå til fastlegen.
 
Første time hos jordmor i morgen, er spent på om vi har noe kjemi :)
 
Jeg gleder meg til jm er ferdig med ferie :D jeg har en time hos fastlegen pga ferien, men det blir med den ene ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sist jeg var gravid for hundre år siden, hadde jeg en time hos jordmor. Men det var bare noe pjatt! Skal prøve igjen denne gang, er ny helsestasjon så kanskje litt bedre kjemi.
Tenker å gå annenhver isåfall. :)
 
Går til fastlege i starten og utover, mot slutten går jeg til jm. Har en venninne som er jm, så går til henne på slutten og får sjekket modning ol.
 
Sist var jeg hos legen den første gangen (alle må vel det?) så fortsatte jeg videre hos jm. I tillegg til jm var jeg hos privat gynekolog. Fastlegen min har ingen doppler, ingen ultralyd apparat, ikke jordmor stetoskop..så der er det bare blodprøver å tilby egentlig..og 15 min samtale..så tror jeg gjør det på samme måte denne gangen.
 
Var forresten hos jordmor her om dagen og følte meg så godt tatt vare på. Var der over en time! det hadde ikke skjedd hos legen :p
 
Sist var jeg hos legen den første gangen (alle må vel det?) så fortsatte jeg videre hos jm. I tillegg til jm var jeg hos privat gynekolog. Fastlegen min har ingen doppler, ingen ultralyd apparat, ikke jordmor stetoskop..så der er det bare blodprøver å tilby egentlig..og 15 min samtale..så tror jeg gjør det på samme måte denne gangen.
I min kommune tilbys alle svangerskapskontrollene hos jordmor, også den første. Alle blodprøver, urinprøver etc tas også der. Men ønsker man å gå til lege kan man selvfølgelig det. Jordmora mi er super! Første kontroll varte i 45 min selv om jeg er lavrisiko og egentlig ikke har noe spesielt å snakke om :) herlig med god tid!
 
Back
Topp