Spentfrøken
Forelsket i forumet
Har bestilt legetime. Skrev at jeg ønsket time i neste uke for da er jeg 8 uker på veg, men jeg funke ikke førnokko 3 uker… da er jeg 10+6 uker på veg. Er ikke det litt sent for første legetime eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Legen skal følge deg opp om du ønsker det! Det har du rett til, så du må bare si at du heller ønsker å gå til legen. Ingen plikt å ta kontroller hos jordmor. Er faktisk ingen plikt til å gå til verken jordmor eller lege i svangerskapet selv om det er anbefalt.)Jeg er veldig fornøyd med fastlegen min, og er litt skeptisk til jordmoren her jeg bor fordi jeg har ført så mye negativt om henne (brudd på taushetsplikt flere ganger og vektstigmatisering). Første gang jeg ble gravid ringte jeg derfor til legekontoret, men fikk da beskjed om at jeg måtte ta kontakt med jordmor og ikke legen..
). Men om du ikke ønsker det og ikke har kjemi/tillit til jordmor så bare si at du heller vil tilfastlegen.Jeg presiserte at det var første svangerskapskontroll, men det ble satt av kun 15 min uansett. Men jeg måtte møte opp ei stund før for å ta blodprøver/levere urinprøve på laben på legekontoret før selve timen.OnlineBooket første ledige time hos fastlegen, som er noen uker frem i tid. Holder det med en vanlig legetime til første kontroll?
Har bestilt legetime. Skrev at jeg ønsket time i neste uke for da er jeg 8 uker på veg, men jeg funke ikke førnokko 3 uker… da er jeg 10+6 uker på veg. Er ikke det litt sent for første legetime eller?

ja jeg skal det, legen sa bare "vi tar første her da?"OnlineBooket første ledige time hos fastlegen, som er noen uker frem i tid. Holder det med en vanlig legetime til første kontroll?

Tusen takk for svar! jeg presiserte også det da jeg booket, så håper det ordner segJeg presiserte at det var første svangerskapskontroll, men det ble satt av kun 15 min uansett. Men jeg måtte møte opp ei stund før for å ta blodprøver/levere urinprøve på laben på legekontoret før selve timen.
Samme herMista fastlegen å står på venteliste til ny, så jeg vurderer å ta mesteparten til jordmor
Det gjør ikke noe at hun er yngre? de som er unge og nyutdannede er jo veldig redde for å gjøre noe feil, så da blir jo ting dobbelt og trippeltsjekket, tenker du er i veldig gode henderVeldig usikker på kva eg skal gjer denne gangen. Fått ny lege, som eg ikkje har møtt enda. Dame som er yngre enn meg.
Jordmora i mitt området er det litt halvkleint med (dama er fantastisk), då eg har yngste barnet i barnehagen. Forgje graviditet var i nedstenginga blant anna, og når me opna opp igjen hadde eg eldste barnet hennes, og leverte urinprøve over gjerdet når ho leverte barnet.
Har bestilt legetime som første time, og då er eg 12+2. Så håper henvisninga til TUL går fort