Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg gikk til begge forrige svangerskap og det vsr veldig greit. Denne gang hadde fastlegen helt sinnsykt lang ventetid så tar vertfall første kontroll hos jordmor så får vi se hvordan det blir videreJeg har hatt god oppfølging med jordmor ved mine to første svangerskap. Ønsker i utgangspunktet oppfølging av jordmor også nå, men er litt usikker, og lurer på om jeg skal gå hos lege? Hvilke erfaringer har dere?

Første svangerskapskontroll her i kommunen skal hvertfall foregå hos fastlege mtp blodprøver og henvisning. Kan hende det er annerledes j andre kommuner.Kan jordmor henvise til TUL og evt NIPT test, eller må man ta det via fastlegen? I så fall vil det vel være best med fadtlege på første kontroll?
5+0 i dag- tenkte å vente et par uker før jeg tok kontakt.. men så er det kanskje ventelister?![]()
Høres jo logisk ut det. Ble du henvist til TUL når du var hos lege i går allerede?Første svangerskapskontroll her i kommunen skal hvertfall foregå hos fastlege mtp blodprøver og henvisning. Kan hende det er annerledes j andre kommuner.
Nei, men tok blodprøvene og fikk utdelt infoskriv og 3 uringlass. Han ba meg bestille time om 2 uker så fyller vi ut skjema og henviser til TUL. Er da 8 uker.Høres jo logisk ut det. Ble du henvist til TUL når du var hos lege i går allerede?
Her gjør jordmor alt, ikke behov for å gå til lege.Kan jordmor henvise til TUL og evt NIPT test, eller må man ta det via fastlegen? I så fall vil det vel være best med fadtlege på første kontroll?
5+0 i dag- tenkte å vente et par uker før jeg tok kontakt.. men så er det kanskje ventelister?![]()
Jeg var hos jordmor, da jeg kom kjappere inn der enn til legen (hadde først fått time der på fredag). Hun har allerede booket NIPT test og satt opp ny time til blodprøver. Så jeg kommer nok bare til å gå til jordmor om ikke noe skulle dukke opp underveis som krever lege.Kan jordmor henvise til TUL og evt NIPT test, eller må man ta det via fastlegen? I så fall vil det vel være best med fadtlege på første kontroll?