Jordmor eller fastlege?

Blir begge. Sist måtte jeg til lege uansett når jeg trengte sykemelding og sjekk av jern feks. Men greit med jordmor for å få litt tid til følelser og redsler også.
 
Kommer nok til å gå til alle de faste kontrollene hos jordmor, også heller bestille meg noen ekstra legetimer innnmellom :angelic:
 
Jeg skal bare til legen denne gangen. Han kjenner meg veldig godt og vi har ganske god kjemi. I forrige svangerskapet gikk jeg to ganger til jordmor, møtte en vikar andre gang som ikke var særlig hyggelig, og ellers opplevde jeg ikke de besøkene som nyttige - de snakket om noen ting ang.svangerskapet som jeg allerede leste et eller annet sted, så jeg likte mye bedre det jeg fikk hos legen - skjekk om alt er i orden med meg og babyen.
 
Trur jeg dropper jm denne gangen, blir nok fastlege, gyno på sykehuset og privat gynekolog. Følte jeg bare ble «svada» betrygget sist av jm(dette er jo individuelt) men denne gangen vil jeg kun sjekkes av dyktige folk som kan gjøre noe om det er noe feil. Og ikke noe dulling. Jeg skjønner gangen i å være gravid nå, så trenger mest fagfolk som sier fakta, og ikke bare betrygger gravide. Men vi får se om gravidhjernen sier noe annet etterhvert.
 
Skal gå bare hos fastlegen, og oppfølging på sykehuset pga tidligere komplikasjoner.
 
Fastlegen min har nettopp slutta.. så derfor ble valget lett for meg. Går til jordmor :)
 
Første gangs gravid og har kun vært hos legen frem til nå for å bekrefte svangerskapet (blødde endel i starten og har mistet tidligere), samt fått en sykemelding da jeg har hatt veldig vondt i magen og redd for å miste igjen. Skal til jordmor om et par uker (uke 10) så tar jeg det derfra :)
 
Kombo.
Jeg har en så fantastisk fastlege at jeg vil til henne. :Heartred Var hos henne med en gang jeg fant ut om graviditeten, og hun var så glad og rørt (vi har prøvd i 3 år) at hun satt der med gåsehud. :love7
 
Gikk mest til fastlegen. Begynte der og fikk ultralyd hver gang jeg var der. Gikk til jordmor etterhvert men gikk tilbake til fastlege da hun ble sykemeldt og avviklet ferie.
 
Back
Topp