Desember love❤️

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg skal på et jobbintervju denne uka, og lurer på om jeg skal si ifra om at jeg er gravid eller ikke? Jeg er nå 12+2 og har termin i desember.
Dersom jeg får denne jobben så vil jeg jo bare jobbe der et halvt års tid før jeg må ut i permisjon. Føler meg så uggen dersom jeg ikke sier noe, men vet at jeg risikerer jobben med å si noe:depressed: Hva ville dere gjort?
 
Hei!
Jeg skal på et jobbintervju denne uka, og lurer på om jeg skal si ifra om at jeg er gravid eller ikke? Jeg er nå 12+2 og har termin i desember.
Dersom jeg får denne jobben så vil jeg jo bare jobbe der et halvt års tid før jeg må ut i permisjon. Føler meg så uggen dersom jeg ikke sier noe, men vet at jeg risikerer jobben med å si noe:depressed: Hva ville dere gjort?
Sniker. Ikke si noe. Med mindre det er snakk om et kort engasjement.
 
Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Jeg kommer ikke til å si noe. Helt enig i at det er ubehagelig, men det er alt for lett å ikke gi oss jobben og bare si at noen andre har bedre kvalifikasjoner eller noe slikt.
Vi gravide har lik rett på å søke på jobb som alle andre!! :signs003
 
Var gravid på jobbintervju fjor, og sa ingenting. Trolig hadde jeg ikke hatt den jobben nå om jeg hadde sagt noe. Som det sies over her så skal man ikke diskrimenrere på bakgrunn av graviditet, men det skjer når det er snakk om jobbintervju.
 
På vei til jobbintervju akkurat nå, og jeg har ingen plan om å informere om graviditeten. Hvis jeg får jobben, så kan jeg jobbe helt normalt frem til perm uten problem.
 
Har jobbintervju i morgen over skype. Er 10+4 i dag å har ikke planer om å fortelle noe. Oppstart i jobben er raskt så tenkte å jobbe der en stund før jeg forteller noe.
 
Hei, jeg er permittert fra jobben men har fått bytt jobbtilbud. Har termin i starten av Desember. Skal jeg bare fortsette å være permittert å håpe at jeg får jobbe litt igjen før jeg skal ut i permisjon eller tar jeg den nye jobben? Det er ikke oppstart før August. Når skal jeg eventuelt si at jeg er gravid? Føler det er veldig slemt av meg å bare jobbe der et par mnd så ut i permisjon ..

Hjelp! Hva gjør jeg?
 
Hei, jeg er permittert fra jobben men har fått bytt jobbtilbud. Har termin i starten av Desember. Skal jeg bare fortsette å være permittert å håpe at jeg får jobbe litt igjen før jeg skal ut i permisjon eller tar jeg den nye jobben? Det er ikke oppstart før August. Når skal jeg eventuelt si at jeg er gravid? Føler det er veldig slemt av meg å bare jobbe der et par mnd så ut i permisjon ..

Hjelp! Hva gjør jeg?
Hva slags jobb er det du har fått tilbud om? Fast? Er jobben du har nå fast? Er du sikker på at du kan og skal gå tilbake til den jobben du har nå? Hvordan slår dagpenger ut på det du får utbetalt under permisjon?
 
Hei,
Ja har fast jobb og den nye som jeg har fått tilbud om er også fast. Jeg er i olje bransjen som nå er usikker Og vet ik når jeg får evt komme tilbake. Har vært permittert siden Mars. Den nye jobben er i kommunen på skole som da er en mye tryggere jobb. Nei utregningen den har jeg ikke satt meg inn i hvordan regner dem ut det? Ser på hva du har tjent da de siste 10 mnd eller noe før du går ut i permisjon ?
 
Hei,
Ja har fast jobb og den nye som jeg har fått tilbud om er også fast. Jeg er i olje bransjen som nå er usikker Og vet ik når jeg får evt komme tilbake. Har vært permittert siden Mars. Den nye jobben er i kommunen på skole som da er en mye tryggere jobb. Nei utregningen den har jeg ikke satt meg inn i hvordan regner dem ut det? Ser på hva du har tjent da de siste 10 mnd eller noe før du går ut i permisjon ?
Jeg spurte chatboten på nav.no om foreldrepenger i etterkant av dagpenger, og fikk dette svaret:
For å ha rett til foreldrepenger må du ha arbeidsinntekt i minst 6 av de 10 siste månedene før perioden med foreldrepenger starter.

Perioder med dagpenger er her likestilt med arbeid.

Jeg tolker det som at de bruker dagpengene dine som grunnlag for utbetaling av foreldrepenger. Den vil sannsynligvis bli lavere enn dersom du hadde hatt full lønn.

Jeg vil anta at det er mer enn bare utbetalinger under permisjonen som står på spill. Hvordan påvirker en ev. langvarig permittering pensjonsgrunnlaget? Hva hvis du blir syk og må sykmeldes?

Hvordan går jobben du har nå sammen med et fremtidig familieliv?

Men en ting er sikkert, det er ikke slemt å gå ut i permisjon selv om du har jobbet på den nye plassen relativt kort.
 
Hei,
Ja har fast jobb og den nye som jeg har fått tilbud om er også fast. Jeg er i olje bransjen som nå er usikker Og vet ik når jeg får evt komme tilbake. Har vært permittert siden Mars. Den nye jobben er i kommunen på skole som da er en mye tryggere jobb. Nei utregningen den har jeg ikke satt meg inn i hvordan regner dem ut det? Ser på hva du har tjent da de siste 10 mnd eller noe før du går ut i permisjon ?
Kommunejobber er uansett mye rausere i personalpolitikken enn private bedrifter. Så ta den skolejobben med god samvittighet! Tror også at foreldrepenger blir regnet ut fra dagpenger. Uansett så er regelverket faktisk slik at du ikke har rett på dagpenger om du er tilbudt jobb og sier nei. Så du skal overhodet ikke ha dårlig samvittighet for å jobbe!
 
Hvis jeg får ny jobb blir det oppstart i oktober. Og siden jeg har termin tidlig i desember blir det jo permisjon allerede i november, så rekker nesten ikke å jobbe. Kjenner det føles litt slemt, men jeg har veldig lyst på jobben. Det er egentlig akkurat samme jobb som jeg har i dag, men i en annen by. Jeg har veldig lyst å flytte nærmere familien min, og det passer jo veldig bra å få flyttet før lille kommer, pluss at mannen er ferdig å studere og skal søke jobb. Men har ikke begynt å tenke på hvordan og når jeg skal fortelle at jeg er gravid. Må jo gjøre det før jeg begynner ihvertfall! Gruer meg!
 
Hei igjen

Tusen takk for alle svar og at dere tik dere tid. Det var veldig godt for meg å høre at det jeg gjør er det rette. Jeg har veldig lyst på jobben så kommer nok til å takke ja til den neste uke. Har selvklart lyst på min gamle jobb tilbake men er slitende å vente og ikke vite og plutselig nedbemanner dem OL. Den nye jobben er en trygg jobb som jeg kan være i lenge og vil passe meg bra! Godt å høre at det ikke bare er jeg som er i denne situasjonen og bra at vi har et forum der vi kan dele med hverandre ♥️♥️
 
Jeg spurte chatboten på nav.no om foreldrepenger i etterkant av dagpenger, og fikk dette svaret:
For å ha rett til foreldrepenger må du ha arbeidsinntekt i minst 6 av de 10 siste månedene før perioden med foreldrepenger starter.

Perioder med dagpenger er her likestilt med arbeid.

Jeg tolker det som at de bruker dagpengene dine som grunnlag for utbetaling av foreldrepenger. Den vil sannsynligvis bli lavere enn dersom du hadde hatt full lønn.

Jeg vil anta at det er mer enn bare utbetalinger under permisjonen som står på spill. Hvordan påvirker en ev. langvarig permittering pensjonsgrunnlaget? Hva hvis du blir syk og må sykmeldes?

Hvordan går jobben du har nå sammen med et fremtidig familieliv?

Men en ting er sikkert, det er ikke slemt å gå ut i permisjon selv om du har jobbet på den nye plassen relativt kort.
 
Back
Topp