Tusen takk for at du sjekket dette for meg det er ikke bra for pensjonen at en er permittert. Å er vel noe med det at en kan ikke takke nei til tilbud om jobb når enn er permittert så det er jo en god grunn og at jeg vil jo ut i jobbjobben passer fint med familieliv. Men leste at jeg kan takke ja til jobben og trenger ikke si opp den jeg har så lenge jeg er permittert da har du lov å ta andre jobber. Så ta et valg hvilken jobb jeg vil ha dersom jeg plutselig skulle få tilbud om min gamle tilbake og de tar meg inn igjen fra permitteringen. Mn er ikke sikkert jeg vil det da denne i kommunen er en langsiktig trygger bransje godt å vite at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet men føler det blir flaut å bare møte opp med stor Mage i August så føler jeg bør si det kanskje i sommerferien?
 
Hvis jeg får ny jobb blir det oppstart i oktober. Og siden jeg har termin tidlig i desember blir det jo permisjon allerede i november, så rekker nesten ikke å jobbe. Kjenner det føles litt slemt, men jeg har veldig lyst på jobben. Det er egentlig akkurat samme jobb som jeg har i dag, men i en annen by. Jeg har veldig lyst å flytte nærmere familien min, og det passer jo veldig bra å få flyttet før lille kommer, pluss at mannen er ferdig å studere og skal søke jobb. Men har ikke begynt å tenke på hvordan og når jeg skal fortelle at jeg er gravid. Må jo gjøre det før jeg begynner ihvertfall! Gruer meg!
 
Hei da er du i min situasjon. Men har du tenk å bare møte opp med stor mage eller si det før du starter? Jeg føler selv jeg bør si det litt før oppstart ? Vi må jo tenke på oss selv også
 
Kommunejobber er uansett mye rausere i personalpolitikken enn private bedrifter. Så ta den skolejobben med god samvittighet! Tror også at foreldrepenger blir regnet ut fra dagpenger. Uansett så er regelverket faktisk slik at du ikke har rett på dagpenger om du er tilbudt jobb og sier nei. Så du skal overhodet ikke ha dårlig samvittighet for å jobbe!
 
Kommunejobber er uansett mye rausere i personalpolitikken enn private bedrifter. Så ta den skolejobben med god samvittighet! Tror også at foreldrepenger blir regnet ut fra dagpenger. Uansett så er regelverket faktisk slik at du ikke har rett på dagpenger om du er tilbudt jobb og sier nei. Så du skal overhodet ikke ha dårlig samvittighet for å jobbe!
 
Ja det stemmer og godt er det! Ja tror faktisk regelverket er slikog er et bra argument også for å ta jobben!Tusen takk for svar!;)
 
Hei da er du i min situasjon. Men har du tenk å bare møte opp med stor mage eller si det før du starter? Jeg føler selv jeg bør si det litt før oppstart ? Vi må jo tenke på oss selv også

jeg har tenkt mye på dette. Med ny lærerjobb med oppstart i august vil det være umulig å skjule magen. Jeg kommer derfor til å informere om graviditeten før sommerefrien til den nye arbeidsgiveren. Dette gir de igså tid til å tenke på at de må lage et vikariat når jeg går ut i slutten av november. Sikkelig rar følelse å si man skal bli borte før man har startet, men jeg har kommet fram til at jeg er mest komfertabel med denne løsningen
 
jeg har tenkt mye på dette. Med ny lærerjobb med oppstart i august vil det være umulig å skjule magen. Jeg kommer derfor til å informere om graviditeten før sommerefrien til den nye arbeidsgiveren. Dette gir de igså tid til å tenke på at de må lage et vikariat når jeg går ut i slutten av november. Sikkelig rar følelse å si man skal bli borte før man har startet, men jeg har kommet fram til at jeg er mest komfertabel med denne løsningen
Det er veldig greit å gi rektor den forutsigbarheten. Det gir de muligheten til å endre ting dersom man er satt opp som kontaktlærer, for eksempel.

Men at det er ubehagelig å skulle gi den beskjeden til en arbeidsgiver man kanskje bare har møtt på intervju har jeg all forståelse for!
 
Det er veldig greit å gi rektor den forutsigbarheten. Det gir de muligheten til å endre ting dersom man er satt opp som kontaktlærer, for eksempel.

Men at det er ubehagelig å skulle gi den beskjeden til en arbeidsgiver man kanskje bare har møtt på intervju har jeg all forståelse for!
Det er jo ikke greit om de har satt deg opp som kontaktlærer og endrer det etter at man har fortalt om graviditeten! Er ganske mange penger i forskjell der.
 
Det er jo ikke greit om de har satt deg opp som kontaktlærer og endrer det etter at man har fortalt om graviditeten! Er ganske mange penger i forskjell der.
Mulig man kan beholde tillegget hvis man allerede har fått tildelt oppgaven. Tenkte mest for elevenes skyld jeg, da. At man i det minste får lagt planer for høsten.
 
Mulig man kan beholde tillegget hvis man allerede har fått tildelt oppgaven. Tenkte mest for elevenes skyld jeg, da. At man i det minste får lagt planer for høsten.
Joda, ser den. I så fall kan det jo være greit. Men det hører nok heller til sjeldenhetene at man får beholde det.
 
Joda, ser den. I så fall kan det jo være greit. Men det hører nok heller til sjeldenhetene at man får beholde det.
Jeg vet ikke hvordan de har løst det hos oss, dersom det har kommet opp. Jeg blir sannsynligvis aldri kontaktlærer uansett, så for meg er ikke det en problemstilling. Jeg vil tro at de fleste lærere nå begynner å få en oversikt over hvilke oppgaver de skal ha til høsten, blant annet om de får kontaktlæreransvar eller ikke. Så å informere før skolestart bør være greit, også mtp. ev tillegg.
 
Hei da er du i min situasjon. Men har du tenk å bare møte opp med stor mage eller si det før du starter? Jeg føler selv jeg bør si det litt før oppstart ? Vi må jo tenke på oss selv også

Nei kommer til å si noe før. Man er vel pliktig å opplyse arbeidsgiver innen 3 mnd før permisjon tror jeg.
 
jeg har tenkt mye på dette. Med ny lærerjobb med oppstart i august vil det være umulig å skjule magen. Jeg kommer derfor til å informere om graviditeten før sommerefrien til den nye arbeidsgiveren. Dette gir de igså tid til å tenke på at de må lage et vikariat når jeg går ut i slutten av november. Sikkelig rar følelse å si man skal bli borte før man har startet, men jeg har kommet fram til at jeg er mest komfertabel med denne løsningen
Ja helt enig. Jeg kommer til å signere kontrakten deretter gi beskjed i juli eller noe da oppstart er i august. Jeg skal jobbe som miljøarbeider. Men det blir veldig vanskelig og føler meg ikke høy i hatten.
 
Ja helt enig. Jeg kommer til å signere kontrakten deretter gi beskjed i juli eller noe da oppstart er i august. Jeg skal jobbe som miljøarbeider. Men det blir veldig vanskelig og føler meg ikke høy i hatten.

masse lykke til!
Skjønner akkurat hva du mener. Jeg prøver å hele tiden tenke at vi har lik rett på jobb som alle andre, selv med en liten overraskelse på lur ;)
 
jeg har tenkt mye på dette. Med ny lærerjobb med oppstart i august vil det være umulig å skjule magen. Jeg kommer derfor til å informere om graviditeten før sommerefrien til den nye arbeidsgiveren. Dette gir de igså tid til å tenke på at de må lage et vikariat når jeg går ut i slutten av november. Sikkelig rar følelse å si man skal bli borte før man har startet, men jeg har kommet fram til at jeg er mest komfertabel med denne løsningen
Syntes det hørtes helt fint ut, jeg! Jeg søker jobber nå (er 14+5) og håper å få et intervju snart slik at magen ikke syntes på wt intervju :dance018
 
Sniker inn her fra september gruppa. Jeg søkte ny jobb, var 3 mnd på vei ca ved intervju. Var ærlig om situasjonen og fikk jobben.. noe jeg aldri hadde trodd. Så går an ;)
 
Sniker.

Sa i fra at jeg var gravid, Fikk ikke fast stilling, men midlertidig stilling hvor kontrakten gikk ut 1,5 mnd før permisjon. Er ganske sikker på at jeg ikke fikk fast pga. graviditeten, men kan ikke bevise det...
 
Back
Topp